www.legalizacjabutli.com
Firma EKO ALMA sp.j posiada uprawnienia do wykonywania legalizacji
zbiorników LPG wydane przez Transportowy Dozór Techniczny
Wszystkie zbiorniki ciśnieniowe montowane w samochodach są poddawane procesowi legalizacji w procesie produkcyjnym. Ważność badania zbiorników produkcji polskiej upływa po dziesięciu latach, a ich całkowity okres eksploatacji wynosi 20 lat od daty produkcji o ile homologacja zbiornika nie mówi inaczej.
Po upłynięciu ważności badania odbiorczego zbiornik musi być poddany ponownej legalizacji.
TDT prowadzi pełną ewidencję eksploatowanych zbiorników. Wiąże się to z koniecznością rejestracji każdej posiadanej butli LPG-CNG.
Zgodnie z przepisami na użytkownikach pojazdów samochodowych wyposażonych w gazowy układ zasilania spoczywa obowiązek okresowych badań legalizacyjnych zbiorników LPG i CNG.
Przepisy stanowią, że badania legalizacyjne zbiorników LPG przeprowadza się nie później niż po 10 latach licząc od daty ich wyprodukowania, a zbiorniki CNG po 3 latach (badania odbiorczego, oznakowanego na tabliczce znamionowej zbiornika).
Ustawa o Dozorze Technicznym (Dz. U. Nr 122) oraz Regulamin ONZ Nr 67.01
Wyróżniamy dwa rodzaje badań zbiorników LPG-CNG
Badanie doraźne: Badanie to stosujemy dla zbiorników LPG nie starszych niż 10 lat posiadających nabity znak TDT oraz zbiornika CNG, co trzy lata.
Badanie okresowe: Badaniu takiemu poddawany jest każdy zbiornik LPG i CNG po upływie 10 lat od daty badania odbiorczego oraz zbiorniki nieposiadające znaku odbioru TDT.
Na każdy zbiornik TDT wystawia osobny komplet dokumentów, tj. Decyzję TDT i Protokół z badania.
Zbiorniki wyprodukowane za granicą, muszą przejść procedurę legalizacji niezależnie od swojego wieku. Wymóg dotyczy również zbiorników produkcji polskiej, które nie posiadają certyfikatu odbioru wydanego przez TDT, a trafiają na nasz rynek wraz z instalacjami zamontowanymi w samochodach za granicą naszego kraju. Zbiornik w samochodzie sprowadzonym, przed pierwszą rejestracją, musi zostać poddany badaniu i dopuszczony do ruchu przez TDT.
www.legalizacjabutli.com
Zakres usług obejmuje:
-
Badania zbiorników LPG-CNG, którym skończył się termin eksploatacji.
-
Badania zbiorników LPG-CNG w pojazdach sprowadzonych z zagranicy.
-
Badania osprzętu LPG-CNG w pojazdach turystycznych
-
Badania zbiorników LPG-CNG w pojazdach, w których po kolizji został zatrzymany dowód rejestracyjny.
-
Montaż nowych zbiorników samochodowych instalacji gazowych.
Sposoby przeprowadzania legalizacji zbiorników
-
Klient dostarcza do Serwisu EKO ALMA zdemontowany zbiornik . Samochód można w dalszym ciągu eksploatować na benzynie. Po wykonaniu usługi, klient ponownie odwiedza Serwis w celu montażu zbiornika.
-
Klient demontuje zbiornik w Serwisie EKO ALMA. Samochód można w dalszym ciągu eksploatować na benzynie. Po wykonaniu usługi, klient ponownie odwiedza Serwis w celu montażu zbiornika.
Kryteria dyskwalifikujące zbiornik
-
Brak lub nieczytelne oznaczenia na tabliczce znamionowej
-
Oznaczenie KE koniec eksploatacji lub zbiorniki niedopuszczone przez TDT
-
Korozja zbiornika w postaci wżerów, mocne wgniecenia powłoki zbiornika
-
Brak adnotacji w dokumentach pojazdu o zamontowanej instalacji LPG
Wszelkie informacje dotyczące
legalizacji zbiorników LPG CNG
znajdziecie Państwo na naszej stronie internetowej
OFERTA DOTYCZY ZDEMONTOWANEGO ZBIORNIKA JEDNOOTWOROWEGO.
WIĘCEJ INFORMACJI DOT. CEN TUTAJ :
www.legalizacjabutli.com
Prosimy o telefoniczne uzgadnianie terminów
Kontakt:
tel. 502[zasłonięte]382
PUNKT DEMONTAŻU ZBIORNIKÓW
WAŁBRZYCH UL. TOPOLOWA 11