Przedmiot aukcji:
l humour dans la communication - la communication de l'humour
Opis:
Humor werbalny, będący przedmiotem niniejszej monografii, rozpatrywany być może w kontekście szeroko rozumianej komunikacji językowej, stanowiąc tym samym ciekawą perspektywę dla refleksji nad charakterem samej wymiany słownej i jej poszczególnych czynników. Obserwacja funkcjonowania komunikatów żartobliwych w interakcji wydaje się wskazywać, iż nie przynależą one jednemu typowi aktów mowy w większym stopniu niż innemu. Autorka w sugestywny sposób dowodzi, że tworzą one odrębny typ dyskursu, który można określić jako typ pośredni, charakteryzujący się wysokim stopniem implicytności i niejednoznaczności w wyrażaniu intencji. Zabarwienie humorystyczne wypowiedzi językowych w sposób najbardziej przekonujący ukazuje zarazem złożoność procesu interpretacji wypowiedzi żartobliwych tak w rejestrze pisanym, jak i mówionym języka. Zaproponowane w książce socjopragmatyczne ujęcie humoru pozwala na wskazanie istotnych cech tego zjawiska, a te wykraczają w sposób znaczący poza ujęcia czysto strukturalistyczne. Kontekst czasoprzestrzenny, typ komunikatu humorystycznego oraz charakter relacji interpersonalnej stanowią niewątpliwie czynniki determinujące funkcjonowanie i interpretację wypowiedzi żartobliwych w obrębie jednej społeczności językowej, jak i możliwość ich transferu międzykulturowego.
Autor | Szeflińska-Baran Magdalena |
Oprawa | Miękka |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN | 978[zasłonięte][zasłonięte]52567 |
Ilosć stron | 202 |
Wymiary | 16.5x24.0cm |
Data wydania | 2012 |
Cena: 27.90 zł
Ważne Każdy zakup na naszych oznacza akceptację regulaminu, który jest dostępny na stronie "O mnie". Prosimy o jego przeczytanie przed zakupem.
Tylko wybór listu poleconego, paczki, pobrania, paczkomatu i kuriera gwarantuje możliwość śledzenia przesyłki i złożenia reklamacji w przypadku jej zaginięcia. Listy ekonomiczne i priorytetowe wybierane są na odpowiedzialność kupującego.
Kupując na naszych aukcjach, kupujący upoważnia nas do zawarcia umowy o świadczenie usług pocztowych w jego imieniu i na jego rachunek.