|
|
Tytuł aukcji/filmu LEPIEJ BYĆ NIE MOŻE |
Reżyser |
James L.
Brooks |
Obsada |
Jack
Nicholson,Cuba Gooding Jr.,Matt Malloy,Greg
Kinnear, Harold Ramis,Maurice LaMarche,Brian
Doyle-Murray,Jamie Kennedy,Missi Pyle,Helen
Hunt,Peter Jacobson,Lawrence Kasdan, Tom
McGowan,Lupe Ontiveros,Shirley Knight, |
Rok produkcji |
1997 |
Czas |
133
min. |
Opis |
Helen Hunt jest córką
hollywoodzkiego reżysera Gordona Hunta. Ukończyła
Providence High School w Kalifornii. Jako
nastolatka występowała w telewizyjnych serialach:
Swiss Family Robinson oraz The Fitzpatricks. We
wczesnej fazie kariery nie zdołała osiągnąć
popularności, co tłumaczono po części jej
podobieństwem do Jodie Foster. Dostawała co prawda
role w dużych produkcjach – takich jak
Rollercoaster – na sławę musiała jeszcze poczekać.
W kinie pojawiała się sporadycznie (na przykład w
Waterdance zagrała dziewczynę okaleczoną podczas
górskiego wypadku). Spędziła za to niezliczoną
ilość godzin na planie telewizyjnych seriali.
Trudno byłoby znaleźć aktorkę, która, zwłaszcza w
pierwszej połowie lat osiemdziesiątych, zagrała
tyle ról telewizyjnych! Za występy jako Jamie
Buchman w serialu Szaleję za tobą otrzymała trzy
Złote Globy, trzy American Comedy Award oraz dwie
nagrody Emmy. Przyszedł jednak czas dla Helen
Hunt, gdy została doceniona przez krytyków
filmowych. Jej rola Carol Connelly w filmie Lepiej
być nie może została nagrodzona Oscarem. Hunt
zagrała kelnerkę oscylującą pomiędzy Jackiem
Nicholsonem i Gregiem Kinnearem. Rok wcześniej
aktorka zaliczyła rolę w wysokobudżetowym przeboju
Twister, gdzie razem z Billem Paxtonem uciekała
przed tornadem. Od lipca 1999 roku do sierpnia
2000 była żoną aktora Hanka Azarii.
James L. Brooks nakręcił swój
najgłośniejszy film od czasu Czułych słówek.
Historia jest prosta jak drut: samotny jak palec
człowiek pomaga finansowo kobiecie w wieku
średnim, razem wybierają się w podróż do
Baltimore, by poprosić rodziców zbankrutowanego
artysty o pieniądze dla niego. To teatr trzech
aktorów: Nicholsona jako opowiadającego wszystkim
to czego nie chcą usłyszeć pisarza, Hunt w roli
dobrodusznej kelnerki i Kineara jako
represjonowanego malarza kochającego inaczej.
Oczywiście, od razu pachnie to polityczną
poprawnością, ale film Brooksa jest od niej jak
najdalszy! Pozwala sobie nawet na żarty z Żydów,
co w Hollywood jest tak częste jak deszcze w
Kenii. W zabawnych rolach drugoplanowych
występują: ultrainteligentny piesek, czarnoskóry
agent zapoznanego malarza oraz gruba mama kelnerki
wyposażona w dziesięcioletniego syna. Dialogi są
świetne w swej zjadliwości: „Dlaczego przy moim
stole siedzą Żydzi? Będziecie jeść tak dużo, jak
długie macie nosy?”, „Poznajcie się,
Carol-kelnerka, Simon-ciota”. Mimo nawet takiego
poziomu okrutnej złośliwości film Brooksa ani
przez moment nie traci nostalgicznego klimatu.
Zabawne linijki ma przygotowane w scenariuszu
głównie Nicholson, dodając te swoje nie do
podrobienia miny. To prawdopodobnie jego najlepsza
rola w latach 90. - Oscar w pełni zasłużony.
Lepiej być nie może ogląda się świetnie i kończy
projekcję z zapasem pozytywnej energii. |
Dodatki |
Bezpośredni
dostęp do scen , |
Dźwięk |
Dolby
Digital : 5,1 polski angielski
węgierski |
Napisy |
polskie angielskie
bułgarskie chorwackie czeskie rumuńskie |
Obraz |
16;9 |
Licencja |
Płyta bez
praw do wypożyczania |
Stan płyty |
Nowa w
folii | |
|
Zanim zalicytujesz przeczytaj
!!! |
ABY
UNIKNĄĆ NIEPOROZUMIEŃ ZANIM ZLICYTUJESZ KONIECZNIE
!!!
ZAPOZNAJ
SIĘ ZE STRONĄ
O MNIE GDYŻ ZAKUP U MNIE
OZNACZA
AKCEPTACJĘ WARUNKÓW ZAWARTYCH NA TEJ STRONIE
|
|
| | |
|