PRZEDMOWAW latach 1950—1955 autor niniejszego wyboru studiowal w Wyzszej Szkole Ekonomicznej w Szczecinie i tutaj pod kierownictwem prof. Bo-leslawa Kaczmarkiewicza przygotowat i obronil rozprawe. magisterska. pt. ,,Kolejowa obsluga portu szczecinskiego".
Pod wplywem rozmow z opiekunem pracy prof. Kaczmarkiewiczem, a takze pracownikami portu szczecinskiego zainteresowalem si§ postacia. Eugeniusza Kwiatkowskiego, ktorego znali ,,starzy" szczeciniacy m.in. ja-ko Delegata Rzadu dla Spraw Wybrzeza w latach 1945—1947. W latach dwudziestych i trzydziestych bliskim wspolpracownikiem Kwiatkowskiego byl prof. Kaczmarkiewicz, jeden z architektow polskiej polityki ta-ryfowej, ktora torowala drogq szybkiej rozbudowie przewozow handlo-wych korzystaj^cych z uslug portu gdynskiego.
Kwiatkowski jako wicepremier do spraw gospodarczych stal si^ boha-terem mojej rozprawy doktorskiej pt, ,,Polityka gospodarcza rz^du pol-skiego w latach 1936—1939" (Warszawa PWN 1963) obronionej w Insty-tucie Historii PAN.
Mialera szcz^scic poznac swego bohatera osobiscie, korespondowac z nim, dyskutowac w^zlowe problemy polityki morskiej lat dwudziestych i trzydziestych.
Dzisiaj, po trzydziestu latach, w warunkach kiedy miasto mojej mlo-dosci — Szczecin — organizuje Uniwersytet Zachodniopomorski chcial-bym, by glowny architekt nowoczesnej polskiej polityki morskiej Euge-niusz Kwiatkowski by} jednym z inspiratorow prac tworcow Uniwersyte-tu Szczecinskiego. Z mysl^ o pierwszych studentach, asystentach, adiunk-tach i profesorach tegoz Uniwersytetu dokonalem niniejszego wyboru. Im tez ten wybor po.swie.cam.
Marian Marek Drozdowski
SPIS TRESCIPrzedmowa................... 5
Wste.p..................... 7
Sytuacja Polski po wielkiej inflacji............ 43
Problemy polityki morskiej w 1927 roku........... 49
Poste.py gospodarki morskiej w 1928 roku........... 53
Baltyckie aspekty polityki II Rzeczypospolitej......... 57
Handel morski w 1928 roku .............. 67
Powr6t Polski na Baltyk............... 71
Wolne Miasto Gdansk a Polska............. 91
Polityka morska Polski dawnej i II Rzeczypospolitej....... 97
Polska na morzu w latach 1924—1934............ 117
Dziesie.6 prawd o Gdyni............... 123
Gdynia symbolem buntu............... 127
Dzialalnogfi Ligi Morskiej i Kolonialnej........... 133
O smialy program morski............... 137
Porty polskie w sluzbie nowych zadan gospodarczych....... 139
Budujemy nowa. Polsk$ nad Baltykiem........... 151
Wczoraj, dziS i jutro Polski na morzu........... 161
Z dziej6w polskiego handlu morskiego........... 179
W obronie polskiej racji stanu.............. 183
Poczatki odbudowy gospodarki morskiej........... 195
Morze jako instrument polityki gospodarczej nowej Polski..... 203
Cechy planowania w gospodarce morskiej.......... 217
Z Dziennika Delegata Rza.du dla Spraw Wybrzeza........ 227
Koszty blQddw w polityce morskiej............ 247
Narodziny nowoczesnej myili morskiej w Polsce........ 253
Odbudowa i zagospodarowanie Wybrzeza.......... 269
WIELKOŚĆ 24X17CM,TWARDA OKŁADKA,LICZY 280 STRON+26 ZDJĘĆ.
STAN:OKŁADKA DB,POZA TYM STAN W ŚRODKU DB/DB+ .
WYSYŁKA GRATIS
NA TERENIE POLSKI / PRZESYŁKA POLECONA PRIORYTETOWA + KOPERTA BĄBELKOWA ,W PRZYPADKU PRZESYŁKI ZAGRANICZNEJ PROSZĘ O KONTAKT W CELU USTALENIA JEJ KOSZTÓW / .
WYDAWNICTWO GLOB SZCZECIN 1985.
INFORMACJE DOTYCZĄCE REALIZACJI AUKCJI,NR KONTA BANKOWEGO ITP.ZNAJDUJĄ SIĘ NA STRONIE "O MNIE" ORAZ DOŁĄCZONE SĄ DO POWIADOMIENIA O WYGRANIU AUKCJI.
PRZED ZŁOŻENIEM OFERTY KUPNA PROSZĘ ZAPOZNAĆ SIĘ Z WARUNKAMI SPRZEDAŻY PRZEDSTAWIONYMI NA STRONIE "O MNIE"
NIE ODWOŁUJĘ OFERT KUPNA!!!
ZOBACZ INNE MOJE AUKCJE
ZOBACZ STRONĘ O MNIE