Kurs OpenOffice.org 3 - Szybki start
wydawnictwo: Mark-Soft Wydawnictwo
oprawa box DVD
Kategoria:
Office
Producent:
ptah media
Opakowanie:
box DVD
Wersja językowa:
polska
Wymagania systemowe:
Procesor: Intel/AMD 1 GHz, pamięć RAM: 1 GB, CD-ROM, rozdzielczość
ekranu: 1024x768, karta dźwiękowa i głośniki; Windows XP/Vista/7, Mac
OS, Linux; przeglądarka internetowa, Flash Player.
OpenOffice.org
to wydajny, darmowy pakiet programów biurowych, który doskonale
sprawdza się zarówno w pracy jak i w domu. Można go używać do tworzenia
przeróżnych dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji
multimedialnych, rysunków i baz danych. Ogromne możliwości tego pakietu
oraz to, że jest on dostępny bezpłatnie, przyczyniają się do jego stale
rosnącej popularności wśród użytkowników indywidualnych oraz w firmach i
instytucjach.
Kurs pozwala na poznanie od podstaw trzech modułów pakietu
OpenOffice.org 3.
Oglądając poszczególne lekcje dowiesz się, skąd go pobrać i jak
zainstalować. Nauczysz się tworzenia dokumentów tekstowych w programie
Writer oraz formatowania tekstu i stron w dokumencie. Poznasz możliwości programu
Calc w
zakresie wykonywania przeróżnych obliczeń, zestawień i wykresów w
arkuszu kalkulacyjnym. Nauczysz się też tworzyć prezentacje
multimedialne w programie
Impress i wzbogacać je o animacje i przejścia pomiędzy slajdami. K
Kurs
zawiera wiele informacji o możliwościach, przydatnych funkcjach oraz
skrótach klawiszowych, co pozwoli na efektywnie korzystanie z programów w
codziennej pracy. Na płycie z kursem zostały zamieszczone dokumenty,
dzięki którym można wraz z lektorem wykonywać zadania prezentowane w
lekcjach.
Kurs składa się z
78 filmów instruktażowych, trwa łącznie
4 godziny i 20 minut i jest przeznaczony dla
początkujących użytkowników pakietu
OpenOffice.org.
1.
Pobieranie i instalacja – Pobieranie i instalacja najnowszej wersji pakietu OpenOffice.org. (04:01 min)
2.
Nowy dokument – Utworzenie i zapisanie nowego dokumentu tekstowego. (03:30 min)
3
Interfejs programu – Zapoznanie z najważniejszymi elementami okna programu Writer. (02:56 min)
4.
Cofnij i ponów – Usuwanie ostatnio dokonanych zmian w dokumencie za pomocą funkcji Cofnij. (01:59 min)
5.
Znaki niedrukowalne – Co to są znaki niedrukowalne, jak je włączyć i do czego mogą się przydać. (01:24 min)
6.
Zaznaczanie myszką – Zaznaczanie pojedynczych znaków, całych słów i akapitów za pomocą myszki. (03:11 min)
7.
Zaznaczanie klawiaturą – Zaznaczanie tekstu za pomocą klawiatury. (02:10 min)
8.
Formatowanie tekstu – Nadawanie różnych formatów zaznaczonemu tekstowi. (04:13 min)
9.
Malarz formatów – Przenoszenie zdefiniowanego formatu na dowolny fragment tekstu. (02:36 min)
10.
Kopiowanie, wycinanie i wklejanie – Kopiowanie, wycinanie i wklejanie tekstu w obrębie dokumentu i z innych źródeł. (02:58 min)
11.
Znaki specjalne – Wstawianie znaków specjalnych niedostępnych na klawiaturze. (04:35 min)
12.
Autouzupełnianie i autokorekta – Praca z automatycznymi funkcjami uzupełniania wyrazów i zamiany wpisanego tekstu. (04:59 min)
13.
Znajdź i zamień – Korzystanie z funkcji wyszukiwania i zastępowania tekstu w dokumencie. (02:45 min)
14.
Słowniki – Używanie słownika pisowni i słownika wyrazów bliskoznacznych. (03:24 min)
15.
Dzielenie wyrazów – Włączanie dzielenia wyrazów w obrębie akapitu i całego dokumentu. (02:21 min)
16.
Akapity – Ustawienia wyglądu poszczególnych akapitów. (04:31 min)
17.
Tabulatory – Korzystanie z tabulatora do formatowania akapitów. (05:36 min)
18.
Wypunktowanie i numeracja – Tworzenie i formatowanie list. (03:04 min)
19.
Obrazy – Praca z obrazami. (04:15 min)
20.
Tabele – Tworzenie i modyfikacja tabel w dokumencie tekstowym. (06:48 min)
21.
Format strony – Zmiana szerokości marginesów i orientacji strony. (01:49 min)
22.
Podział strony – Wstawianie znacznika końca strony i tworzenie strony poziomej w dokumencie. (02:28 min)
23.
Nagłówek i stopka – Włączanie nagłówka i stopki dla stron o różnych stylach. (05:36 min)
24.
Przypisy – Wstawianie i usuwanie przypisów. (02:12 min)
25.
Numerowanie rozdziałów – Formatowanie tytułów rozdziałów i włączanie numeracji. (04:11 min)
26.
Modyfikacja stylów – Modyfikacja stylów akapitów. (03:47 min)
27.
Spis treści – Automatyczne tworzenie spisu treści. (02:02 min)
28.
