Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

LAURIE ANDERSON Bright Red CD`94 US 1wyd! Lou Reed

06-02-2014, 21:00
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 32.55 zł     
Użytkownik Blues_Jazz1967
numer aukcji: 3924567353
Miejscowość Płońsk
Licytowało: 8    Wyświetleń: 82   
Koniec: 06-02-2014, 20:20

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Liczba płyt w wydaniu: jedna
Opakowanie: bez folii

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



AUKCJA BEZ CENY MINIMALNEJ !

Sklep "KANON FIDELITY-licytacje" (blues_jazz1967) to właściwe miejsce dla każdego Audiofila !
Paragon lub rachunek do każdego zakupu !


Laurie Anderson :: Bright Red / Tightrope

 

Recording information: Lobby, New York, NY; Skyline, New York, NY; Westside Studios, London, England. 1994

Bright Red is the title of performance artist Laurie Anderson`s sixth album, released by Warner Bros. in 1994.

Greg Cohen - guitar, bass
Cyro Baptista - gong
Jamie West-Oram - guitar
Gerry Leonard - guitar
Peter Scherer - keyboards
Laurie Anderson - vocals, keyboards, violin, percussion
Neil Conti - percussion
Phillip Ballou - background vocals
Dougie Bowne - drums
Guy Klucevsek - accordion
Phil Ballou - background vocals
Kevin Killen - treatments
Ben Fenner - bass

Also: Lou Reed, Brian Eno, Adrian Belew, Marc Ribot, Joey Baron, Arto Lindsay

Arcydzieło !
Ocena 5 na 5 
autor: Ulka  Buszka  

Laurie Anderson jest amerykańską piosenkarką, instrumentalistką, autorką tekstów, kompozytorką, producentką i plastyczką w jednym. Jest to postać wybitna i należąca do czołówki twórców eksperymentalnych. Przygotowuje happeningi, instalacje multimedialne oraz przedstawienia, których nieodłącznym elementem jest jej muzyka. W warstwie muzycznej wykorzystuje zarówno szeroko pojętą awangardę, nowoczesny jazz, jak i nowe brzmienia. "Bright Red" moim zdaniem jest najbardziej osobliwą i absorbującą płytą w jej dyskografii- składa się na to wiele czynników, tworzących idealną, spójną całość. Muzyka jest wyjątkowo minimalistyczna, oparta na przestrzennych, surowych i niepokojących ambientowych brzmieniach, stworzonych przy współpracy z Brianem Eno. Ważną rolę odgrywają również niebanalne teksty- znajomość języka angielskiego w choćby niewielkim stopniu jest w tym wypadku nieodzowna. Wizja świata przedstawiona przez Laurie niewątpliwie działa na wyobraźnię odmienia myślenie, manipuluje nastrojem, wciąga. Wiodącym motywem jest nieuchronnie zbliżający się Koniec, utrata poczucia rzeczywistości, stan psychiczny oraz fantasmagoryczne obrazy. Możliwości interpretacji jest wiele. Głos Anderson- jak zwykle subtelny i pociągający, tym razem dodatkowo sprawia wrażenie specyficznie innego, nierealnego, należącego do niematerialnej istoty. Na "Bright red" Laurie porzuca śpiewanie na rzecz bardziej konwersacyjno-mówionego stylu: melorecytacji. Styl płyty jest szczególnie eteryczny, trudno ubrać go w słowa, wymyka się wszelkim charakterystykom i zaszufladkowaniu. Intrygująca pozycja.

Magiczna...
Ocena 5 na 5 
autor: alive 

Jest coś w głosie Laurie Anderson. Jakaś wielka głębia. W połączeniu z jednostajną, lecz czarowną muzyką, tworzy pociemniały obraz pełen czerwieni, przechodzacej w mrok. Jeśli widziałeś okładkę płyty i masz w sobie choć trochę wyobraźni, to już wiesz, jaka to jest muzyka. To muzyka, którą słucha się ciemną nocą przy świecy albo jeszcze lepiej przy kilku, z kieliszkiem czerwonego wina, koniecznie sam, koniecznie sama. Będziesz czuł jak wypływa z głośników i jak kot łasi się do twoich stóp. A do tego jeszcze te teksty... Wspaniała poezja. Poezją jest też sama muzyka. "Wszystko jest poezją" napisał kiedyś Stachura. Tym razem przekonasz się, że rzeczywiście miał rację. Usiądź więc w ciepłym fotelu, podkul nogi pod brodę i słuchaj - znajdziesz się tam, gdzieś w środku i wcale nie jest tam pięknie, ale jest magicznie i smutno - cudownie smutno. Po prostu idealne na jesienny wieczór. Trzeba się tylko wsłuchać...

