Tester diagnostyczny Leonardo
Leonardo to tester serwisowy przeznaczony do kompleksowej diagnostyki wszystkich systemów w pojazdach marek: Ferrari, Maserati, Lamborghini. Zakres oferowanych funkcji ograniczony jest jedynie wyposażeniem pojazdu. Dzięki testerowi Leonardo możliwe jest wykonywanie diagnostyki na poziomie autoryzowanego serwisu.
Tester oferuje szereg zaawansowanych funkcji nie dostępnych w testerach uniwersalnych wielomarkowych.
Podstawowe funkcje testera:
Diagnoza – pozwala odczytywać pamięć usterek zapisanych w sterownikach pojazdów umożliwiając jednocześnie kasowanie, zapisywanie oraz drukowanie kodów błędów z pełnym ich opisem.
Wartości pomiarowe – to tzw. LiveData czyli wyświetlanie parametrów bieżących z czujników bądź elementów wykonawczych zarejestrowanych przez sterownik.
Identyfikacja sterowników – to wyświetlanie szczegółowych danych np. o numerze seryjnym, wersji oprogramowania, numery producenta, numery kodowań, itp...
Test elementów wykonawczych innymi słowy uruchamianie komponentów to bezpośrednie testy wykonywane na elementach systemów np. uruchamianie modulatorów ABS, aktywacja elektrozaworów np. podnoszenie – opuszczanie pojazdu lub maszyny. Ta część diagnostyki zwana inaczej aktywną pozwala np. w przypadku silnika na balans / odłączanie cylindrów a to z kolei pomocne jest np. w ocenie kompresji.
Kalibracje to adaptacje poszczególnych elementów np. czujników na potrzeby danego pojazdu przykładem może być kalibrowanie – adaptowanie elektronicznych przepustnic, pedałów przyspieszeń, czujników aktywnych zawieszeń, systemów wspomagających, itp...
Regulacje / Kodowania / Programowania to wszelkiego rodzaju rekonfiguracje ustawień np. wyłączanie ograniczników prędkości, mocy, momentu obrotowego, aktywowanie ukrytych funkcji, wyłączanie funkcji uzdatniania spalin, itp. *(do wykonania niektórych rekonfiguracji koniczne jest posiadanie opcjonalnych dodatków rozszerzających tzw. developerskich jak np. kalkulatory kodowań lub konfiguracji).
Odczyt/Zapis konfiguracji sterowników – pozwala to na kopiowanie konfiguracji sterowników podczas ich wymiany bądź naprawy.
Kasowanie przeglądów / inspekcji serwisowych – funkcje pomocne podczas przeglądów międzyobsługowych (kasowanie kontrolek serwisu, oleju, przebiegu, itp.)
Wszystkie wyżej wymienione funkcje pozwalają na kompleksową diagnostykę elementów m.in. takich jak:
-silnik
-skrzynie przekładniowe
-systemy hamulcowe
-systemy klimatyzacji oraz ogrzewania / dogrzewania
-retarder,
-zawieszenie aktywne
-urządzenia antywłamaniowe
-centralny komputer
-tachograf
-deska rozdzielcza
-przetwarzanie powietrza np. SAC,
-ogrzewacz, osuszacz, itp.
-uzdatnianie spalin
-układ kierowniczy np. EMAS
-moduły ramy
-listę dostępnych sterowników można by długo wymieniać jednakże jest ona zależna od wyposażenia diagnozowanego pojazdu czy też maszyny.
W przypadku wybrania odpowiedniego sterownika np. komputera silnika możliwe jest np.:
- odczytywanie oczekujących kodów błędów (DTC)
- odczytywanie zarejestrowanych kodów błędów (DTC)
- kasowanie kodów oraz kontrolki "check engine" (MIL)
- możliwość zapisywania odczytywanych danych do pliku w celu późniejszej analizy
- diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice zawory, czujniki
- dynamiczne sprawdzenie zapłonu, dawki rozruchowej,
- prędkość obrotowa silnika (RPM)
- obciążenie (Calculated Load Value)
- temperatura płynu chłodzącego (Coolant Temperature)
- status układu paliwowego (Fuel System Status)
- prędkość pojazdu (Vehicle Speed)
- krótkoterminowa korekta czasu wtrysku (Short Term Fuel Trim)
- długoterminowa korekta czasu wtrysku (Long Term Fuel Trim)
- podciśnienie w kolektorze ssącym (Intake Manifold Pressure)
- kąt wyprzedzenia zapłonu (Timing Advance)
- temperatura pobieranego powietrza (Intake Air Temperature)
- przepływ powietrza - wskazanie przepływomierza (Air Flow Rate)
- położenie przepustnicy TPS (Absolute Throttle Position)
- wskazania sondy lambda (Oxygen sensor voltages/associated short term fuel trims)
- ciśnienie paliwa (Fuel Pressure)
- sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zużycia poszczególnych cylindrów - czyli
różnicy w dawkach paliwa dozowanych przez komputer na poszczególne cylindry.
- pomiary parametrów pojazdu - mocy i przyspieszenia
i wiele wiele innych czynności diagnostycznych niemożliwych do wykonania uniwersalnymi testerami...
Aktualna lista obsługiwanych pojazdów:
FERRARI
512TR
348
355
355 Spider
360 MODENA
550 MARANELLO
456
575 AMERICA
ENZO
F430
F599
612 SCAGLIETTI
458 CALIFORNIA (wersja Beta)
F40
F50
MASERATI
3200GT
QUATTROPORTE
GRAN TURISMO
GRANSPORT
LAMBORGHINI
GALLARDO
MURCIELAGO
DIABLO
Specyfikacja
Zasilanie
- zasilacz 100÷240Vac 50÷60Hz
- w samochodzie 12-24V
- wytrzymałość baterii - około 2 godzin
Wyświetlacz
- LCD TFT 15” Ekran dotykowy – Rozdzielczość 1024-768 (rozdzielczość ekranu tableta)
- LCD TFT 5” Ekran dotykowy – Rozdzielczość 320x234 (rozdzielczość ekranu interfejsu diagnostycznego)
Wymiary
300x370x70
Opcjonalnie tester można wyposażyć w następujące oprogramowania:
Ferrari FF and F12 software
Lamborghini Aventador software
Aston Martin Software
Tester Galileo wraz z oprogramowaniem do aut Mercedes, BMW, Audi, VAG, Smart, Mini
Porsche software do testera Galileo
Ld4 do modeli Ferrari 599, 599 gto 458 oraz California
El Matador do Lamborghini Diablo, Gallardo & Murcielago
W przypadku zainteresowania powyższym urządzeniem prosimy o kontakt telefoniczny lub pozostawienie wiadomości e-mail.
Tel. 696 [zasłonięte] 696 lub 530 [zasłonięte] 984
e-mail: [zasłonięte]@motodiagnostyka.com
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE