Historia marki i kosmetyków Lavera jest jednocześnie historią życia Tomasa Haase, twórcy i właściciela marki Lavera. Od drugiego roku życia cierpiał na atopowe zapalenie skóry. Wówczas choroba ta nie była za bardzo znana. Nie pomagały zwykłe kosmetyki i kremy lecznicze. Dlatego już we wczesnej młodości zaczął eksperymentować z alternatywnymi metodami pielęgnacji ciała.
W konsekwencji razem z przyjaciółmi otworzył jeden z pierwszych sklepów ze zdrową żywnością w Niemczech. Jak wielu innych chcieli się świadomie odżywiać i żyć zdrowiej. Chcieli (i chcą nadal!) unikać wszelkiej chemii, pestycydów i produktów przemysłowych. W tym czasie rozpoczął nawet własną hodowlę roślin i stworzył pierwsze receptury kosmetyków naturalnych, które miały pomóc jego skórze.
Latem 1975 roku był już gotowy. Pierwszy balsam do ust przeszedł trudne testy na jego nadwrażliwej skórze.
Po ponad 10 latach wkładu w rozwój kosmetyków naturalnych w 1987 r. w małym dworku koło Hanoweru Tomas Haase założył własną firmę. Obecnie firma produkuje prawdziwe kosmetyki naturalne z pomocą ponad 100 pracowników. Firma mieści się we własnych budynkach w otoczeniu pięknych gór Deister w Wennigsen.
Nazwa marki Lavera została wybrana w pełni świadomie. Lavera oznacza po łacinie „prawdziwy”. Wspaniałe tłumaczenie dla tego, co oznacza filozofię działania i zobowiązanie wobec klientów jednocześnie. Firma czerpie z roślinnych surowców, w większości pochodzących z upraw ekologicznych, rezygnuje ze sztucznych barwników, aromatów i konserwantów. Ponieważ jednym z priorytetów Lavery jest dobra tolerancja kosmetyków, testuje je (wspólnie z dermatologami i alergologami) wyłącznie na ochotnikach.
O tym, że tradycyjne pojmowanie natury i nowatorskie rozwiązanie nie stoją ze sobą w sprzeczności, świadczyć mogą , często nagradzane, innowacje produktowe Lavery.
Także ponad 130 wyróżnień i rekomendacji niemieckiej instytucji badawczej Öko-Test.
.
.