Pierwsze amerykańskie wydanie na CD ("perełka") !!!

Płyta kompaktowa-orginalna.

ALTERNATIVE  Avant-garde , experimental music

WARNER BROS. Records numer katalogowy 45534 z 1994 roku. Made in USA.

Stan płyty: idealny-.

SPIS UTWORÓW : jeżeli masz chwilę czasu, to kliknij TUTAJ(otwórz

w nowym oknie)

, i już możesz posluchać samplii.

Track listing

All lyrics and music by Laurie Anderson except ~ (where indicated)

Bright Red

  1. "Speechless (the Eagle and the Weasel)" – 5:20
  2. "Bright Red" – 3:12 ~ (additional lyrics from Isaiah 13:21)
  3. "The Puppet Motel" – 3:09 ~ (lyrics: Anderson / music: Anderson and Brian Eno)
  4. "Speak My Language" – 3:38
  5. "World Without End" – 2:47
  6. "Freefall" – 4:32
  7. "Muddy River" – 3:02 ~ (lyrics: Anderson / music: Anderson and Eno)

Tightrope

  1. "Beautiful Pea Green Boat" – 4:20 ~ (additional lyrics from "The Owl and the Pussycat" by Edward Lear)
  2. "Love Among the Sailors" – 2:49
  3. "Poison" – 3:47 ~ (lyrics: Anderson / music: Anderson and Eno)
  4. "In Our Sleep" – 2:31 ~ (lyrics: Anderson and Lou Reed / music: Anderson)
  5. "Night in Baghdad" – 3:23
  6. "Tightrope" – 5:58 ~ (lyrics: Anderson / music: Anderson and Eno)
  7. "Same Time Tomorrow" – 3:51

Personnel

Performance

  • Laurie Anderson - vocals, keyboards
  • Phillip Ballou - background vocals (tracks 1, 7 & 8)
  • Cyro Baptista - percussion (tracks 1, 3, 4, 8, 11, 12, 13 & 14)
  • Joey Baron - drums (tracks 1, 3, 4, 6, 7, 10 & 11)
  • Brian Eno - treatments, keyboards (tracks 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 11 & 13)
  • Ben Fenner - bass (track 1)
  • Guy Klucevsek - accordion (tracks 1, 4, 8 & 12)
  • Gerry Leonard - guitar (tracks 1, 5, 6, 8 & 11)
  • Arto Lindsay - vocals (track 2)
  • Greg Cohen - guitar and bass (tracks 3, 4 & 6)
  • Jamie West-Oram - guitar (track 4, 6)
  • Kevin Killen - treatments (tracks 5 & 8)
  • Adrian Belew - guitar (tracks 6, 8, 10 & 12)
  • Neil Conti - shaker (track 6)
  • Dougie Browne - drums (track 8)
  • Marc Ribot - guitar (track 10)
  • Lou Reed - vocals and guitar (track 11)
  • Peter Scherer - keyboards (track 12)

Technical

  • Brian Eno – producer
  • Laurie Anderson – co-producer
  • Kevin Killen – engineer / mixing
  • Greg Cohen – Music director

Additional Technical

  • Joe Ferla - additional basic tracks engineer
  • Ben Fenner - overdubs engineer at Westside
  • Alec Head - additonal overdubs engineer at The Lobby
  • Hiro Ishihara - assistant engineer
  • Andy Baker - assistant engineer
  • Danton Supple - assistant engineer
  • Miles Green - assistant engineer

Recorded at The Lobby in New York City. Additional recording at Skyline Studios in New York City and Westside Studios in London.
Mixed at Skyline in New York City and Westside Studios in London.
Mastered by Bob Ludwig at Gateway Mastering Studios Inc. in Portland, Maine.

Special thanks to Jay Alexander Brown, Rande Brown, and Robert Coe.
Liner notes designed by Yolanda Cuomo.

Editorial Reviews

How do you make a pop song work without the safety net of melody? Rappers do it with hyperactive dance beats and lots of attitude, but Laurie Anderson does it by relaxing our defenses with her soothing telephone-operator voice, her hypnotic synth patterns, and droning organ washes. Once she has lured us into her aural lair, she trips us up with broken syntax and disconnected sentence fragments. Bright Red's producer is Brian Eno, an astute choice, for no one does ambient backdrops better. By themselves, these atmospheric harmonies are mere background music, Anderson's spoken monologues nothing more than bohemian stand-up comedy. When the two elements click, however, the result is some of the most original pop music around. As always, what saves Anderson from smug self-indulgence is her wicked sense of humor and her genuine sense of dread. --Geoffrey Himes