OpenOffice.org to wydajny, darmowy pakiet programów biurowych, który doskonale sprawdza się zarówno w pracy jak i w domu. Można go używać do tworzenia przeróżnych dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji multimedialnych, rysunków i baz danych. Ogromne możliwości tego pakietu oraz to, że jest on dostępny bezpłatnie, przyczyniają się do jego stale rosnącej popularności wśród użytkowników indywidualnych oraz w firmach i instytucjach.
Kurs pozwala na poznanie od podstaw trzech modułów pakietu OpenOffice.org 3. Oglądając poszczególne lekcje dowiesz się, skąd go pobrać i jak zainstalować. Nauczysz się tworzenia dokumentów tekstowych w programie Writer oraz formatowania tekstu i stron w dokumencie. Poznasz możliwości programu Calc w zakresie wykonywania przeróżnych obliczeń, zestawień i wykresów w arkuszu kalkulacyjnym. Nauczysz się też tworzyć prezentacje multimedialne w programie Impress i wzbogacać je o animacje i przejścia pomiędzy slajdami. K
Kurs zawiera wiele informacji o możliwościach, przydatnych funkcjach oraz skrótach klawiszowych, co pozwoli na efektywnie korzystanie z programów w codziennej pracy. Na płycie z kursem zostały zamieszczone dokumenty, dzięki którym można wraz z lektorem wykonywać zadania prezentowane w lekcjach.
Kurs składa się z 78 filmów instruktażowych, trwa łącznie 4 godziny i 20 minut i jest przeznaczony dla początkujących użytkowników pakietu OpenOffice.org.
SPIS TREŚCI:
1. Pobieranie i instalacja – Pobieranie i instalacja najnowszej wersji pakietu OpenOffice.org. (04:01 min)
2. Nowy dokument – Utworzenie i zapisanie nowego dokumentu tekstowego. (03:30 min)
3 Interfejs programu – Zapoznanie z najważniejszymi elementami okna programu Writer. (02:56 min)
4. Cofnij i ponów – Usuwanie ostatnio dokonanych zmian w dokumencie za pomocą funkcji Cofnij. (01:59 min)
5. Znaki niedrukowalne – Co to są znaki niedrukowalne, jak je włączyć i do czego mogą się przydać. (01:24 min)
6. Zaznaczanie myszką – Zaznaczanie pojedynczych znaków, całych słów i akapitów za pomocą myszki. (03:11 min)
7. Zaznaczanie klawiaturą – Zaznaczanie tekstu za pomocą klawiatury. (02:10 min)
8. Formatowanie tekstu – Nadawanie różnych formatów zaznaczonemu tekstowi. (04:13 min)
9. Malarz formatów – Przenoszenie zdefiniowanego formatu na dowolny fragment tekstu. (02:36 min)
10. Kopiowanie, wycinanie i wklejanie – Kopiowanie, wycinanie i wklejanie tekstu w obrębie dokumentu i z innych źródeł. (02:58 min)
11. Znaki specjalne – Wstawianie znaków specjalnych niedostępnych na klawiaturze. (04:35 min)
12. Autouzupełnianie i autokorekta – Praca z automatycznymi funkcjami uzupełniania wyrazów i zamiany wpisanego tekstu. (04:59 min)
13. Znajdź i zamień – Korzystanie z funkcji wyszukiwania i zastępowania tekstu w dokumencie. (02:45 min)
14. Słowniki – Używanie słownika pisowni i słownika wyrazów bliskoznacznych. (03:24 min)
15. Dzielenie wyrazów – Włączanie dzielenia wyrazów w obrębie akapitu i całego dokumentu. (02:21 min)
16. Akapity – Ustawienia wyglądu poszczególnych akapitów. (04:31 min)
17. Tabulatory – Korzystanie z tabulatora do formatowania akapitów. (05:36 min)
18. Wypunktowanie i numeracja – Tworzenie i formatowanie list. (03:04 min)
19. Obrazy – Praca z obrazami. (04:15 min)
20. Tabele – Tworzenie i modyfikacja tabel w dokumencie tekstowym. (06:48 min)
21. Format strony – Zmiana szerokości marginesów i orientacji strony. (01:49 min)
22. Podział strony – Wstawianie znacznika końca strony i tworzenie strony poziomej w dokumencie. (02:28 min)
23. Nagłówek i stopka – Włączanie nagłówka i stopki dla stron o różnych stylach. (05:36 min)
24. Przypisy – Wstawianie i usuwanie przypisów. (02:12 min)
25. Numerowanie rozdziałów – Formatowanie tytułów rozdziałów i włączanie numeracji. (04:11 min)
26. Modyfikacja stylów – Modyfikacja stylów akapitów. (03:47 min)
27. Spis treści – Automatyczne tworzenie spisu treści. (02:02 min)
28. Eksport dokumentu – Zapisywanie dokumentu tekstowego w formacie DOC i PDF. (04:17 min)
29. Drukowanie – Drukowanie i opcje wydruku. (02:25 min)
