| 01 |
Instalacja uaktualnień
Pobieranie i instalowanie uaktualnień do programu Flash. |
01:43 min |
| 02 |
Pomoc do programu
Tu dowiesz się, gdzie uzyskać pomoc i wsparcie techniczne. |
01:49 min |
| 03 |
Interfejs programu
Omawiamy dokładnie interfejs programu Flash. |
05:01 min |
| 04 |
Stół montażowy
Stół montażowy jest miejscem, w którym tworzymy nasze grafiki i animacje. |
04:13 min |
| 05 |
Importowanie elementów
Pokazujemy, jakie możliwości importu udostępnia Flash. |
08:46 min |
| 06 |
Animacja na osi czasu
Oś czasu jest bardzo ważnym elementem interfejsu Flasha, który umożliwia intuicyjne tworzenie rozmaitych rodzajów animacji. |
08:13 min |
| 07 |
Warstwy i klatki
Warstwy pozwalają na ułatwienie i lepsze zorganizowanie pracy. |
09:42 min |
| 08 |
Modyfikacja animacji
Tutaj zapoznasz się z podstawowymi cechami animacji oraz sposobami ich modyfikacji. |
03:40 min |
| 09 |
Tekst statyczny
Tekst statyczny to w rzeczywistości ozdobnik graficzny mający postać tekstu. |
11:00 min |
| 10 |
Tekst dynamiczny
Chcąc mieć większe możliwości modyfikacji, musimy skorzystać z tekstu dynamicznego. Pozwala to między innymi na kontrolę tekstu z poziomu skryptu AS. |
05:49 min |
| 11 |
Tekst wejściowy
Tekst wejściowy stosujemy tam, gdzie potrzebujemy informacji od użytkownika naszego programu. Zobacz, jak go używać. |
05:38 min |
| 12 |
Text Layout Framework
Najnowszy framework tekstowy jest zintegrowany z Flashem CS5, ale możemy go wykorzystać również w wersji CS4. Oferuje on naprawdę potężne możliwości manipulacji tekstem. |
07:03 min |
| 13 |
Praca z frameworkiem tekstowym
Tu przedstawiamy podstawowe możliwości pracy z najnowszym frameworkiem tekstowym. |
06:39 min |
| 14 |
Podstawy rysowania
Podstawowe informacje dotyczące rysowania we Flashu. |
08:25 min |
| 15 |
Tworzenie kształtów
Rysujemy i przekształcamy podstawowe kształty geometryczne. |
08:30 min |
| 16 |
Tryby rysowania
Tu omawiamy obiekty rysunkowe i kształty pierwotne. |
06:34 min |
| 17 |
Modyfikacja kształtów
Podstawy modyfikacji istniejących kształtów. |
06:46 min |
| 18 |
Przekształcanie i wyrównywanie
Przekształcanie obiektów pozwala na łatwą zmianę ich wyglądu. Funkcje wyrównywania i rozmieszczania przyspieszają równomierne rozkładanie obiektów oraz ich równanie do zadanej linii. |
10:36 min |
| 19 |
Obrysy
Sposoby tworzenia i modyfikacji interesujących obrysów. |
05:35 min |
| 20 |
Kolory i gradienty
Podstawy pracy z kolorem we Flashu. |
11:31 min |
| 21 |
Kuler
Kuler jest programem do tworzenia i wyszukiwania palet kolorystycznych i jest on ukryty wśród paneli Flasha. Zobacz, jak go używać i jakie daje nam możliwości. |
03:39 min |
| 22 |
Linia i ołówek
Podstawy używania narzędzi do rysowania. |
04:32 min |
| 23 |
Zmiana obrysu na kształt
Czasami zamiast rysować nowy kształt wygodniej jest narysować obrys, a następnie przekształcić go w kształt. Zobacz jak to zrobić. |
01:13 min |
| 24 |
Narzędzie Pióro
Narzędzie Pióro służy do rysowania skomplikowanych kształtów wektorowych. Zobacz, jak go używać. |
08:29 min |
| 25 |
Upraszczanie
Narysowane kształty można w prosty sposób wygładzać i upraszczać. Tu pokazujemy jak. |
02:54 min |
| 26 |
Narzędzie Gwiazda-Wielokąt
Proste w obsłudze narzędzie do rysowania gwiazd i wielokątów. |
01:35 min |
| 27 |
Pędzel i gumka
Pędzel i gumka we Flashu działają odmiennie niż w innych programach graficznych. Pokazujemy, jak ich poprawnie i efektywnie używać. |
06:44 min |
| 28 |
Kopiowanie wypełnień
Raz zdefiniowane wypełnienia kształtów można w prosty sposób kopiować do innych kształtów. Zobacz, jak. |
02:28 min |
| 29 |
Symbole
Symbole są jednym z najważniejszych pojęć we Flashu. Tu omawiamy ich cechy i zastosowania. |