Eksport dokumentu – Zapisywanie dokumentu tekstowego w formacie DOC i PDF. (04:17 min)
29.
Drukowanie – Drukowanie i opcje wydruku. (02:25 min)
30.
Dostosowanie paska narzędzi – Włączanie i wyłączanie widoczności wybranych ikon na pasku narzędzi. (03:16 min)
31.
Interfejs programu – Zapoznanie z wyglądem okna programu Calc. (03:44 min)
32.
Wprowadzanie danych – Wprowadzanie liczb i tekstów do komórek arkusza. (04:02 min)
33.
Usuwanie danych – Usuwanie zawartości komórek. (01:58 min)
34.
Wypełnianie serią – Wypełnianie zakresów komórek serią danych. (02:46 min)
35.
Kopiowanie i wklejanie komórek – Kopiowanie, wycinanie i wklejanie zawartości komórek. (02:11 min)
36.
Znajdź i zamień – Korzystanie z funkcji Znajdź i zamień. (01:19 min)
37.
Wstawianie komórek – Wstawianie do arkusza pustych komórek, całych wierszy i kolumn. (02:56 min)
38.
Zapisywanie skoroszytu – Zapisywanie skoroszytu w różnych formatach. (01:13 min)
39.
Formatowanie komórek – Formatowanie komórek. (04:43 min)
40.
Formatowanie zaawansowane – Korzystanie z zaawansowanych możliwości formatowania. (03:49 min)
41.
Obliczenia – Wykonywanie obliczeń w arkuszu. (04:45 min)
42.
Przyspieszanie obliczeń – Kopiowanie formuły do innych komórek arkusza. (02:56 min)
43.
Wklej specjalnie – Korzystanie z różnych możliwości wklejania skopiowanych komórek. (01:52 min)
44.
Obliczanie średniej – Użycie funkcji ŚREDNIA do wyliczenia średniej arytmetycznej. (03:59 min)
45.
Obliczenia w pasku stanu – Wykonywanie prostych obliczeń za pomocą paska stanu. (01:34 min)
46.
Adresowanie komórek – Względne i absolutne adresowanie komórek w formułach. (03:13 min)
47.
Odwołania przez nazwę – Nadawanie nazw komórkom i zakresom. (02:08 min)
48.
Obliczanie czasu – Obliczenia dotyczące czasu i stosowanie odpowiednich formatów komórek. (03:21 min)
49.
Sortowanie danych – Sortowanie danych tabelarycznych. (03:17 min)
50.
Filtrowanie danych – Filtrowanie danych tabelarycznych na podstawie określonych kryteriów. (01:50 min)
51.
Przytwierdzanie okna – Blokowanie okna arkusza. (01:34 min)
52.
Komentarze – Dodawanie komentarzy do komórek. (01:42 min)
53.
Wykresy – Tworzenie i formatowanie wykresów. (05:54 min)
54.
Drukowanie – Drukowanie arkuszy i opcje drukowania. (05:28 min)
55.
Współpraca z Writerem – Wstawianie arkuszy z obliczeniami do dokumentów tekstowych. (02:49 min)
56.
Nowa prezentacja – Tworzenie nowej pustej prezentacji. (03:23 min)
57.
Interfejs programu – Zapoznanie z wyglądem okna programu Impress i podstawowymi funkcjami. (04:46 min)
58.
Pokaz slajdów – Uruchamianie pokazu slajdów i sterowanie prezentacją. (01:56 min)
59.
Wzorce stron – Tworzenie wspólnych elementów prezentacji za pomocą wzorców stron. (05:07 min)
60.
Zapisywanie wzorca – Zapisywanie własnego wzorca strony. (02:54 min)
61.
Tło slajdu – Modyfikacja tła slajdu. (02:32 min)
62.
Własne kolory i gradienty – Definiowanie własnych kolorów i gradientów. (05:33 min)
63.
Układy slajdów – Korzystanie z układów slajdów. (04:15 min)
64.
Formatowanie – Podstawowe możliwości formatowania elementów na slajdzie. (02:29 min)
65.
Formatowanie zaawansowane – Zaawansowane techniki formatowania. (04:02 min)
66.
Teksty w kształtach – Dodawanie tekstu do elementów graficznych. (01:59 min)
67.
Elementy graficzne – Tworzenie i modyfikowanie różnych elementów graficznych. (05:06 min)
68.
Łączniki – Korzystanie z łączników. (03:48 min)
69.
Fontwork – Tworzenie efektownych napisów. (03:44 min)
70.
Obrazy i tabele – Wstawianie i modyfikacja obrazów i tabel. (03:50 min)
71.
Muzyka i film – Pliki audio i wideo w prezentacjach. (03:28 min)
72.
Pozycjonowanie elementów – Funkcje pomocne w odpowiednim ustawieniu elementów na slajdzie. (05:46 min)
73.
Animacje cz. 1 – Dodawanie animacji do poszczególnych elementów na slajdzie. (04:40 min)
74.
Animacje cz. 2 – Animacje elementów tekstowych na slajdzie. (02:56 min)
75.
Przejścia między slajdami – Dodawanie przejść pomiędzy slajdami. (02:49 min)
76.
Nagłówek i stopka – Edycja nagłówka i stopki dla slajdu i materiałów informacyjnych. (02:47 min)
77.
Drukowanie – Drukowanie slajdów, notatek i materiałów informacyjnych. (02:49 min)
78.
Eksport prezentacji – Eksport prezentacji do różnych formatów. (02:58 min)