Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Land Rover Discovery 300tdi wyprawowy wyprawa

26-08-2014, 18:39
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 20 000 zł     
Użytkownik zukkk
numer aukcji: 4508937128
Miejscowość Pieczynek
Wyświetleń: 860   
Koniec: 26-08-2014 18:38:10

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 1997
Przebieg (km): 313260
Pojemność silnika (cm3): 2500
Moc silnika (KM): 113
Skrzynia biegów: Manualna
Rodzaj paliwa: Diesel
Typ: Terenowy
Liczba drzwi: 4/5
Kolor: Srebrny
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
Wyposażenie: Wspomaganie kierownicy, Centralny zamek, Elektryczne szyby, Radio+CD, Lakier metallic, Hak, Elektryczne lusterka, 4WD
Informacje dodatkowe: Zarejestrowany w Polsce
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Na wstępie dodam, że nie jest mi łatwo tworzyć tą aukcję.

 

Na początku parę faktów które mogą sprawić, że nie kupisz tego samochodu.

 

  • Jest to przełożony Anglik, jeśli uważasz, że samochody po przekładkach są niebezpieczne i awaryjne -> szukaj innej oferty
  • Jeśli szukasz bezawaryjnej wyprawówki -> odłóż kilkurotność ceny mojego disco i poszukaj toyoty, najlepiej nowej HZJ, np z Dubaju czy Tunezji, za trochę ponad 30 tyś zielonych
  • Jeśli szukasz auta do upalania w błocie -> szukaj Patrola
  • Jeśli szukasz taniego auta do offroadowych przygód -> kup Nivę czy innego Samuraja
  • Jeśli masz dwie lewe ręce, a wymiana klocków, alternatora, krzyżaka, gumy na wale czy łożyska w kole to dla Ciebie czarna magia -> nie kupuj Land Rovera
  • Jeśli szukasz "białego kruka" , "dla znawcy" , "idealny" , "jedyny taki", "rodzynek" -> zamknij moje ogłoszenie i odszukaj aukcje jednego ze sprzedawców marzeń
  • Jeśli zależy ci na "niejeżdzonym w terenie" -> szukaj innego auta

Jeśli natomiast szukasz ogarniętej mechanicznie terenówki, w dodatku uzbrojonej i o konstrukcji prostej jak budowa cepa -> zapraszam Cię do zapoznania z moim samochodem. 

 

Wady/do zrobienia:

  • zniszczona i brzydka karoseria, z licznymi rysami i wgnieceniami, podłoga i nadkola były wstawiane nowe w 2010 roku, jednak po 4 latach ruda rozpoczęła próby kontrataku (blacha jest cała ale zaczyna zachodzić rdzą), rdza w okolicach świetlików

  • zniszczone i brzydkie wnętrze, podsufitka do poprawy

  • pęknięcie przedniej szyby
  • zamek drzwi pasażera oraz tylnej klapy czasem otwiera się z pilota za pierwszyn razem, czasem za drugim
  • nie działa spryskiwacz tylnej szyby
  • poluzowany przewód od sygnału obrotomierza
  • poluzowana linka od ręcznego
  • ułamana antena CB

Jest to moje piąte disco, kupiłem je w Anglii w 2009. W 2010 roku przełożyłem i zarejestrowałem. 

Pierwsza rejestracja: 11.03.1997

Rejestracja w Polsce: 03.08.2010

Przegląd ważny do: 31.07.2015

OC ważne do: 24.08.2015

Przebieg w momencie zakupu: 249 550KM

Przebieg obecnie: 313 260 KM

Jak widać autko jest świeżo po przeglądzie i z OC opłaconym na ponad rok. 

Na wyposażeniu ma centralny zamek, elektryczne szyby, elektryczne lusterka oraz hak (3,5t).

