L.A. Noire to gra akcji z perspektywy trzeciej osoby, będąca debiutanckim projektem australijskiego studia Team Bondi. Produkt powstał przy wsparciu grupy Rockstar Games, a nad jego powstaniem czuwał m.in. Brendan McNamara, scenarzysta konsolowego The Getaway.
Dziecko deweloperów z Sydney cofa nas w czasie do roku 1947 i pozwala wcielić się w policyjnego detektywa, działającego w targanym korupcją i handlem narkotykowym Los Angeles. Zadaniem naszego podopiecznego jest rozwiązanie tajemniczej sprawy seryjnych morderstw, które od pewnego czasu paraliżują mieszkańców Miasta Aniołów. W tym celu autorzy opracowali specjalny system prowadzenia śledztwa, w czasie którego główny bohater musi zbierać przedmioty, przesłuchiwać świadków i analizować zdobyte informacje. Tylko w ten sposób można doprowadzić dochodzenia do pomyślnego końca. W L.A. Noire nie brakuje też elementów zręcznościowych, na przykład efektownych pościgów i strzelanin.
Fabuła została podzielona na zamknięte epizody, przypominające odcinki serialu telewizyjnego. Tytułową, amerykańską metropolię, w której rozgrywa się opowieść, autorzy odzwierciedlili z dbałością o detale, korzystając z archiwalnych nagrań wideo i fotografii. Po mieście możemy poruszać się (jak w grach z serii Grand Theft Auto) bez żadnych ograniczeń.
Dużą uwagę przywiązano do wyglądu i animacji ludzi poruszających się po Los Angeles. Aby odtworzyć styl ubrań noszonych przez mieszkańców miasta, do prac nad grą zaproszono profesjonalnego projektanta mody. Ponadto w czasie nagrywania aktorów porzucono system motion capture, na rzecz zupełnie nowej technologii, która przyspiesza pracę i pozwala jeszcze wierniej przenieść mimikę twarzy na ekrany.
W celu nasączenia L.A. Noire specyficznym, posępnym klimatem, autorzy obdarzyli swój produkt wypełnioną różnorodnymi utworami ścieżką dźwiękową, w której gatunkiem dominującym jest jazz. Te i inne zabiegi sprawiły, że pozycja ze stajni Team Bondi zbliżyła się atmosferą do kręconych w latach 40 i 50. XX wieku filmów kryminalnych z nurtu noir.