Rozdziały |
Czas |
Interfejs
|
|
1. Wstążka
W pierwszym rozdziale poznamy jeden z najważniejszych elementów interfejsu czyli tzw. wstążkę.
|
03:30 |
2. Palety i paski narzędzi
Tym razem dowiesz się otworzyć paski narzędzi oraz jak korzystać z palet.
|
03:08 |
3. Menu i opcje
Teraz omówimy menu programu AutoCAD. Pokażemy Ci również jak zmienić podstawowe opcje.
|
03:43 |
4. Widok
W kolejnym rozdziale zajmiemy się tematami związanymi z widokiem np. powiększaniem czy panoramowaniem.
|
03:50 |
Podstawy rysowania
|
|
5. Rysowanie linii
Rysowanie rozpoczniemy od tworzenia najprostszego obiektu czyli linii. Poznasz m.in. kilka podstawowych parametrów linii
|
03:54 |
6. Orto i śledzenie biegunowe
W kolejnym rozdziale poznasz sposób precyzyjnego rysowania lini. Dowiesz się m.in. jak stworzyć odcinki linii o konkretnej długości.
|
06:33 |
7. Okręgi
Następny temat jaki omówimy to rysowanie okręgów. Poznasz wszystkie podstawowe sposoby tworzenia okręgu np. z wykorzystaniem średnicy, promienia itp.
|
02:44 |
8. Wprowadzanie dynamiczne
Teraz poznasz sposób na precyzyjne rysowanie bez odrywania wzroku od obszaru modelu.
|
04:03 |
9. Prostokąty
W kolejnym rozdziale pokażemy Ci wszystkie opcje związane z rysowaniem prostokątów.
|
06:25 |
10. Elipsy
Kolejny temat jaki omówimy to różne sposoby tworzenia elipsy.
|
02:32 |
11. Polilinia
Za pomocą polilinii będziesz mógł rysować różne złożone kształty. Pokażemy Ci jak wykorzystać to narządzie w praktyce.
|
06:53 |
12. Kreskowanie
W tym rozdziale poznasz opcje kreskowania np. skalę czy wzór.
|
05:19 |
Lokalizacja
|
|
13. Wstęp
Kolejny temat jaki omówimy to precyzyjne rysowanie z wykorzystaniem lokalizacji.
|
08:48 |
14. Automatyzacja lokalizacji
Teraz dowiesz się jak zautomatyzować lokalizację aby jeszcze sprawniej wykorzystać jej możliwości.
|
03:01 |
Podstawowe modyfikacje
|
|
15. Przenoszenie i kopiowanie
W tym rozdziale pokażemy Ci jak kopiować i przenosić dowolne obiekty.
|
03:53 |
16. Obracanie
Teraz zajmiemy się obracaniem obiektów. Dowiesz się m.in. jak obrócić dany element o dowolny kąt.
|
03:37 |
17. Polecenie "odsuń"
To polecenie oferuje szereg ciekawych możliwości. Pokażemy ci jak za jego pomocą utworzyć np. koncentryczne okręgi czy szereg linii w jednakowych odstępach.
|
05:28 |
18. Zaznaczanie i usuwanie
Teraz poznasz różne sposoby zaznaczania obiektów. Przy okazji omówimy również metody usuwania.
|
04:37 |
Zaawansowane modyfikacje
|
|
19. Ucinanie i wydłużanie
Będziemy teraz zajmować się poleceniami służącymi do zaawansowanej modyfikacji obiektów. Na początku omówimy ucinanie oraz wydłużanie.
|
05:03 |
20. Zaokrąglanie i fazowanie
W tym rozdziale dowiesz dodać fazowanie do narożników. Dowiesz się również jak zaokrąglić narożniki na kilka różnych sposobów.
|
05:44 |
21. Odbicie lustrzane
Teraz dowiesz się jak stworzyć lustrzane odbicie dowolnego obiektu. Dzięki temu zamiast rysować cały obiekt wystarczy stworzyć tylko jego połowę a resztę uzupełnić właśnie za pomocą odbicia.
|
03:44 |
22. Szyk
W kolejnym rozdziale pokażemy Ci jak rozmieścić obiekty w szyku. Taka funkcja przydaje się jeśli chcesz szybko stworzyć dużą liczbę jednakowych obiektów i rozmieścić je równomiernie.