 

LISTA MODYFIKACJI: 

  • reduktor z któtszymi przełożeniami z Defendera
  • blokada Ashcroft ATB w przednim moście
  • blokada Detroit Truetrac w tylnym moście
  • zabieraki Terrafirma HD
  • osłona przednich drążków Paddock
  • osłona tylnego drążka/amortyzatora skętu Mpors
  • osłony mostów Terrafirma
  • amortyzatory Terrafirma ProSport
  • sprężyny Terrafirma +2cale medium
  • przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodrige
  • wieżyczki amortyzatorów Mpors
  • polibusze Deuter
  • opony Gt Radial Adventuro MT 235/85r16 x5 (kupione nowe 3 m-ce temu)
  • felgi 4mud et-25 x5
  • rurowe zderzaki
  • wyciągarka XTR Speed 5500kg
  • poszerzenia nadkoli FlatDog
  • snorkel Southdown
  • silikonowe łączniki dolotu
  • wodoodporne pokrowce na przednich siedzeniach Paddock
  • zapinki maski
  • halogeny dalekosiężne Wasem
  • akumulator żelowy Optima 75Ah
  • alternator 100A
  • przetwornica napięcia 12/220V 300W
  • dodatkowe podwójne gniazdo zapalniczki
  • radio Kenwood KDC 3054U + nowe głośnikie Pioneer z przodu
  • CB Radio Albrecht 4200 + antena President WA-27
  • wskaznik ładowania alternatora
  • wskaznik doładowania
  • składane łóżko 120x180cm (materace i zasłonki widoczne na zdjęciu nie są przedmiotem sprzedaży, podobnie jak różowa kierownica :P)

Naprawy:

Z jednej strony disco służyło do urlopowych wyjazdów, zarówno tych bliskich jak i dalekich, z drugiej natomiast pełniło funkcję awaryjnego pojazdu do zadań specjalnych na rozrzuconych po całej Polsce budowach na których pracowałem. W związku z tym musiało być stale w idealnym stanie mechanicznym, a wszystkie naprawy były wykonywane na bieżąco, zazwyczaj u Land Roverowych znawców - w zależności od tego do którego miałem bliżej. Na częściach również starałem się nie oszczędzać - zazwyczaj w aucie lądowały te z literką "G". 

W wielkim skrócie można powiedzieć, że z mechanicznego punktu widzenia wszystkie części poza słupkiem silnika oraz pompą wtryskową zostały przeze mnie wymienione na nowe bądz zregenerowane (turbina i pompa wspomagania). 

 

Co jak gdzie i kiedy z ważniejszych napraw:

  • 08.2010 - pakiet startowy: filtry, oleje, rozrząd, simeringi wału, łożysko napinacza
  • 10.2010 - duży serwis LandLovers Warszawa (obecnie Camel Garage): oleje, filtry, łożyska piast, łożyska zwrotnic, simeringi piast, simeringi kul, osie piast, zabieraki, guma wału, regeneracja zacisków, klocki, termostat, linka ręcznego, montaż osłon i snorkela
  • 04.2011 - zregenerowane turbo (przez BartekD), olej, filtry, wyciągarka, drążki i końcówki drążków
  • 05.2011 - naprawa podłogi i nadkoli, konserwacja
  • 07.2011 - duży serwis Paweł Banaszkiwicz (Banan) Olkusz: lift, poliuretany, amortyzator skrętu, pompa wody, linka maski, krzyżak, łożyska i simeringi piasty
  • 04.2012 - duży serwis Sebastian Rogala Kielce (mechanik polecony przez pilota Scarab Team): remont skrzyni i reduktora, remont hamulcy, montaż poszerzeń, wymiana sprzęgła
  • 05.2012 - regeneracja przekładni kierowniczej
  • 07.2012 - duży serwis LandRoad Kraków: ponowny remont skrzyni (poprawa po Partaczu Rogali), montaż blokady tylnego mostu, przegub, klocki, filtry, olej
  • 07.2013 - naprawa wiązki elektrycznej Elektroservice Kraków
  • 08.2012 - reneracja alternatora, halogeny
  • 09.2012 - akumulator żelowy Optima
  • 11.2012 - duży serwis Piotr Kowalewski (Pepek) Wrocław: vacupompa, pompa paliwa, pompa wspomagania, filtry, oleje, klocki, pasek, nowe reflektory, świece żarowe, remont reduktora (poprawa po partaczu Rogali), zabieraki HD, montaż wskazników i zapinek, nowy hak, prowadnica i lina do wyciągarki
  • 03.2013 - serwis Piotr Kowalewski (Pepek)Wrocław: naprawa zmielonego mostu wraz z montażem blokady przód, klocki, filtry, paski, uszczelnienia
  • 04.2013 - naprawa instalacji elektrycznej (centralny zamek, szyby itd) Elektroservice Kraków
  • 08.2013 - serwis Sławek Żubrowski z warsztatu Gerarda Gniewka, Zabierzów: oleje, filtry, przegub, oś piasty, tarcze, łożyska, simeringi
  • 10.2013 - serwis Sławek Żubrowski z warsztatu Gerarda Gniewka, Zabierzów: sworzeń wahacza centralnego, końcówki drążków, krzyżąki, 
  • 06.2014 - serwis Sławek Żubrowski z warsztatu Gerarda Gniewka, Zabierzów: oleje, filtry, silenblok panharda, krzyżak, simeringi, końcówka drążka, silenblok wahacza tył przy moście
  • 08.2014 - serwis Sławomir Musiał (Elmer), Poznań: wymiana Intercoolera, pompa wspomagania, guma wału, szpilka koła zapasowego, ręczny, klocki

