30 kwietnia 1803 roku Stany Zjednoczone Ameryki zakupiły od Napoleona Bonaparte Luizjanę za kwotę 15 milionów dolarów. Thomas Jefferson wysłał wówczas dwóch dzielnych podróżników: Meriwethera Lewisa i Williama Clarka, aby zbadali ten ogromny nieznany teren. Ekspedycja Lewisa i Clarka (trwająca od 1804 do 1806 roku) była pierwszą wyprawą w zachodnie tereny obecnego państwa.
Powróćmy do roku 1803 i wyobraźmy sobie, że prezydent Jefferson wysłał nie jedną, ale kilka ekspedycji w celu zbadania Dzikiego Zachodu i Ty oraz inni gracze stajecie na czele tych wypraw. Waszym zadaniem jest przemierzenie kontynentu i jak najszybsze dotarcie do Pacyfiku. Jednak pamiętaj, że historia zapamięta tylko tych, którzy będą pierwsi!
Lewis & Clark to gra – wyścig napędzana zasobami i umiejętnym zarządzeniem kartami. Gracz musi dobrze rozporządzać ekwipunkiem, członkami wyprawy oraz radzić sobie z traperami i rdzennymi mieszkańcami tamtych terenów napotykanymi podczas podróży. Dobre dowództwo to klucz do zdobycia Zachodu!
Na czym to dokładnie polega? Gra napędzana jest przez karty postaci. W swoich szeregach możemy mieć zarówno pomocnych indian, doświadczonych traperów, myśliwych, rewolwerowców, żołnierzy, handlarzy futrem, tłumaczy i podróżników. Każdy z nich posiada unikalne umiejętności, które znacznie pomogą Ci podczas wyprawy.
Ta prowadzi przez całe Stany Zjednoczone zarówno szlakami rzecznymi, jak i górskimi przełęczami. Głównym problemem jaki napotykamy na swojej drodze jest zarządzanie posiadanymi surowcami. Gdy zbierzemy zbut dużo futer, drewna, ekwipunku i żywności nasze kanoe, albo objuczone konie znacznie zwolnią i nie będziemy pokonywać tak dużych dystansów jak bez tego balastu. Warto go jednak posiadać, gdyż przekazując je Indianom, rdzennym mieszkańcom tych terenów możemy znacznie przyspieszyć postępy naszej ekspedycji.
Dowódca tej wyprawy, która jako pierwsza przemierzy całe stany i dotrze aż do Fortu Clatsop (lub dalej) zostaje zwycięzcą, a historia zapamięta go jako kartografa najwybitniejszego badacza dzikiego zachodu!
Liczba graczy: 1 - 5 osób
Wiek: od 14 lat
Czas gry: ok. 30 - 120 minut
Wydawca: REBEL.pl
Projektant: Cedrick Chaboussit
Ilustrator: Vincent Dutrait
Wydanie:polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
- 1 plansza główna
- 5 plansz Ekspedycji
- 12 dwustronnych płytek Łodzi
- 84 karty Postaci
- 5 figurek Zwiadowców w różnych kolorach
- 5 żetonów Obozu w różnych kolorach
- 100 sztuk drewnianych zasobów
- 7 znaczników zwielokrotnienia Zasobów
- 18 figurek Indian
- 9 żetonów Zmiany Szlaku
- 8 żetonów Zasobów (wariant solo)
Waga: 1.5 kg
Producent: Rebel