30. Dostosowanie paska narzędzi – Włączanie i wyłączanie widoczności wybranych ikon na pasku narzędzi. (03:16 min)
31. Interfejs programu – Zapoznanie z wyglądem okna programu Calc. (03:44 min)
32. Wprowadzanie danych – Wprowadzanie liczb i tekstów do komórek arkusza. (04:02 min)
33. Usuwanie danych – Usuwanie zawartości komórek. (01:58 min)
34. Wypełnianie serią – Wypełnianie zakresów komórek serią danych. (02:46 min)
35. Kopiowanie i wklejanie komórek – Kopiowanie, wycinanie i wklejanie zawartości komórek. (02:11 min)
36. Znajdź i zamień – Korzystanie z funkcji Znajdź i zamień. (01:19 min)
37. Wstawianie komórek – Wstawianie do arkusza pustych komórek, całych wierszy i kolumn. (02:56 min)
38. Zapisywanie skoroszytu – Zapisywanie skoroszytu w różnych formatach. (01:13 min)
39. Formatowanie komórek – Formatowanie komórek. (04:43 min)
40. Formatowanie zaawansowane – Korzystanie z zaawansowanych możliwości formatowania. (03:49 min)
41. Obliczenia – Wykonywanie obliczeń w arkuszu. (04:45 min)
42. Przyspieszanie obliczeń – Kopiowanie formuły do innych komórek arkusza. (02:56 min)
43. Wklej specjalnie – Korzystanie z różnych możliwości wklejania skopiowanych komórek. (01:52 min)
44. Obliczanie średniej – Użycie funkcji ŚREDNIA do wyliczenia średniej arytmetycznej. (03:59 min)
45. Obliczenia w pasku stanu – Wykonywanie prostych obliczeń za pomocą paska stanu. (01:34 min)
46. Adresowanie komórek – Względne i absolutne adresowanie komórek w formułach. (03:13 min)
47. Odwołania przez nazwę – Nadawanie nazw komórkom i zakresom. (02:08 min)
48. Obliczanie czasu – Obliczenia dotyczące czasu i stosowanie odpowiednich formatów komórek. (03:21 min)
49. Sortowanie danych – Sortowanie danych tabelarycznych. (03:17 min)
50. Filtrowanie danych – Filtrowanie danych tabelarycznych na podstawie określonych kryteriów. (01:50 min)
51. Przytwierdzanie okna – Blokowanie okna arkusza. (01:34 min)
52. Komentarze – Dodawanie komentarzy do komórek. (01:42 min)
53. Wykresy – Tworzenie i formatowanie wykresów. (05:54 min)
54. Drukowanie – Drukowanie arkuszy i opcje drukowania. (05:28 min)
55. Współpraca z Writerem – Wstawianie arkuszy z obliczeniami do dokumentów tekstowych. (02:49 min)
56. Nowa prezentacja – Tworzenie nowej pustej prezentacji. (03:23 min)
57. Interfejs programu – Zapoznanie z wyglądem okna programu Impress i podstawowymi funkcjami. (04:46 min)
58. Pokaz slajdów – Uruchamianie pokazu slajdów i sterowanie prezentacją. (01:56 min)
59. Wzorce stron – Tworzenie wspólnych elementów prezentacji za pomocą wzorców stron. (05:07 min)
60. Zapisywanie wzorca – Zapisywanie własnego wzorca strony. (02:54 min)
61. Tło slajdu – Modyfikacja tła slajdu. (02:32 min)
62. Własne kolory i gradienty – Definiowanie własnych kolorów i gradientów. (05:33 min)
63. Układy slajdów – Korzystanie z układów slajdów. (04:15 min)
64. Formatowanie – Podstawowe możliwości formatowania elementów na slajdzie. (02:29 min)
65. Formatowanie zaawansowane – Zaawansowane techniki formatowania. (04:02 min)
66. Teksty w kształtach – Dodawanie tekstu do elementów graficznych. (01:59 min)
67. Elementy graficzne – Tworzenie i modyfikowanie różnych elementów graficznych. (05:06 min)
68. Łączniki – Korzystanie z łączników. (03:48 min)
69. Fontwork – Tworzenie efektownych napisów. (03:44 min)
70. Obrazy i tabele – Wstawianie i modyfikacja obrazów i tabel. (03:50 min)
71. Muzyka i film – Pliki audio i wideo w prezentacjach. (03:28 min)
72. Pozycjonowanie elementów – Funkcje pomocne w odpowiednim ustawieniu elementów na slajdzie. (05:46 min)
73. Animacje cz. 1 – Dodawanie animacji do poszczególnych elementów na slajdzie. (04:40 min)
74. Animacje cz. 2 – Animacje elementów tekstowych na slajdzie. (02:56 min)
75. Przejścia między slajdami – Dodawanie przejść pomiędzy slajdami. (02:49 min)
76. Nagłówek i stopka – Edycja nagłówka i stopki dla slajdu i materiałów informacyjnych. (02:47 min)
77. Drukowanie – Drukowanie slajdów, notatek i materiałów informacyjnych. (02:49 min)
78. Eksport prezentacji – Eksport prezentacji do różnych formatów. (02:58 min)