|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 14 zł *3 - 10 książek - 18 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 18,00 zł * 3- 10 książek 22,00 zł * |
|
|
|
| |
| PEDAGOGIKA OGÓLNA DYSKURSY O STATUSIE NAUKOWYM I DYDAKTYCZNYM Autor: red.TERESA HEJNICKA-BEZWIŃSKA 397 stron format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2011
Książka została przygotowana i wydana z okazji 15-lecia działalności Zespołu Pedagogiki Ogólnej przy KNP PAN. Autorów tekstów łączy namysł nad szeroko pojmowaną społeczną praktyką edukacyjną w warunkach radykalnej zmiany kulturowej, której skutkiem są także zmiany w statusie naukowym i dydaktycznym pedagogiki jako dyscypliny naukowej i dziedziny wiedzy. Kolejne artykuły zostały włączone w następujące obszary problemowe: 1. Problemy współczesnej pedagogiki. 2. Niektóre dyskursy współczesnej pedagogiki ogólnej. 3. Osobliwości pedagogicznej wiedzy o edukacji. 4. Teoretyczność i praktyczność w kreowaniu społecznej praktyki edukacyjnej. 5. Idee i ideologie współczesnej praktyki edukacyjnej - w perspektywie pedagogiki krytycznej. Treść książki jest przydatna tym, którzy chcą bardziej świadomie i racjonalnie uczestniczyć w procesie tworzenia wiedzy o edukacji, jak również wykorzystywania różnych rodzajów wiedzy o edukacji, w tym także wiedzy naukowej. Teresa Hejnicka-Bezwińska
SPIS TREŚCI Wstęp
Część 1. Problemy współczesnej pedagogiki
Teresa Hejnicka-Bezwińska, Rekonstrukcja logiki transgresji historycznej w obszarze edukacji
Ewa Rodziewicz, Przeobrażenia kontekstów kultury europejskiej a kondycja pedagogiki - dzisiaj
Janina Kostkiewicz, Przedmiot pedagogiki (ogólnej) w sytuacji wielości nurtów i koncepcji pedagogicznych
Alicja Kargulowa, "Inny" w pedagogice
Krystyna Duraj-Nowakowa, Między integracją a dezintegracją pedagogiki: od źródeł do stosowanych paradygmatów poznania
Danuta Urbaniak-Zając, Badania jakościowe jako źródło (naukowej) wiedzy pedagogicznej
Część 2. Niektóre dyskursy współczesnej pedagogiki ogólnej
Urszula Ostrowska, Krytyczna analiza dyskursu (KAD). Z perspektywy badań pedagogicznych
Andrea Folkierska, Pedagogika ogólna a filozofia wychowania
Dorota Klus-Stańska, Oderwanie dydaktyki od pedagogiki ogólnej jako źródło jej kryzysu i znieruchomienia
Beata Przyborowska, Pedagogika ogólna -jej wymiar holistyczny i integralny
Dariusz Stępkowski, Poza alternatywą: adaptacja - emancypacja. W kierunku nieafirmacyjnej pedagogiki ogólnej
Wanda Dróżka, Pedagogika ogólna wobec zmiany kulturowego kontekstu edukacji. W świetle badań biograficznych nad średnim pokoleniem nauczycieli
Część 3. Osobliwości pedagogicznej wiedzy o edukacji
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Podmiot - modernistyczne konstrukcje, postmodernistyczne dekonstrukcje, neoliberalne rekonstrukcje i bezradność pedagogów
Adela Kożyczkowska, Archipelagizacja jako metafora przestrzeni dyskursywnej: czyli o wiedzy, problemach badawczych i konfliktach wokół ich rozwiązań
Lucyna Dziaczkowska, Wiedza pedagogiczna wobec wyzwania społeczeństwa wiedzy
Barbara Walasek-Jarosz, Niepewność jako kategoria pojęciowa w pedagogice
Część 4. Teoretyczność i praktyczność w kreowaniu społecznej praktyki edukacyjnej
Stanisław Pałka, Teoretyczność i praktyczność wiedzy pedagogicznej
Marian Nowak, O specyfice podejścia pedagogiki ogólnej do problemów praktyki i teorii pedagogicznej
Ewa Marynowicz-Hetka, Praktyczność pedagogiki - zakres, przekraczanie - na przykładzie pedagogiki społecznej
Część 5. Idee i ideologie współczesnej praktyki edukacyjnej - w perspektywie pedagogiki krytycznej
Eugenia Potulicka, Pedagogiczne koszty neoliberalnych reform edukacyjnych skoncentrowanych na standardach i testowaniu
Dobrochna Hildebrandt-Wypych, Między kontynuacją a zmianą. Transformacja edukacji w nowych krajach związkowych po zjednoczeniu Niemiec
Karolina Starego, "Społeczeństwo obywatelskie" w polskim dyskursie edukacyjnym i społecznym. "Bezklasowość" i "antypolityczność" jako podstawy dominującej racjonalności "społeczeństwa obywatelskiego"
Celina Czech, Ograniczenia obywatelskości w ideologii neoliberalnej
Helena Ostrowicka, Paradoks obywatelstwa młodzieży w perspektywie koncepcji rządomyślności Michela Foucaulta
Piotr Kostylo, Edukacja i ideały
Noty o autorach
| |