Kraków, 2000 r.
Wychowanie zdrowotne - "jest integralną częścią składowej pełnej osobowości i
polega na wytwarzaniu nawyków związanych z ochroną zdrowia, wyrabianiu odpowiednich sprawności, kształtowaniu postaw umożliwiających stosowanie zasad higieny, zapobieganiu chorobom, rozwijaniu pozytywnego zainteresowania sprawami zdrowia". W pracy tej problematyka badawcza kierunkowana jest na ogólną ocenę powyższych wyznaczników rozwojowych w sytuacji dzieci chorych na astmę, a w szczególności na rozeznanie możliwości wypracowania współdziałania tych dzieci w procesie leczenia.
Spis treści
Wprowadzenie.............................................................
I. Faza koncepcji......................................................
1. Określenie problemów badawczych....................................
2. Sformułowanie hipotez i celów badawczych...................................
3. Uzasadnienie wyboru tematu, przedmiotu i celu badań...............
4. Wybór terenu badań...........................................................................
5. Opracowanie i wybór metod, technik i narzędzi badawczych.........
6. Uwagi dotyczące przebiegu badań.......................................
II. Faza wykonania.........................................................
1. Charakterystyka grup badanych dzieci................................................
2. Podstawowe czynniki społeczno-ekonomiczne rodziny.................
3. Analiza sytuacji zdrowotnej badanej grupy.................................
4. Sytuacja chorych dzieci w szkole publicznej.............................
5. Opracowanie materiałów badawczych..............................................
a) Pojęcie i struktura aktywności w sytuacjach trudnych.............
b) Przedstawienie statystycznych wyników badań............................
c) Analiza jakościowa materiału badawczego................................
6. Weryfikacja hipotez................................................................
7. Wnioski........................................................................
Bibliografia.................................................................
III. Konstruowanie i ewaluacja programu psychoedukacyjnego dla dzieci leczonych w ośrodkach specjalistycznych...................................................
Bibliografia.................................................................................
IV. Szkoła Chorych na Astmę Oskrzelową (Urszula Jędrys-Kłucjasz)......
Bibliografia...............................................................................
V. Pedagogiczne problemy wychowania dzieci przewlekle chorych...........
Bibliografia........................................................................