Lara Croft and the Temple of Osiris to spin off serii Tomb Raider, będący kontynuacją przygodowej gry akcji Lara Croft and the Guardian of Light z 2010 roku. Produkcja stworzona przez zespół Crystal Dynamics, znany m.in. z „dużych” odsłon przygód Lary Croft, skupia się na zabawie w trybie współpracy dla maksymalnie czterech osób.
Akcja przenosi nas do Egiptu. Podczas wejścia do jednego z grobowców Carter przez przypadek uruchamia pułapkę, która wypuszcza na wolność złego boga Seta i rzuca klątwę na Larę Croft i sprawcę całego zamieszania. Jednocześnie ze snu zostają wybudzeni Horus i Izyda – syn oraz żona boga Ozyrysa. Ponieważ tylko on może zdjąć klątwę i powstrzymać Seta przed zniszczeniem świata, bogowie i ludzie łączą siły i ruszają w niesamowitą, pełną niebezpieczeństw przygodę, mającą na celu wskrzeszenie Ozyrysa i pokonanie Seta. Na swej drodze spotkają liczne starożytne pułapki, a także znane z mitów i legend potwory.
Zabawa przeznaczona jest przede wszystkim dla czterech osób, współpracujących ze sobą podczas wykonywania kolejnych misji. Gracze wcielają się w Larę, Cartera, Izydę oraz Horusa. Rozgrywka została jednak urozmaicona o rywalizację, gdyż w czasie zwiedzania kolejnych pomieszczeń można znaleźć cenne artefakty i przedmioty wzmacniające kierowaną przez nas postać. Nie są one jednak przydzielane wszystkim graczom, więc nierzadko trzeba wybierać, co liczy się bardziej – lepszy wynik czy lojalność wobec pozostałych osób?
Oprawa graficzna została utrzymana w tym samym stylu, co Lara Croft and the Guardian of Light. Akcja obserwowana jest więc z kamery umieszczonej nad głowami bohaterów. Twórcy zatroszczyli się m.in. o system dynamicznie zmieniających się warunków pogodowych.