|
05:02 |
23. Rozciąganie
Tym razem będziemy rozciągali obiekty. Przekonasz się ,że każdy obiekt można zarówno rozciągnąć jak i skrócić do dowolnych rozmiarów.
|
03:05 |
24. Skalowanie
Kolejny temat to skalowanie, które umożliwia szybką zmianę rozmiarów dowolnego obiektu.
|
03:29 |
25. Modyfikacja za pomocą uchwytów
Teraz omówimy kolejny sposób modyfikacji obiektów. Za pomocą tzw. uchwytów będziesz mógł szybko i sprawnie zastosować każde polecenie poznane dotychczas.
|
05:43 |
26. Rozbijanie obiektów
W tym rozdziale pokażemy Ci jak rozbić obiekt na poszczególne części składowe. Wykonamy również czynność odwrotną czyli łączenie kilku elementów w całość.
|
04:07 |
Warstwy
|
|
27. Praca z warstwami
Praktycznie każdy bardziej złożony rysunek wykorzystuje warstwy. Dlatego w tym rozdziale dowiesz się jak z nich korzystać.
|
03:04 |
28. Właściwości warstwy
Teraz będziemy tworzyli nowe warstwy oraz modyfikowali ich właściwości. Pokażemy ci np. jak przypisać różne kolory do warstwy albo jak zmienić rodzaj i grubość linii.
|
07:14 |
Tekst
|
|
29. Tekst jednowierszowy
Kolejny temat to tekst jednowierszowy. Dowiesz się jak taki tekst utworzyć oraz jak wprowadzać modyfikacje
|
02:15 |
30. Styl tekstu
Stosując style tekstu będziesz mógł zmienić jego formatowanie. Dlatego w tym rozdziale pokażemy Ci jak takie style utworzyć i jak wprowadzać zmiany np. zmianę rozmiaru czy kroju czcionki.
|
04:15 |
31. Tekst wielowierszowy
Teraz będziemy tworzyli tekst wielowierszowy, który przydaje się jeśli w projekcie chcemy umieścić większą ilość tekstu. Poznasz wszelkie niezbędne zagadnienia związane z tym tematem.
|
04:54 |
32. Tabele
Tym razem poznasz sposoby tworzenie tabeli. Dowiesz się m.in. jak podzielić ją na kolumny i wiersze, jak wstawiać tekst itp.
|
03:20 |
Wymiarowanie
|
|
33. Podstawy wymiarowania
W tym rozdziale poznasz wszelkie zagadnienia niezbędne do stworzenia prawidłowego wymiarowania.
|
06:09 |
34. Styl wymiarowania
W kolejnym rozdziale będziemy modyfikować styl wymiarowania. Zmienimy m.in. rozmiar tekstu, wygląd linii czy strzałek.
|
03:11 |
35. Wielolinie odniesienia
Poznasz teraz tzw. wielolinie odniesienia, które są doskonałym sposobem na opisanie wybranych fragmentów rysunku.
|
05:40 |
Bloki
|
|
36. Definiowanie bloków
Bloki są bardzo pomocne w przypadku gdy w rysunku chcemy umieścić dużą liczbę identycznych elementów. W tym rozdziale dowiesz się jak zdefiniować blok a także ja go zastosować w praktyce.
|
05:11 |
37. Modyfikacja bloku
W kolejnym rozdziale zajmiemy się modyfikacją bloku. Dzięki temu będziemy mogli szybko wprowadzić zmiany we wszystkich wystąpieniach naszego bloku.
|
02:26 |
Przydatne narzędzia
|
|
38. Pomiar odległości
Ta funkcja pozwala na szybkie sprawdzanie odległości i wymiarów bez konieczności tworzenia wymiarowania. Pokażemy Ci jak ją zastosować w praktyce.
|
03:51 |
39. Kalkulator
Kalkulator w programie AutoCAD umożliwia nie tylko dokonywanie obliczeń. Przekonasz się, że może być bardzo pomocny również podczas rysowania.
|
04:06 |
40. Paleta właściwości
Poznasz teraz paletę, która umożliwia szybkie i wygodne modyfikowanie dowolnej cechy każdego obiektu.
|
04:56 |
Wydruk
|
|
41. Opcje wydruku
W ostatnim rozdziale omówimy podstawowe opcje związane z wydrukiem. Omówimy m.in. rozmiar strony, orientację i skalę wydruku.
|
06:50 |