Maya - Inspiracja w modelowaniu
Kurs Maya kierowany jest do osób, które chciałaby zacząć modelować w Maya. Niezależnie od tego, czy pracować będziesz na naszym projekcie i używając plików dołączonych do kursu, czy obejrzysz ten kurs po to, by móc stworzyć własną postać – da Ci on solidne podstawy z zakresu modelowania postaci. Maya to program o ogromnych możliwościach, posiadający mnóstwo innowacyjnych opcji symulacji skóry, włosów, wszystkiego co trzeba, aby Twoją wyobraźnię przelać w 3D. Kurs Maya pokaże Ci jak zacząć modelować i da Ci praktyczną wiedzę i satysfakcję płynącą z samodzielnie wykonanej pierwszej postaci.
Część I – Praca w Maya
Wprowadzenie zaczniemy od omówienia interfejsu Maya. Wbrew temu, co może się wydawać na pierwszy rzut oka, po tym potężnym programie można poruszać się szybko i niemalże intuicyjnie. Przyjrzymy się bliżej poszczególnym paskom narzędzi, dopasujemy menu do potrzeb naszego projektu, omówimy przydatne skróty klawiszowe z zbudujemy własny Shelf i Marking Menu.
W tej części kursu:
- Interfejs
- Górne menu
- Górne menu cz2
- Toolbox
- Okna, scena i nawigacja
- Attribute editor
- Marking menu
Część II – Modelowanie
Po omówieniu interfejsu Maya, zajmiemy się tworzeniem naszej postaci. Pracę zaczniemy od zwykłej kostki, z której najpierw wymodelujemy głowę, a później za pomocą funkcji Extrude "wyciągniemy" tułów, ręce i nogi. Zobaczysz też ciekawy sposób na wymodelowanie kolców i nauczysz się tworzyć oczy postaci z przeznaczeniem pod animację.
W tej części kursu:
- Ustawienie projektu i sceny
- Głowa
- Głowa cz. II
- Ucho
- Oko
- Kolor i nos
- Kolce
- Tułów
- Tułów cz. 2
- Ręce
- Ręce cz. 2
- Nogi
- Nogi cz. 2
- Bonus Tips
Część III - Wykończenie
Po wymodelowaniu postaci, zajmiemy się jej wykończeniem – dodamy krawat naszego Mepi i laptopa. Dokonamy też kilku poprawek tak, aby topologię trzymać w jej jak najczystszej formie.
W tej części kursu:
- Final touch
- Final touch cz. 2
- Krawat
- Laptop
Część IV – Tekstury i render
W ostatniej części naszego kursu zajmiemy się teksturowaniem, renderowaniem oraz omówimy podstawy riggingu i skinningu dla postaci przygotowywanej pod animację. Zobaczysz, jak tworzyć, modyfikować i nakładać tekstury w Maya. Dowiesz się, jak optymalnie ustawić opcje dla uzyskania ładnego obrazu przy renderowaniu. Następnie stworzysz prosty szkielet postaci i dowiesz się, jak "podpiąć" do niego gotowy model, aby uniknąć brzydkich zagnieceń w dalszej pracy.
W tej części kursu:
- Teksturowanie
- Łączenie połówek
- Render wstępny
- Eksperymentowanie z materiałami
- Render końcowy
- Rigging
- IK Handle
- Skinning
- Zakończenie
Przelej swoją wyobraźnię na 3d
Autor naszego projektu, Arkadiusz Szplit, duży nacisk kładzie na naukę poprawnych technik modelowania i przystępność przekazywanej wiedzy. Kurs Maya MEGAPACK nauczy Cię, jak zbudować model o czystej topologii bez zbytnich kompromisów przy jego wyglądzie. Taki model będzie szybszy w renderingu i świetnie nada się do późniejszych prób animacji. Dowiesz się, w jaki sposób nakładać tekstury na model w Maya, jakie są silne strony tego programu i czego unikać, aby praca nad projektem była wydajna i przyjemna!
Czego się nauczę po obejrzeniu tego kursu?
- Poznasz interfejs Maya i nauczysz się dostosowywać go do swoich potrzeb.
- Nauczysz się płynnej nawigacji po programie i przełączania się pomiędzy widokami.
- Nauczysz się tworzyć i modyfikować obiekty w Maya.
- Dowiesz się jak odejmować, ciąć i łączyć bryły i jak modelować obiekty symetryczne.
- Poznasz funkcję Extrude i jej opcje.
- Poznasz Slide Edge Tool i jego opcje.
- Nauczysz się modelować na poziomie poligonów, vertexów i krawędzi (edges).
- Dowiesz się, na co zwracać szczególną uwagę i jak uniknąć błędów przy modelowaniu postaci pod animację.
- Nauczysz się pracować ze Sculp Geometry Tool i zobaczysz, jak ładnie wygładzić model.
- Dowiesz się jak pracować z teksturami i mapować obiekty w programie.
- Nauczysz się ustawiać opcje renderu.
- Zobaczysz, jak zbudować prosty szkielet postaci.
- Poznasz metody rigging'u i skinning'u w Maya.
NAUCZYCIELE
Arkadiusz Szplit - Absolwent Informatyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza, następnie Ilustracji i Designu na Uniwersytecie w Sunderland (UK). Grafiką 3D zajmuje się od blisko 6 lat. Pracuje na programach Maya 2011, Zbrush 3, Photoshop CS5. Jego projekt zwyciężył w konkursie na maskotkę portalu mepi.pl.
Gwarancja jakości kursu
Mepi.pl oficjalnie dołączyło do programu developerskiego ADN firmy Autodesk. Cieszymy się z zaufania, którym obdarzył nas Autodesk i wierzymy, że nasze video kursy dostarczają potrzebną wiedzę do obsługi oprogramowania naszego partnera.
|