Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

LATA DWUDZIESTE LATA TRZYDZIESTE (ZŁOTA KOLEKCJA)*

09-06-2012, 9:49
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 23.28 zł     
Użytkownik music666
numer aukcji: 2285642367
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 19   
Koniec: 18-05-2012 00:14:02

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



Jeśli wśród zamówionych płyt jest płyta z "wysyłką gratis", to wszystkie zamówione płyty wysyłamy na nasz koszt listem poleconym ekonomicznym. Link do listy płyt z "WYSYŁKĄ GRATIS" znajduje sięTUTAJ.


Przesyłki pakujemy w specjalne pudełka wykonane z 3-warstwowej tektury i oklejamy firmową taśmą.








Wykonawca:
V/A
Tytuł:
LATA 20-TE, LATA 30-TE `04 (ZŁOTA KOLEKCJA)

Lata dwudzieste i trzydzieste były dla polskiej piosenki okresem wielkiego entuzjazmu, spowodowanego przede wszystkim odzyskaniem niepodległości. W kwietniu 1919 roku otworzyła swe podwoje Qui Pro Quo, najciekawsza rewiowa scena międzywojennej Warszawy. To na niej występował legendarny amant Eugeniusz Bodo, sławne kabaretowe diwy Hanka Ordonówna, Mira Zimińska, Zula Pogorzelska, gwiazdy operetki i filmu Tola Mankiewiczówna, Stanisława Nowicka. To na tej scenie, i wkrótce na kilku innych, śpiewano największe przeboje tamtych lat. Przeboje własne, a także obce uznawane wszak za rodzime, dzięki niezrównanym mistrzom pióra Marianowi Hemarowi i Andrzejowi Włastowi - autorom większości polskich tekstów światowych szlagierów, takich jak Mały gigolo (L. Casucci), Ramona (M. Wayne), Titina (L. Denideroff), Kiedy znów zakwitną białe bzy (F. Doelle), Czy pani Marta (F. Raymond), Chciałabym, a boję się (M. Ager) i wielu innych.

Ale były i nasze własne, udane, polskie, chociaż nie wolne od ówczesnej światowej mody. Mody na jazz. To ona dokonała pewnego ujednolicenia, uniwersalizacji. Zauroczona synkopami była nie tylko wielka broadwayowska piątka (Berlin, Porter, Gershwin, Kern, Rodgers), lecz także kompozytorzy niemieccy i francuscy. Nawet czołowy radziecki kompozytor Izaak Dunajewski uległ ich czarowi. Dzięki nim także piosenki Henryka Warsa, Jerzego Petersburskiego oraz braci Henryka i Artura Goldów nabierały światowego smaku. Chóru Dana słuchała amerykańska publiczność. Tolę Mankiewiczównę oklaskiwali słuchacze Berlina i Hamburga. Twórczość Jerzego Petersburskiego i Bronisława Kapera znali i podziwiali melomani w wielu krajach na świecie. Rozsławiały ją płyty, nagrywane przede wszystkim w wytwórni Syrena Record, utrwalały wydawnictwa nutowe i film.


1. Tango milonga - Chór Dana

2. Co nam zostało z tych lat - Chór Dana

3. Rebeka - Tadeusz Faliszewski

4. Zapomnisz o mnie - Tadeusz Faliszewski

5. Każdemu wolno kochać - Adam Aston

6. Ach, jak przyjemnie - Adam Aston

7. To ostatnia niedziela - Mieczysław Fogg

8. Nie ma szczęścia bez miłości - Mieczysław Fogg

9. Złociste chryzantemy - Janusz Popławski

10. To mi wystarczy - Zula Pogorzelska

11. Mały gigolo - Zula Pogorzelska

12. Na pierwszy znak - Hanka Ordonówna

13. Miłość ci wszystko wybaczy - Hanka Ordonówna

14. Już taki jestem zimny drań - Eugeniusz Bodo

15. Umówiłem się z nią na dziewiątą - Eugeniusz Bodo

16. Już nie mogę dłużej kryć - Tola Mankiewiczówna i Aleksander Żabczyński

17. Czy pamiętasz tę noc w Zakopanem - Marian Demar-Mikuszewski

18. Skrwawione serce - Stanisława Nowicka

19. Chciałabym, a boję się - Maria Modzelewska

20. Ada, to nie wypada - Albert Harris

21. W niedzielę - Jadzia Andrzejewska

22. Walc Francois - Adam Wysocki

23. Wąsik, ach ten wąsik - Ludwik Sempoliński

dystrybutor: EMI MUSIC



PRODUKT NOWY i ZAFOLIOWANY