Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Labirynt Śmierci

18-01-2012, 18:18
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 51 zł      Aktualna cena: 51 zł     
Użytkownik bskiepko
numer aukcji: 2049048221
Miejscowość Hajnówka
Licytowało: 3    Wyświetleń: 83   
Koniec: 20-01-2012 19:32:13

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

 

Do zaoferowania mamy kultową grę planszową "Labirynt Śmierci".

Gra nie jest nowa (wydana była chyba 20 lat temu)  jest używana ale w bardzo dobrym stanie - wszystkie żetony w komplecie (jeszcze nie wycięte)

gra obecnie jest absolutnie niedostępna na rynku

 

Zawartość:

-          instrukcja

-          oryginalne żetony  (jeszcze nie powycinane)

-          zbiór tabel

-          jako bonus dodaję własnoręcznie wykonany wzór „karty cech postaci” i nieco zmodyfikowane tabele walki wprowadzające nowe rodzaje broni

 

Opis gry:

    Grupa śmiałków zagłębia się w podziemne korytarze tajemniczego labiryntu. Czekają na nich ukryte skarby strzeżone przez hordy potworów

    Jak przystało na konwencję fantasy drużyna składa się z bohaterów. Każdy z graczy wybiera postać należącą do jednej z trzech ras (ludzie, elfy, krasnoludy) różniących się wartościami cech (siły, potencjału magicznego), umiejętnościami w posługiwaniu się bronią i zdolnościami specjalnymi. I na tym kończy się niestety dobra część zabawy. Drużynę na głównej planszy reprezentuje jeden żeton ale w starciach z przeciwnikami rozwijany jest tzw szyk bojowy gdzie ważne jest ustawienie każdej postaci. W trakcie gry może dojść do kłótni o kierunek ruchu, kiedy jedni uczestnicy będą chcieli powrócić do siedziby wyjątkowo wrednego potwora po cenny skarb, a ranni zaczną wycofywać się do wyjścia aby odzyskać siły.  Ale "Labirynt Śmierci" zainteresuje także samotnego gracza. Prowadzi wtedy drużynę złożoną z trzech bohaterów i trzech uczniów  - nie dochodzi wtedy do wymigiwania własnego bohatera od wszelkich ryzykownych zadań (to jest od rozbrajania pułapek czy ataku w pierwszym szeregu)

    . Celem wyprawy są Czarne Wrota - źródło wszelkiego zła -ukryte na jednym z trzech, coraz głębiej pod ziemią położonych poziomów labiryntu. Plansza budowana jest na bieżąco z losowo odkrywanych co runda segmentów. Każda rozgrywka zapewnia zatem inny rozkład komnat. Nie trzeba zwiedzać wszystkich zakamarków labiryntu - czasami Czarne wrota odnajdują się stosunkowo wcześnie. Po wejściu do nowego pomieszczenia grupa musi wpierw zmierzyć się z ewentualnymi pułapkami. Następnie mogą ją zaatakować potwory. Instrukcja wymienia dwadzieścia różnych przeciwników znanych z kart powieści fantasy, takich jak harpia, demon, troll, upiór czy ork. Niektórzy przeciwnicy posługują się bronią, rzucają czary bądź posiadają inne zdolności specjalne.

    Na niższych poziomach potwory są silniejsze i atakują w liczniejszych grupach. Zwycięska walka pozwala zagarnąć łup w postaci złota lub kosztowności (co na jedno wychodzi) albo też przedmiotów magicznych. Złoto przydaje się przy wykupie, kiedy drużyna nie chce walczyć, choć potwór może nie przyjąć oferty. Magiczne przedmioty ułatwiają przeżycie wśród niespodzianek labiryntu. Zarówno rodzaj pułapek, jak i potworów oraz skarbów jest ustalany losowo. Silniejsi przeciwnicy strzegą na ogół większego skarbu.

    Podczas walki najważniejszy jest szyk bojowy. W korytarzach labiryntu mieszczą się trzy postacie ustawione w jednym rzędzie. Bohaterowie stojący na czele grupy walczą wręcz, reszta razi czarami lub strzałami z łuków. Potwory natomiast mogą rzucać czary także atakując z pierwszego rzędu. Zachowanie potworów określa seria zasad przytoczonych w instrukcji, trudno zatem spodziewać się jakieś wyrafinowanej strategii. Najtrudniejsza walka czeka drużynę przy rozprawie z Czarnymi Wrotami. Chroni je oddział demonów (od trzech do ośmiu) oraz Bezimienny - najsilniejszy przeciwnik w labiryncie. Zwycięstwo w tym pojedynku kończy grę.

    Żeby szczęśliwie dobrnąć do celu w drużynie musi się znaleźć przynajmniej jeden człowiek. Tylko ludzie potrafią zniszczyć ostatecznie Czarne Wrota. Krasnoludy przydają się podczas rozbrajania pułapek, a Elfy przy negocjacjach z potworami, kiedy to drużyna próbuje wykupić się od walki. Ponadto kombinacja szermierzy z magami i łucznikami zwiększa szanse na przetrwanie pojedynków. A co się dzieje gdy drużyna wycofuje się z wyprawy? Ano, każde zejście pod ziemię traktowane jest jako osobna przygoda, epizod. Do odkrytych komnat, korytarzy i potworów można wrócić. W międzyczasie, na powierzchni, grupa liże rany a zdobyte doświadczenie procentuje poprawieniem cech, umiejętności oraz biegłości w posługiwaniu się bronią.

 

Zapraszam do licytacji wszystkich miłośników i nie tylko. Klasyka Gatunku!

Ponieważ mam drugi (zgrany) egzemplarz mogę wypowiadać się na ten temat jako profesjonalista: gra jest niesamowicie wciągająca a jednocześnie w miarę szybka

 

Wydawca: Encore
Liczba graczy: 1-6
Plansza: tworzona z żetonów (komnat labiryntu)
Akcesoria: żetony bohaterów i potworów

Wiek: od 12 lat
Czas gry: zwykle do 120min