Zdjęcie spod maski:

 

kilka zdjęc ramy:

wyciek pochodził z pompy wspomagania - zniknął wraz z wymianą pompy 

Co dostajemy razem z samochodem: 

  • skrzynie pełną części zapasowych (łożyska, filtry, paski, rurki, klocki, końcówki drążków, krzyżak, guma wału, materiały serwisowe itd)
  • linę kinetyczną
  • dwa pasy do wyciągarki 1m oraz 10m
  • zblocze
  • 3 szekle
  • Hi-Lift'a (oryginał)
  • wkładkę mostu na zapas
  • drugie koło zapasowe (na feldze WOLF)

 

CENA: 

Kwota jaka mnie interesuje to 20 tyś PLN, ani złotówki mniej ani więcej. Jest to jedynie ułamek kwoty którą włożyłem w modyfikacje i naprawy tego auta. Aż wstyd przyznawać się jak mały to ułamek.. 

Zdaję sobie sprawę, że disco z tego roku można kupić za 8-10tyś. Ale kupujący musi sobie zdać sprawę, żę przez pierwszy miesiąc pakiet startowy podwoi tą kwotę, przez następne pół roku będzie trzeba dołoży trzeci raz taką kwotę. A gdzie koszt szpeju? 

Zdaję sobie sprawę, żę aby mój samochód był idealny należałoby wymienić budę na zdrową z idealnym wnętrzem, niestety takich rzeczy już nie ma (no chyba, że buda z d2), ale gdybym miał idealną budę z idealnym wnętrzem to cena wynosiłaby 10tyś więcej. 

Gram w otwarte karty, przedstawiłem swoje auto najlepiej jak umiałem, nic nie ukrywam. Jeśli kupującemu auto i niepodlegająca negocjacji cena odpowiada -> zapraszam do kontaktu i oględzin. Jeśli nie -> nie traćmy czasu nawet na telefony. 

 

Dla lubiących zamiany: mogę rozważyć zamianę disco na garaż na Krowodrzy, oczywiście z dopłątą z mojej strony.

 

Powód sprzedaży:

nie wyjeżdzam za granicę, ani nie urodziło mi się dziecko, nie mam kłopotów finansowych.. 

po prostu disco mi się znudziło, chciałbym zbudować nowy projekt.. 

 

Kilka fotek z miejsc w które to auto możę zabrać nowego właściciela, a zarazem mała historia landka w moich rękach:

 

Karpacki Kordon 2011

 

KRYM 2011

 

KARPACKI KORDON 2012

 

BAŁKANY 2012

 

MAROKO 2012/2013 

 

Ukraina - maj 2013

 

UKRAINA lipiec 2013

 

GRUZJA 2013

 

RUMUNIA 2014 (wygląd najbliższy obecnemu):