Kurs rejestratorka medyczna w 24 h
Cel szkolenia
-
przyjmowanie zgłoszeń pacjentów
-
umawianie terminów świadczenia usług zdrowotnych
-
kierowanie pacjentów (klientów) do właściwych pracowników i placówek służby zdrowia oraz prowadzenie dokumentacji zdrowotnej osób objętych opieką
-
przyjmowanie przyniesionych przez pacjentów preparatów do badań, opisywanie ich i kierowanie do właściwych laboratoriów
-
wydawanie wyników badań, a także sporządzanie okresowych sprawozdań (miesięcznych, kwartalnych, rocznych) statystycznych i finansowych
-
gromadzenie, segregowanie i archiwizacja dokumentacji medycznej (karty zdrowia pacjentów, rejestry chorych, wyniki badań)
-
udzielanie informacji o świadczonych usługach medycznych, weryfikacja ubezpieczenia zdrowotnego pacjentów oraz informowanie ich o warunkach formalnych i finansowych udzielania świadczeń
-
prowadzenie ewidencji wykonywanych usług medycznych, a w prywatnych przychodniach wystawianie również faktur oraz przyjmowanie płatności za świadczone usługi
-
współpraca z lekarzami i pielęgniarkami na terenie placówki, prowadzenie rejestru obecności poszczególnych członków personelu medycznego
Program szkolenia
Funkcjonowanie sekretariatu medycznego
1. Zasady planowania pracy w sekretariacie:
- instrukcja kancelaryjna (zasady obiegu informacji i dokumentacji medycznej),
- instrukcja archiwizacyjna dokumentacji medycznej i pozostałej obowiązującej w sekretariacie,
- przepisy prawne obowiązujące w zawodzie sekretarki(sekretarza) med./ statystyka med./rejestratora usług medycznych.
2. Karta stanowiskowa (organizacja miejsca pracy, zastępstwa, podległość służbowa).
3. Skuteczna komunikacja wg. zasady „Uprzejmość nic nie kosztuje, a kupić można wszystko”:
- skuteczne komunikowanie się ( przez telefon, kontakt bezpośredni),
- asertywność, czyli jak postępować z agresywnymi ludźmi,
- radzenie sobie w trudnych sytuacjach( trudny pacjent).
4. Zapoznanie się z zasadami rejestracji pacjentów wg. JGP(Jednolitej Grupy Pacjentów).
5. Druki medyczne funkcjonujące w Placówkach Służby Zdrowia:
- wydawanie zaświadczeń,
- sporządzanie odpisów dokumentacji lekarskiej.
6. Statystyka medyczna :
- Zasady rozliczania świadczeń medycznych z GUS, MZ ,NFZ.
Kultura i etyka zawodu
1. Wizytówki – tworzenie, wręczanie. Kto kogo wita i kto komu podaje rękę? Uścisk dłoni. Przedstawianie się w czterech krokach,
2. Aparycja sekretarki medycznej/ asystentki. „Dresscode”. Rodzaje strojów. Błędy rujnujące wizerunek,
3. Kultura współpracy. Pogawędki grzecznościowe. Przechodzenie na „ty”. Prezentacja w 30 sekund,
4. Ćwiczenia na wzmacnianie pewności siebie w relacjach z lekarzem, pacjentem.
Komputeryzacja prac biurowych – podstawy
- MS Office (Word, Excel)
- poczta elektroniczna
- internet – portale medyczne