10:06 min |
| 30 |
Symbol typu Grafika
Dogłębnie omawiamy symbole typu Grafika. |
10:13 min |
| 31 |
Narzędzie Rozpylacz
Narzędzie Rozpylacz pozwala na rozpylanie dowolnych kształtów, co pozwala otrzymywać ciekawe rezultaty. |
02:28 min |
| 32 |
Narzędzie Zamalowywanie
Narzędzie Zamalowywanie to bardzo potężne narzędzie, którego obsługa niestety nie jest zbyt prosta. W tym filmie krok po kroku omawiamy wszystkie możliwości tego narzędzia. |
07:34 min |
| 33 |
Symbol typu MovieClip
Symbol typu MovieClip jest najpopularniejszym i najwszechstronniejszym symbolem we Flashu. Tu omawiamy jego cechy i zastosowanie. |
12:34 min |
| 34 |
Symbol typu Przycisk
Symbole tego typu służą do tworzenia interaktywnych przycisków. |
07:14 min |
| 35 |
Pola aktywne
Pola aktywne w rzeczywistości są niewidocznymi przyciskami. Zobacz, jak je wykonać i wykorzystać. |
03:45 min |
| 36 |
Animacja poklatkowa
Animacja tego typu znana jest z tradycyjnych technik animacji. Jej stosowanie we Flashu również jest możliwe. |
12:49 min |
| 37 |
Animacja ruchu
Animacja ruchu pozwala traktować ruch danego obiektu jako jedną całość. Dzięki temu można ją łatwo modyfikować. |
09:56 min |
| 38 |
Kontrola animacji ruchu
Animację ruchu można kontrolować na wiele sposobów. W tym filmie pokazujemy rzeczy najważniejsze. |
06:04 min |
| 39 |
Edytor ruchu
Chcąc mieć pełną kontrolę nad przebiegiem animacji musimy skorzystać z potężnego narzędzia o nazwie Edytor ruchu. W tym filmie przedstawiamy podstawowe zasady pracy z tym narzędziem. |
13:31 min |
| 40 |
Dynamika ruchu
Dynamika ruchu pozwala w prosty sposób ustawić miejsca przyspieszania i zwalniania animacji. Zobacz, jak to działa. |
05:04 min |
| 41 |
Animacja kształtu
Animacja kształtu pozwala na zmianę jednego kształtu w drugi. Możemy też nieco wpływać na przebieg tej zamiany. |
03:26 min |
| 42 |
Edycja wielu klatek
Edycja wielu klatek jest prostą techniką umożliwiającą kontrolę nad wieloma klatkami równocześnie. Zobacz, jakie daje to korzyści. |
02:13 min |
| 43 |
Maskowanie warstwy
Czasami powstaje potrzeba animowania elementów tylko w ograniczonym obszarze. Do tego celu idealnie nadają się maski. |
03:44 min |
| 44 |
Tworzenie kości
Kinematyka odwrotna posługuje się pojęciem kości i szkieletu, które ułatwiają tworzenie skomplikowanych połączeń miedzy obiektami oraz ich animowanie. Naucz się je wykorzystywać. |
14:27 min |
| 45 |
Animowanie kształtu
Animowanie kształtu za pomocą kinematyki odwrotnej również jest możliwe i czasem bardzo ułatwia pracę. |
03:25 min |
| 46 |
Obroty i translacja
Każdy element graficzny umieszczony we Flashu możemy poddać obrotom i przesunięciom w przestrzeni 3D. Obsługa 3D we Flashu nie jest doskonała, ale rozszerza znacząco możliwości tego programu. |
08:08 min |
| 47 |
Obrót o 360 stopni
Niekiedy proste sprawy wydają się trudniejsze do zrobienia, niż być powinny. To jeden z takich przykładów - obrót karty w przestrzeni 3D o 360 stopni może przysporzyć nieco kłopotów. |
01:45 min |
| 48 |
Tryby mieszania
Tryby mieszania pozwalają na uzyskiwanie efektów specjalnych poprzez mieszanie ze sobą w określony sposób dwóch elementów graficznych. Zobacz, jakie efekty da się tu uzyskać. |
03:36 min |
| 49 |
Filtry
Filtry pozwalają w prosty sposób zmieniać wygląd elementów graficznych. Zobacz, jakie masz możliwości. |
07:34 min |
| 50 |
Realistyczny cień
Przedstawiamy sposób rysowania realistycznie wyglądającego cienia. |
04:19 min |
| 51 |
Praca z obrazkami
Praca z obrazkami rastrowymi we Flashu. |
07:07 min |
| 52 |
Praca z dźwiękiem
Dźwięk we Flashu można wykorzystywać na wiele sposobów. W tym filmie przedstawiamy najważniejsze sposoby korzystania z dźwięków. |
15:21 min |