01 - Pobieranie i instalacja kompilatora
czas trwania: 8 minut 43 sekundy
wyjaśniony został sposób pobierania oraz instalacji darmowego edytora i kompilatora wraz z niezbędnymi bibliotekami
02 - Pierwszy program
czas trwania: 5 minut
pokazano w jaki sposób można stworzyć najprostszy i najbardziej znany program „hello world”
03 – Zmienne
czas trwania: 12 minut 29 sekund
omówiono szczegółowo podstawowe typy zmiennych, ich zakresy oraz najczęściej występujące nieprawidłowości podczas ich używania.
04 - Operatory arytmetyczne
czas trwania: 7 minut 54 sekundy
omówione zostały operatory arytmetyczne, pokazano również najczęściej występujące błędy podczas ich nieprawidłowego stosowania.
05 - Stałe i komentarze
czas trwania: 5 minut
wyjaśniono jak tworzyć komentarze w kodzie programu oraz w jaki sposób można tworzyć i stosować stałe.
06 - Instrukcja warunkowa IF
czas trwania: 7 minut 42 sekundy
szczegółowo omówiono instrukcję wyboru warunkowego IF oraz jej konstrukcję złożoną IF ... ELSE ...
07 - Instrukcja wyboru warunkowego
czas trwania: 5 minut 45 sekund
pokazano przykład zastosowania instrukcji wielokrotnego wyboru SWITCH
08 - Pętla FOR
czas trwania: 9 minut
instrukcje BREAK i CONTINUE – omówiony został bardzo dokładnie algorytm iteracyjny w gotowej konstrukcji FOR. Zademonstrowano użycie instrukcji BREAK oraz CONTINUE
09 - Pobieranie danych od użytkownika
czas trwania: 8 minut
SCANNER – lekcja omawia obiekt SCANNER, pozwalający na pobieranie danych ze strumienia ...
10 - Pętla warunkowa WHILE
czas trwania: 9 minut
wyjaśniono szczegółowo zasadę działania pętli warunkowej typu WHILE we wszystkich jej postaciach
11 - Podstawowe operatory logiczne
czas trwania: 11 minut 55 sekund
omówione zostały podstawowe operatory logiczne oraz ich zastosowanie w tworzeniu złożonych warunków.
12 – Tablice
czas trwania: 9 minut 53 sekundy
omówiono tworzenie tablic jedno oraz wielowymiarowych
13 - Typ String
czas trwania: 11 minut
szczegółowo omówiono obiekt STRING, wraz z najważniejszymi jego metodami służącymi do operacji na tekście jak również jego porównywaniu
14 – Wektory
czas trwania: 8 minut 48 sekund
omówione zostały wektory, ułatwiające przechowywanie referencji do obiektów
15 - Tworzenie klas
czas trwania: 14 minut
bardzo dokładnie omówiono tutaj najważniejsze zagadnienie programowania obiektowego
16 – Konstruktory
czas trwania: 8 minut 39 sekund
film omawia tworzenie konstruktorów w klasach
17 – Dziedziczenie
czas trwania: 15 minut 43 sekundy
film porusza bardzo istotne zagadnienie programowania obiektowego, przedstawiając je w bardzo przejrzystej formie
18 - Przeciążanie metod
czas trwania: 8 minut 5 sekund
obiekty this oraz super – omówione tu zostały sposoby przeciążania metod dziedziczonych klas, jak również problemy z tego wynikające
19 - Klasy i metody abstrakcyjne
czas trwania: 7 minut 30 sekund
w tej lekcji poruszono temat tworzenia i stosowania obiektów abstrakcyjnych
20 – Interfejs
czas trwania: 9 minut 14 sekund
omówiono szczegółowo proces tworzenia i implementowania interfejsów
21 – Polimorfizm
czas trwania: 11 minut 5 sekund
lekcja ta w bardzo dokładny sposób przedstawia zagadnienie polimorfizmu pozwalającego na przypisane wskaźnikowi do klasy bazowej adresu klasy pochodnej
22 - THREAD
czas trwania: 17 minut 37 sekund
Tworzenie wątków – zademonstrowano w jaki sposób można utworzyć metody działające równolegle z naszym programem oraz omówiono wszystkie najważniejsze zagadnienia dotyczące sterowania wątkami
23 - Przechwytywanie wyjątków - TRY ... CATCH
czas trwania: 6 minut
omówione zostały sposoby przechwytywania błędów pojawiających się w czasie działania programu, w sposób umożliwiający jego kontunuowanie.
24 - THROW - generowanie wyjątku
czas trwania: 5 minut
lekcja demonstruje w jaki sposób metoda może wygenerować wyjątek przerywający działanie programu.
25 - Operacje dyskowe – zapis
czas trwania: 12 minut 57 sekund
omówione zostały sposoby zapisu danych na dysku twardym.
26 - Operacje dyskowe – odczyt
czas trwania: 3 minuty 14 sekund
mówione zostały sposoby odczytu danych z pliku na dysku
27 - Interfejs Graficzny
czas trwania: 12 minut 58 sekund
omówiono sposób tworzenia interfejsu graficznego, wykorzystując komponenty języka java.
28 - ActionListener – zdarzenia
czas trwania: 7 minut 18 sekund
omówiono zagadnienie obsługi zdarzeń obiektów.
29 - Obiekt JPanel
czas trwania: 2 minut 49 sekund
Omówiono metody i zastosowanie kontenera JPanel
30 - Obiekt JscrollPane
czas trwania: 4 minuty 23 sekundy
omówiono obiekt umożliwiający dodanie suwaków do interfejsu graficznego automatycznie dopasowujących się do rozmiaru kontenera.
31 - Rozmieszczanie za pomocą BorderLayout
czas trwania 5 minut 11 sekund
32 - Rozmieszczanie za pomocą BoxLayout
czas trwania 5 minut 57 sekund
33 - Rozmieszczanie za pomocą FlowLayout
czas trwania: 5 minut 46 sekund
34 - Rozmieszczanie za pomocą GridLayout
czas trwania: 2 minuty 38 sekund
35 - Rozmieszczanie absolutne
czas trwania 7 minut
lekcje demonstrują w jaki sposób można wykorzystywać specjalne obiekty do zapewnienia odpowiedniego rozmieszczenia komponentów interfejsu graficznego na ekranie.
36 - Tworzenie apletów
czas trwania: 6 minut 8 sekund
lekcja pokazuje w jaki sposób wykorzystać zdobytą wiedzę do tworzenia aplikacji internetowych.
37 - Wstawianie apletu na stronę internetową
czas trwania: 6 minut 44 sekundy
omówiono sposoby wstawiania apletu javy na stronie internetowej.
38 - Bezpośrednie rysowanie na komponentach
czas trwania: 9 minut 56 sekund
omówiono w jaki sposób zmienić wygląd standardowych komponentów graficznych .
39 - Połączenie z bazą danych
czas trwania: 15 minut 52 sekundy
lekcja ta omawia sposoby odczytu i zapisu danych do bazy danych utworzonej np. Za pomocą programu Access.
Całkowity czas trwania: 5 godzin 32 minuty 23 sekundy
|