Opis kursu
Niniejszy kurs to ostateczne i definitywne narzędzie szkoleniowe dla wszystkich amatorów i profesjonalnych fotografów, którzy chcą mieć pełną i nieograniczoną kontrolę nad wywoływaniem swoich zdjęć cyfrowych zapisanych w formacie RAW. Poznaj teorię i zasady rządzące fotografią cyfrową, dowiedz się co robi każdy z kilkudziesięciu suwaków w module Camera Raw - wspólnym dla Photoshopa CS4 i Bridge'a CS4 narzędziu do wywoływania RAW. Nie tylko prawidłowo obrobisz swoje zdjęcia, ale dowiesz się, jak przeprowadzać kreatywną obróbkę opartą na tonowaniu krzyżowym, winietach i niestandardowych posunięciach tradycyjnych narzędzi. Dowiesz się także, jak pracować szybko i efektywnie dzięki pracy na wielu plikach, presetach i synchronizacji obróbki. Na końcu powiemy sobie o archiwizowaniu Rawów do mniejszych i poręczniejszych plików DNG.
Czego nauczysz się z tego kursu?
- tworzenie obrazu cyfrowego na matrycy aparatu i przekształcenia w procesorze obrazu
- profile RGB
- kalibracja monitora
- zarządzanie kolorami
- anatomia RAW
- ustawienia aparatu
- okno modułu Camera Raw
- opcje zakończenia i zapisu
- kadrowanie, prostowanie, usuwanie efektu czerwonych oczu
- teoria i korekcja balansu bieli
- obróbka tonalna i barwna
- korekty światłocienia
- obróbka barwna vibrance i na bazie widma
- krzywe
- wyostrzanie i maskowanie ostrości
- odszumianie zdjęć
- konwersja do czerni i bieli
- imitowanie ziarna błony filmowej
- obróbka miejscowa: pędzel dopasowania i filtr gradacyjny
- usuwanie kurzu i plamek
- kreatywna obróbka: tonowanie krzyżowe i winiety
- korekcje aberracji chromatycznej
- używanie i tworzenie presetów
- praca na wielu plikach
- synchronizacja obróbki
- preferencje modułu Camera Raw
- archiwizacja rawów w plikach DNG
Spis treści kursu
0. Wstęp | 2:03 |
1.Obraz cyfrowy | |
1.1 Matryca aparatu | 5:46 |
1.2 Procesor obrazu | 7:02 |
1.3 Profile RGB | 7:27 |
1.4 Kalibracja monitora | 8:15 |
1.5 Zarządzanie kolorem | 7:17 |
2. RAW | |
2.1 Zalety i wady RAW | 9:28 |
2.2 Ustawienia aparatu | 3:25 |
3. Moduł Camera Raw | |
3.1 Okno modułu | 8:42 |
3.2 Histogramy | 9:32 |
3.3 Podstawowe narzędzia | 4:55 |
3.4 Opcje zakończenia pracy | 3:34 |
3.5 Opcje zapisu | 7:00 |
4. Operacje początkowe | |
4.1 Kadrowanie dowolne | 5:13 |
4.2 Kadrowanie proporcjonalne | 4:58 |
4.3 Prostowanie | 4:52 |
4.4 Usuwanie efektu czerwonych oczu | 4:15 |
5. Obróbka tonalna i barwna | |
5.1 O balansie bieli | 7:20 |
5.2 Korekcja balansu bieli | 16:15 |
5.3 Obróbka tonalna: exposure i brightness | 9:45 |
5.4 Obróbka tonalna: recovery i fill light | 8:15 |
5.5 Obróbka barwna: vibrance i saturation | 6:17 |
5.6 Krzywa parametryczna | 4:37 |
5.7 Krzywa punktowa i kontrola zakresów | 5:47 |
6. Wyostrzanie i redukcja szumu | |
6.1 Wyostrzanie | 8:20 |
6.2 Maska ostrości | 4:59 |
6.3 Szum jasności i barwy | 4:38 |
7. Obróbka barwna na bazie widma | |
7.1 Hue - barwa | 5:49 |
7.2 Saturation - nasycenie | 1:27 |
7.3 Luminance- jasność | 2:35 |
8. Konwersja do czerni i bieli | |
8.1 HSL | 4:33 |
8.2 Ekspozycja | 3:13 |
8.3 Kontrola cieni i świateł | 3:16 |
8.4 Ziarno nie równa się szum | 7:27 |
9. Obróbka miejscowa | |
9.1 Pędzel dopasowania | 5:23 |
9.2 Opcje pędzl | 12:48 |
9.3 Filtr gradacyjny | 2:39 |
9.4 Opcje filtra | 5:00 |
9.5 Likwidacja kurzu i plamek | 7:38 |
10. Efekty i kreatywna obróbka | |
10.1 Tonowanie krzyżowe | 7:28 |
10.2 Winiety | 7:16 |
10.3 Aberracje chromatyczne | 6:16 |
10.4 Przykładowa obróbka: architektura | 10:58 |
11. Usprawnianie pracy | |
11.1 Presety | 4:46 |
11.2 Jak mądrze tworzyć presety | 6:42 |
11.3 Praca na wielu plikach | 7:57 |
11.4 Synchronizacja obróbki | 6:27 |
11.5 Preferencje Camera Raw | 10:10 |
11.6 Archiwizacja RAW'ów w DNG | 5:26 |
11. Zakończenie | 0:48 |
Przykładowy film
Pobierz oryginalny film z tego pakietu
Migawki z kursu
O autorze
Kursy prowadzi Sebastian Kończak - grafik, fotograf i magister architektury krajobrazu.
Od zawsze związany z grafiką komputerową i designem, początkowo na komputerach Amiga, później na pecetach.
Biegła znajomość wielu wiodących aplikacji w świecie grafiki komputerowej: Photoshop, Illustrator, InDesign,
CorelDRAW. Pracował także na wielu innych programach: AutoCAD, 3dsmax, Gimp, Sketchup, czy Painter. Tworzył
layouty do wielu stron internetowych, a także projektował identyfikacje wizualne firm, kalendarze, plakaty i
broszury reklamowe. Poniżej przykładowe prace z jego portfolio.