Na wstępie dodam, że nie jest mi łatwo tworzyć tą aukcję.
Na początku parę faktów które mogą sprawić, że nie kupisz tego samochodu.
Jest to przełożony Anglik, jeśli uważasz, że samochody po przekładkach są niebezpieczne i awaryjne -> szukaj innej oferty
Jeśli szukasz bezawaryjnej wyprawówki -> odłóż kilkurotność ceny mojego disco i poszukaj toyoty, najlepiej nowej HZJ, np z Dubaju czy Tunezji, za trochę ponad 30 tyś zielonych
Jeśli szukasz auta do upalania w błocie -> szukaj Patrola
Jeśli szukasz taniego auta do offroadowych przygód -> kup Nivę czy innego Samuraja
Jeśli masz dwie lewe ręce, a wymiana klocków, alternatora, krzyżaka, gumy na wale czy łożyska w kole to dla Ciebie czarna magia -> nie kupuj Land Rovera
Jeśli szukasz "białego kruka" , "dla znawcy" , "idealny" , "jedyny taki", "rodzynek" -> zamknij moje ogłoszenie i odszukaj aukcje jednego ze sprzedawców marzeń
Jeśli zależy ci na "niejeżdzonym w terenie" -> szukaj innego auta
Jeśli natomiast szukasz ogarniętej mechanicznie terenówki, w dodatku uzbrojonej i o konstrukcji prostej jak budowa cepa -> zapraszam Cię do zapoznania z moim samochodem.
Wady/do zrobienia:
zniszczona i brzydka karoseria, z licznymi rysami i wgnieceniami, podłoga i nadkola były wstawiane nowe w 2010 roku, jednak po 4 latach ruda rozpoczęła próby kontrataku (blacha jest cała ale zaczyna zachodzić rdzą), rdza w okolicach świetlików
zniszczone i brzydkie wnętrze, podsufitka do poprawy
pęknięcie przedniej szyby
zamek drzwi pasażera oraz tylnej klapy czasem otwiera się z pilota za pierwszyn razem, czasem za drugim
nie działa spryskiwacz tylnej szyby
poluzowany przewód od sygnału obrotomierza
poluzowana linka od ręcznego
ułamana antena CB
Jest to moje piąte disco, kupiłem je w Anglii w 2009. W 2010 roku przełożyłem i zarejestrowałem.
Pierwsza rejestracja: 11.03.1997
Rejestracja w Polsce: 03.08.2010
Przegląd ważny do: 31.07.2015
OC ważne do: 24.08.2015
Przebieg w momencie zakupu: 249 550KM
Przebieg obecnie: 313 260 KM
Jak widać autko jest świeżo po przeglądzie i z OC opłaconym na ponad rok.
Na wyposażeniu ma centralny zamek, elektryczne szyby, elektryczne lusterka oraz hak (3,5t).
LISTA MODYFIKACJI:
reduktor z któtszymi przełożeniami z Defendera
blokada Ashcroft ATB w przednim moście
blokada Detroit Truetrac w tylnym moście
zabieraki Terrafirma HD
osłona przednich drążków Paddock
osłona tylnego drążka/amortyzatora skętu Mpors
osłony mostów Terrafirma
amortyzatory Terrafirma ProSport
sprężyny Terrafirma +2cale medium
przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodrige
wieżyczki amortyzatorów Mpors
polibusze Deuter
opony Gt Radial Adventuro MT 235/85r16 x5 (kupione nowe 3 m-ce temu)
felgi 4mud et-25 x5
rurowe zderzaki
wyciągarka XTR Speed 5500kg
poszerzenia nadkoli FlatDog
snorkel Southdown
silikonowe łączniki dolotu
wodoodporne pokrowce na przednich siedzeniach Paddock
zapinki maski
halogeny dalekosiężne Wasem
akumulator żelowy Optima 75Ah
alternator 100A
przetwornica napięcia 12/220V 300W
dodatkowe podwójne gniazdo zapalniczki
radio Kenwood KDC 3054U + nowe głośnikie Pioneer z przodu
CB Radio Albrecht 4200 + antena President WA-27
wskaznik ładowania alternatora
wskaznik doładowania
składane łóżko 120x180cm (materace i zasłonki widoczne na zdjęciu nie są przedmiotem sprzedaży, podobnie jak różowa kierownica :P)
Naprawy:
Z jednej strony disco służyło do urlopowych wyjazdów, zarówno tych bliskich jak i dalekich, z drugiej natomiast pełniło funkcję awaryjnego pojazdu do zadań specjalnych na rozrzuconych po całej Polsce budowach na których pracowałem. W związku z tym musiało być stale w idealnym stanie mechanicznym, a wszystkie naprawy były wykonywane na bieżąco, zazwyczaj u Land Roverowych znawców - w zależności od tego do którego miałem bliżej. Na częściach również starałem się nie oszczędzać - zazwyczaj w aucie lądowały te z literką "G".
W wielkim skrócie można powiedzieć, że z mechanicznego punktu widzenia wszystkie części poza słupkiem silnika oraz pompą wtryskową zostały przeze mnie wymienione na nowe bądz zregenerowane (turbina i pompa wspomagania).
