PCM 81 posiada wszystko to, co wcześniej spowodowało, że PCM 80 stał się najchętniej stosowanym procesorem studyjnym. Oprócz tego wyposażony został w większą liczbę efektów, więcej algorytmów oraz pełnoformatowe wejście i wyjście AES/EBU. Dwa cyfrowe procesory sygnałowe - opatentowany układ LexiChip dla pogłosów i drugi układ DSP do obsługi innych efektów, tworzą wszechstronne połączenia efektów bez pogarszania jakości dźdźwięku. PCM 81 oferuje więcej, niż wszystkie inne procesory tej klasy: 24-bitowe wewnętrzne przetwarzanie, w pełni stereofoniczny tor sygnału, symetryczne wejścia i wyjścia analogowe, cyfrowe wejścia i wyjścia AES/EBU i S/PDIF, możliwość łączenia wyjśç analogowych i cyfrowych, poszerzone możliwości modulacyjne, jak również 300 programów.
Ważniejsze właściwości PCM 81
* Światowej klasy pogłos Lexicon
* 2 procesory sygnałowe włącznie z opatentowanym układem LexiChip
* 24-bitowe przetwarzanie A-C, C-A i wewnętrzne
* 300 gotowych programów, 50 programów użytkownika
* Pogłosy i efekty o standardzie studyjnym, wliczając w to sześciogłosowe opóźnienia, czterogłosowe przesuwniki widma i korektor wokalny Vocal Fix dla wymiany ścieżek wokalnych o złej intonacji
* Pojedyncza gałka Adjust, automatycznie wiązana z najważniejszymi parametrami w fabrycznych programach
* Gniazdo kart PCMCIA dla zapisywania programów
* Opcjonalne karty dla algorytmów, programów i ustawień użytkownika
* Tryby Pro i Go: Tryb Go daje dostęp do maksimum 10 ręcznie wybranych parametrów w każdym określonym programie, tryb Pro pozwala na pełny dostęp do matrycy edycji i do maksymalnie 100 parametrów
* Dynamic Spatialization: przetwarzanie 3D (kompatybilne z systemami Surround)
* Opóźnienie do 20 sekund
* Symetryczne wejścia i wyjścia (XLR i 1/4”)
* Cyfrowe wejścia i wyjścia S/PDIF i AES/EBU
* Funkcja Tap Tempo dla błyskawicznego ustawiania czasów opóźnienia i modulacji
* Pełne sterowanie poprzez MIDI
* Analogowe wejście audio: XLR i 1/4” symetryczne (TRS)
* Poziom wejściowy: -2 dBu do +20 dBu symetrycznie
* -22 dBu do 0 dBu niesymetrycznie
* Impedancja wejściowa: 100 kiloomów symetrycznie,
* 50 kiloomów niesymetrycznie
* Analogowe wyjście audio: XLR i 1/4” symetryczne (TRS)
* Poziom wyjściowy: +18 dBm symetrycznie
* +4 dBm niesymetrycznie
* Impedancja wejściowa: 125 omów symetrycznie
* Cyfrowe wejście audio: symetryczne XLR
* niesymetryczne koncentryczne RCA
* Format: AES/EBU symetrycznie
* S/PDIF niesymetrycznie
* Częstotliwość próbkowania: 44.1 kHz i 48 kHz
* Cyfrowe wyjście audio: symetryczne XLR
* niesymetryczne koncentryczne RCA
* Format: AES/EBU symetrycznie
* S/PDIF niesymetrycznie
* Częstotliwość próbkowania: 44.1 kHz i 48 kHz
* Przetwarzanie: 24-bitowe A-C, 24-bitowe C-A
* Wewnętrzne przetwarzanie Audio DSP: 24 bity (PCM 81), 20 bitów (PCM 91)
* Pasmo przenoszenia: 10 Hz - 20 kHz, ±0.5 dB
* Przesłuchy: -55 dB, 10 Hz - 20 kHz
* THD: <0.006%, 10 Hz - 20 kHz
* Zakres dynamiki: C-A: typowo >98 dB, 10 Hz - 20 kHz
* A-C: typowo >105 dB, 10 Hz - 20 kHz
* A-A: typowo >96 dB, 10 Hz - 20 kHz nieważona
* Interfejs MIDI: 5-stykowe gniazdo DIN dla MIDI IN, THRU i OUT
* Nożny przycisk: gniazdo 1/4” TRS dla dwóch niezależnych chwilowych przycisków (podczas włęczania zasilania system wykrywa normalny stan, otwarty, lub zamknięty)
* Nożny sterownik: gniazdo 1/4” TRS dla pedału (impedancja od 10 kiloomów do 100 kiloomów)
* Karty pamięciowe Gniazdo: PCMCIA type I, 68 styków
* Standardy: PCMCIA 2.0 i JEIDA 4.0Format karty: do 1 MB SRAM
* Zasilanie: 100 - 240 V ~, 50 - 60 Hz, 35 W (3-stykowe złęcze IEC)
* Zdalne zasilanie: gniazdo 2.5 mm, 9 V ~ (zasilacz nie dołęczony)
* Wymiary: 483 (19”) x 45 (1U) x 305 mm; standard montażowy rack
* Waga: 2.9 kg