ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]46287 |
Wymiar: |
17.0x24.0cm |
Nr wydania: |
3 |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
752 |
Ocena: |
- |
Waga: |
1,15 kg |
Indeks: |
566[zasłonięte]01427KS |
Rok wydania: |
2012 |
Wydawca: |
Helion |
Autor: |
Larman Craig |
Stan: |
Nowa |
Rodzaj okładki: |
Twarda |
Opis książki
Podtytuł: Analiza i projektowanie obiektowe oraz iteracyjny model wytwarzania aplikacji
Język oryginału: angielski
Tytuł oryginału: Applying UML and patterns
Poznaj metodologię projektowania i wytwarzania systemów informatycznych!
Co to jest UML?
Czym jest modelowanie zwinne?
Jak wybrać narzędzia wspomagające proces projektowania?
Projektanci wielokrotnie podejmowali próby opracowania sposobu prezentacji struktury i zasad działania systemów informatycznych. Poszukiwania metody, która zostałaby zaakceptowana przez rynek i uznana za standard, trwały długo i nie były łatwe. Zakończyły się jednak sukcesem, a ich efektem jest język UML. Z drugiej strony "banda czterech" (Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides) w 1995 roku opracowała metody rozwiązywania typowych problemów - wzorce projektowe.
Craig Larman łączy znajomość języka UML z wiedzą na temat wzorców projektowych i przedstawia w swojej książce sposoby projektowania systemów informatycznych z wykorzystaniem języka UML 2. W trakcie lektury tego uznanego na całym świecie podręcznika dowiesz się, jak zbierać wymagania, tworzyć przypadki użycia, modelować dziedzinę, tworzyć architektury wielowarstwowe, a co najważniejsze, odkryjesz, jak wykorzystać przy tym wzorce projektowe. Najnowsze wydanie wzbogacone zostało o nowe studia przypadków, omówienie zwinnych metod projektowania oraz liczne dodatki ułatwiające naukę. Podręcznik ten jest niezastąpiony dla wszystkich osób mających styczność z procesem projektowania i wytwarzania systemów informatycznych.
Przypadki użycia, diagram przypadków użycia
Wykorzystanie testów do identyfikacji przypadków użycia
Metody przyrostowe i ewolucyjne
Cykl życia projektu w modelu kaskadowym
Praktyki zwinne, modelowanie zwinne
Modelowanie dziedziny
Wzorce projektowe "bandy czterech"
Analiza i projektowanie obiektowe
Zarządzanie projektem
Diagramy klas
Projektowanie warstw
Diagramy sekwencji i komunikacji
Programowanie sterowane testami
Narzędzia wspomagające UML
Dołącz do grona najznamienitszych projektantów!