Kurs Access - formularze i raporty
Zamień bazę danych w funkcjonalną i łatwą w użyciu aplikację
- Twoja baza przechowuje ważne informacje i chcesz mieć pewność, że dane są wprowadzane we właściwy sposób?
- Pracujesz z rozbudowaną bazą i chcesz szybko stworzyć przejrzyste, czytelne podsumowania?
- Chcesz, aby twoja baza posiadała atrakcyjny wizualnie i łatwy w użyciu interfejs użytkownika?
- Wprowadzasz dużą ilość danych i chcesz ułatwić sobie pracę za pomocą formularzy?
Kurs przeznaczony jest dla użytkowników programu Access, którzy chcą wykorzystać w pełni zalety oferowane przez formularze i raporty.
Z tym kursem zdobędziesz bardzo obszerną wiedzę na temat tworzenia formularzy. Stworzysz za ich pomocą interfejs bazy, który ułatwia nawigację, przeglądanie i modyfikowanie zawartości tabel. Sprawisz, że praca z twoją bazą danych będzie łatwa i przyjemna. Nauczysz się również tworzyć raporty. Dowiesz się jak za ich pomocą zaprezentować dane w przejrzystej, atrakcyjnej formie i jak wykorzystać ich możliwości do tworzenia różnego rodzaju podsumowań oraz zestawień.
Informacje o kursie
Czas trwania: 2,5 godziny
Ilość filmów: 30
Język: polski
Nośnik: płyta DVD
Co znajduje się w kursie?
W kursie autor porusza obszerny zestaw tematów dotyczących tworzenia raportów i formularzy w programie Access. Nauczysz się pracować z bogatym zestawem kontrolek, które pozwolą ci dodać do formularzy i raportów ciekawe funkcjonalności. Dowiesz się jak dodać różne interaktywne elementy: przyciski, załączniki czy odnośniki. Poznasz także różne techniki tworzenia raportów. Zdobędziesz wiedzę, która umożliwia tworzenie ciekawych podsumowań. Dowiesz się jak dodawać do raportów sumy, formatowanie warunkowe oraz jak prawidłowo sortować i grupować dane.
Wszystkie materiały, z których korzysta autor w kursie, zostały do niego dołączone. Dzięki temu każdą czynność pokazaną na ekranie, możesz bez problemu powtórzyć podczas nauki.
Kurs oparty został na programie Access 2013, ale prawie cała wiedzę można bez problemu wykorzystać do pracy z wersjami 2[zasłonięte]007-20.
Spis treści kursu
Podstawy
- Wstęp (1m 00s)
- Przygotowanie bazy danych (3m 23s)
- Tworzenie formularza za pomocą kreatora (5m 33s)
- Formularz z wielu tabel (6m 49s)
- Budowanie od podstaw (3m 08s)
Praca z formularzami
- Organizowanie elementów formularza (8m 43s)
- Formatowanie (6m 52s)
- Okno właściwości (7m 17s)
- Najważniejsze właściwości pól (4m 08s)
- Dodawanie nagłówka i stopki (4m 58s)
Kontrolki część 1
- Użycie formantów (4m 50s)
- Kontrolka karty (3m 46s)
- Wstawianie przycisków (3m 23s)
- Rysowanie linii i kształtów (4m 20s)
- Pobieranie zawartości z zewnątrz (5m 10s)
- Dodawanie pól tekstowych (3m 21s)
Kontrolki część 2
- Rozwijane listy - wypełnianie wartościami (5m 33s)
- Wstawianie obrazków (5m 54s)
- Załączniki i zagnieżdżone dokumenty (7m 00s)
- Grupowanie opcji (5m 08s)
- Rysowanie wykresów w formularzu (6m 28s)
- Wstawianie podformularzy (5m 56s)
Nawigacja w bazie danych
- Tworzenie głównego menu bazy (6m 55s)
- Projektowanie ekranu startowego (5m 58s)
- Kontrolki zamykające bazę oraz aplikację (3m 11s)
Techniki pracy z raportami
- Raport na podstawie kreatora (6m 04s)
- Edycja struktury raportu (5m 20s)
- Grupowanie oraz sortowanie danych (5m 45s)
- Obliczanie wartości w raporcie (6m 44s)
- Formatowanie warunkowe w raporcie (5m 38s)
Wymagania systemowe kursu
- Napęd DVD
- System: Windows / Mac OS / Linux
- Adobe Flash Player