Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Liczydełko - do myślenia i liczenia, Pilch

18-07-2014, 14:33
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 97 zł     
Użytkownik DreamProject1
numer aukcji: 4345810445
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 3    Wyświetleń: 11   
Koniec: 18-07-2014 14:35:14

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 2.00 [kg]
Producent: Inny
Płeć: Uniseks
Wiek dziecka: 3 lata +
Materiał: Drewno
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Kontakt

e-mail: [zasłonięte]@edustacyjka.pl

tel. 790 [zasłonięte] 360

ul. Sielankowa 18

04-875 Warszawa

Liczydełko

Opis:

Budowa „Liczydełka Do Myślenia I Liczenia”

„Liczydełko do myślenia i liczenia” to nowa pomoc dydaktyczna. Jest modyfikacją klasycznego liczydła, dzięki czemu znajduje szersze zastosowanie w zajęciach z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym. Liczydło zbudowane jest ze stu liczmanów (korali i kostek), rozmieszczonych w 10 szeregach – po 10 liczmanów w każdym. W trzech pierwszych szeregach umieszczono dwustronnie zadrukowane kostki z obrazkami, przedstawiającymi następujące kategorie: zabawki (misie, piłki), owoce (jabłka, gruszki), warzywa (ogórki, dynie), zwierzęta (żaby, kurczęta) oraz symbole (liczby w zakresie od 1 do 20, a na dodatkowych kostkach: 0 i znaki matematyczne ( +, -, = , <). Trzy pierwsze szeregi (kostki) są ruchome. Zostały tak skonstruowane, by dziecko miało możliwość wyjęcia z prowadnic pojedynczych elementów. Opisana konstrukcja trzech pierwszych szeregów (ruchomość i możliwość wyjęcia liczmanów oraz operowania znakami matematycznymi) daje dziecku większą możliwość wykonywania czynności matematycznych. Pozostałe szeregi, od 4 do 10 (kulki), umocowane są na stałe, tak jak w klasycznym liczydle.

Cele i zastosowanie nowej pomocy dydaktycznej

„Liczydełko do myślenia i liczenia” jest przydatne do prowadzenia zajęć z dziećmi o prawidłowym rozwoju oraz z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Proponowane zadania z udziałem liczydełka są przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym, szczególnie w roku poprzedzającym pójście do szkoły. Liczydełko będzie bardzo przydatną pomocą na lekcjach w pierwszej klasie. W przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem intelektualnym przyda się jako środek do wspomagania rozwoju i dydaktyki przez długi okres czasu. Tu warto podkreślić, że mało jest pomocy do zajęć rozwijających myślenie tych dzieci. Głównym założeniem proponowanej pomocy dydaktycznej – nowego rodzaju liczydła - jest wspomaganie rozwoju myślenia i nabywanie umiejętności liczenia, a więc towarzyszenie dziecku w przejściu od konkretnego do abstrakcyjnego myślenia, nabywanie i doskonalenie sprawności w wykonywaniu działań rachunkowych, rozwijania myślenia matematycznego. Kolorowe liczmany zachęcają dziecko do samodzielnego wykonywania operacji matematycznych, na początku w zakresie do 5., dalej do 10 , a następnie w systemie dziesiątkowym, sukcesywnie rozszerzając zakres liczbowy do 100.

Ćwiczenia prowadzone w formie zabawy, dzięki manipulacji na konkretach i wielozmysłowemu uczeniu się, ułatwiają dokonywanie operacji, podczas których dziecko odkrywa wielorakie cechy przedmiotów i uczy się na ich podstawie tworzenia kategorii jakościowych i ilościowych. Dzięki temu wzbudzają one zainteresowanie, pozytywne emocje dzieci, a co zatem idzie, motywują do udziału w tego rodzaju zajęciach.

Zadania zawarte w pierwszej części opisu zajęć z wykorzystaniem liczydełka, są zaplanowane jako wspomagające rozwój myślenia w działaniu, zarówno myślenia niewerbalnego (bezsłownego) jak i werbalnego (pojęciowo-słownego). Przyczyniają się do kształcenia percepcji, pamięci, odbioru i odtwarzania sekwencji, integracji percepcyjno-motorycznej. Możliwość wyjmowania kostek, manipulowania nimi oraz umieszczania ich w prowadnicy stwarza okazje do usprawniania precyzyjnych ruchów rąk i współpracy oko-ręka, a więc rozwijania koordynacji wzrokoworuchowej.

Tego rodzaju zadania, głównie wspomagające rozwój intelektualny, są wskazane podczas zabaw i zajęć z każdym dzieckiem. Jednak szczególnie są pomocne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: dziećmi z inteligencją niższą niż przeciętna, z niepełnosprawnością intelektualną, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się arytmetyki (dyskalkulią).

Wartości dydaktyczne

•Rozwijanie myślenia niewerbalnego i werbalnego

•Ćwiczenie percepcji i odtwarzania sekwencji oraz integracji percepcyjno-motorycznej

•Rozwijanie myślenia matematycznego

Autorzy: prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz mgr Małgorzata Szewczyk