Co jak gdzie i kiedy z ważniejszych napraw:
08.2010 - pakiet startowy: filtry, oleje, rozrząd, simeringi wału, łożysko napinacza
10.2010 - duży serwis LandLovers Warszawa (obecnie Camel Garage): oleje, filtry, łożyska piast, łożyska zwrotnic, simeringi piast, simeringi kul, osie piast, zabieraki, guma wału, regeneracja zacisków, klocki, termostat, linka ręcznego, montaż osłon i snorkela
04.2011 - zregenerowane turbo (przez BartekD), olej, filtry, wyciągarka, drążki i końcówki drążków
05.2011 - naprawa podłogi i nadkoli, konserwacja
07.2011 - duży serwis Paweł Banaszkiwicz (Banan) Olkusz: lift, poliuretany, amortyzator skrętu, pompa wody, linka maski, krzyżak, łożyska i simeringi piasty
04.2012 - duży serwis Sebastian Rogala Kielce (mechanik polecony przez pilota Scarab Team): remont skrzyni i reduktora, remont hamulcy, montaż poszerzeń, wymiana sprzęgła
05.2012 - regeneracja przekładni kierowniczej
07.2012 - duży serwis LandRoad Kraków: ponowny remont skrzyni (poprawa po Partaczu Rogali), montaż blokady tylnego mostu, przegub, klocki, filtry, olej
07.2013 - naprawa wiązki elektrycznej Elektroservice Kraków
08.2012 - reneracja alternatora, halogeny
09.2012 - akumulator żelowy Optima
11.2012 - duży serwis Piotr Kowalewski (Pepek) Wrocław: vacupompa, pompa paliwa, pompa wspomagania, filtry, oleje, klocki, pasek, nowe reflektory, świece żarowe, remont reduktora (poprawa po partaczu Rogali), zabieraki HD, montaż wskazników i zapinek, nowy hak, prowadnica i lina do wyciągarki
03.2013 - serwis Piotr Kowalewski (Pepek)Wrocław: naprawa zmielonego mostu wraz z montażem blokady przód, klocki, filtry, paski, uszczelnienia
04.2013 - naprawa instalacji elektrycznej (centralny zamek, szyby itd) Elektroservice Kraków
08.2013 - serwis Sławek Żubrowski z warsztatu Gerarda Gniewka, Zabierzów: oleje, filtry, przegub, oś piasty, tarcze, łożyska, simeringi
10.2013 - serwis Sławek Żubrowski z warsztatu Gerarda Gniewka, Zabierzów: sworzeń wahacza centralnego, końcówki drążków, krzyżąki,
06.2014 - serwis Sławek Żubrowski z warsztatu Gerarda Gniewka, Zabierzów: oleje, filtry, silenblok panharda, krzyżak, simeringi, końcówka drążka, silenblok wahacza tył przy moście
08.2014 - serwis Sławomir Musiał (Elmer), Poznań: wymiana Intercoolera, pompa wspomagania, guma wału, szpilka koła zapasowego, ręczny, klocki
Zdjęcie spod maski:
kilka zdjęc ramy:
wyciek pochodził z pompy wspomagania - zniknął wraz z wymianą pompy
Co dostajemy razem z samochodem:
skrzynie pełną części zapasowych (łożyska, filtry, paski, rurki, klocki, końcówki drążków, krzyżak, guma wału, materiały serwisowe itd)
linę kinetyczną
dwa pasy do wyciągarki 1m oraz 10m
zblocze
3 szekle
Hi-Lift'a (oryginał)
wkładkę mostu na zapas
drugie koło zapasowe (na feldze WOLF)
CENA:
Kwota jaka mnie interesuje to 20 tyś PLN , ani złotówki mniej ani więcej. Jest to jedynie ułamek kwoty którą włożyłem w modyfikacje i naprawy tego auta. Aż wstyd przyznawać się jak mały to ułamek..
Zdaję sobie sprawę, że disco z tego roku można kupić za 8-10tyś. Ale kupujący musi sobie zdać sprawę, żę przez pierwszy miesiąc pakiet startowy podwoi tą kwotę, przez następne pół roku będzie trzeba dołoży trzeci raz taką kwotę. A gdzie koszt szpeju?
Zdaję sobie sprawę, żę aby mój samochód był idealny należałoby wymienić budę na zdrową z idealnym wnętrzem, niestety takich rzeczy już nie ma (no chyba, że buda z d2), ale gdybym miał idealną budę z idealnym wnętrzem to cena wynosiłaby 10tyś więcej.
Gram w otwarte karty, przedstawiłem swoje auto najlepiej jak umiałem, nic nie ukrywam. Jeśli kupującemu auto i niepodlegająca negocjacji cena odpowiada -> zapraszam do kontaktu i oględzin. Jeśli nie -> nie traćmy czasu nawet na telefony.
Dla lubiących zamiany: mogę rozważyć zamianę disco na garaż na Krowodrzy, oczywiście z dopłątą z mojej strony.
Powód sprzedaży:
nie wyjeżdzam za granicę, ani nie urodziło mi się dziecko, nie mam kłopotów finansowych..
po prostu disco mi się znudziło, chciałbym zbudować nowy projekt..
Kilka fotek z miejsc w które to auto możę zabrać nowego właściciela, a zarazem mała historia landka w moich rękach:
Karpacki Kordon 2011
KRYM 2011
KARPACKI KORDON 2012
BAŁKANY 2012
MAROKO 2012/2013
Ukraina - maj 2013
UKRAINA lipiec 2013
GRUZJA 2013
RUMUNIA 2014 (wygląd najbliższy obecnemu):