Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Liberalizm Edukacja Pedagogika Foucault Dyskurs

24-01-2012, 5:27
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 40 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2003039981
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 12   
Koniec: 16-01-2012 11:25:21

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha






e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl







KATEGORIE - kliknij i wybierz:







47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji






________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł


____K U R I E R (DPD)____

I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 14 zł
*3 - 10 książek - 18 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 18,00 zł
* 3- 10 książek 22,00 zł *





PEDAGOGIKA OGÓLNA DYSKURSY O STATUSIE NAUKOWYM I DYDAKTYCZNYM
 
Autor: red.TERESA HEJNICKA-BEZWIŃSKA
397 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2011

Książka została przygotowana i wydana z okazji 15-lecia działalności Zespołu Pedagogiki Ogólnej przy KNP PAN.
Autorów tekstów łączy namysł nad szeroko pojmowaną społeczną praktyką edukacyjną w warunkach radykalnej zmiany kulturowej, której skutkiem są także zmiany w statusie naukowym i dydaktycznym pedagogiki jako dyscypliny naukowej i dziedziny wiedzy. Kolejne artykuły zostały włączone w następujące obszary problemowe:
1. Problemy współczesnej pedagogiki.
2. Niektóre dyskursy współczesnej pedagogiki ogólnej.
3. Osobliwości pedagogicznej wiedzy o edukacji.
4. Teoretyczność i praktyczność w kreowaniu społecznej praktyki edukacyjnej.
5. Idee i ideologie współczesnej praktyki edukacyjnej - w perspektywie pedagogiki
krytycznej.
Treść książki jest przydatna tym, którzy chcą bardziej świadomie i racjonalnie uczestniczyć w procesie tworzenia wiedzy o edukacji, jak również wykorzystywania różnych rodzajów wiedzy o edukacji, w tym także wiedzy naukowej.
Teresa Hejnicka-Bezwińska

SPIS TREŚCI
Wstęp

Część 1. Problemy współczesnej pedagogiki


Teresa Hejnicka-Bezwińska, Rekonstrukcja logiki transgresji historycznej
w obszarze edukacji

Ewa Rodziewicz, Przeobrażenia kontekstów kultury europejskiej a kondycja pedagogiki - dzisiaj

Janina Kostkiewicz, Przedmiot pedagogiki (ogólnej) w sytuacji wielości nurtów
i koncepcji pedagogicznych

Alicja Kargulowa, "Inny" w pedagogice

Krystyna Duraj-Nowakowa, Między integracją a dezintegracją pedagogiki: od źródeł do stosowanych paradygmatów poznania

Danuta Urbaniak-Zając, Badania jakościowe jako źródło (naukowej) wiedzy
pedagogicznej

Część 2. Niektóre dyskursy współczesnej pedagogiki ogólnej

Urszula Ostrowska, Krytyczna analiza dyskursu (KAD). Z perspektywy badań
pedagogicznych

Andrea Folkierska, Pedagogika ogólna a filozofia wychowania

Dorota Klus-Stańska, Oderwanie dydaktyki od pedagogiki ogólnej jako źródło
jej kryzysu i znieruchomienia

Beata Przyborowska, Pedagogika ogólna -jej wymiar holistyczny i integralny

Dariusz Stępkowski, Poza alternatywą: adaptacja - emancypacja. W kierunku
nieafirmacyjnej pedagogiki ogólnej

Wanda Dróżka, Pedagogika ogólna wobec zmiany kulturowego kontekstu edukacji.
W świetle badań biograficznych nad średnim pokoleniem nauczycieli

Część 3. Osobliwości pedagogicznej wiedzy o edukacji

Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Podmiot - modernistyczne konstrukcje,
postmodernistyczne dekonstrukcje, neoliberalne rekonstrukcje i bezradność pedagogów

Adela Kożyczkowska, Archipelagizacja jako metafora przestrzeni dyskursywnej: czyli o wiedzy, problemach badawczych i konfliktach wokół ich rozwiązań

Lucyna Dziaczkowska, Wiedza pedagogiczna wobec wyzwania społeczeństwa wiedzy

Barbara Walasek-Jarosz, Niepewność jako kategoria pojęciowa w pedagogice

Część 4. Teoretyczność i praktyczność w kreowaniu społecznej praktyki edukacyjnej

Stanisław Pałka, Teoretyczność i praktyczność wiedzy pedagogicznej

Marian Nowak, O specyfice podejścia pedagogiki ogólnej do problemów praktyki
i teorii pedagogicznej

Ewa Marynowicz-Hetka, Praktyczność pedagogiki - zakres, przekraczanie -
na przykładzie pedagogiki społecznej

Część 5. Idee i ideologie współczesnej praktyki edukacyjnej - w perspektywie pedagogiki krytycznej

Eugenia Potulicka, Pedagogiczne koszty neoliberalnych reform edukacyjnych
skoncentrowanych na standardach i testowaniu

Dobrochna Hildebrandt-Wypych, Między kontynuacją a zmianą. Transformacja
edukacji w nowych krajach związkowych po zjednoczeniu Niemiec

Karolina Starego, "Społeczeństwo obywatelskie" w polskim dyskursie edukacyjnym
i społecznym. "Bezklasowość" i "antypolityczność" jako podstawy
dominującej racjonalności "społeczeństwa obywatelskiego"

Celina Czech, Ograniczenia obywatelskości w ideologii neoliberalnej

Helena Ostrowicka, Paradoks obywatelstwa młodzieży w perspektywie koncepcji
rządomyślności
Michela Foucaulta

Piotr Kostylo, Edukacja i ideały

Noty o autorach