01 | Instalacja uaktualnień
Pobieranie i instalowanie uaktualnień do programu Flash. | 01:43 min |
02 | Pomoc do programu
Tu dowiesz się, gdzie uzyskać pomoc i wsparcie techniczne. | 01:49 min |
03 | Interfejs programu
Omawiamy dokładnie interfejs programu Flash. | 05:01 min |
04 | Stół montażowy
Stół montażowy jest miejscem, w którym tworzymy nasze grafiki i animacje. | 04:13 min |
05 | Importowanie elementów
Pokazujemy, jakie możliwości importu udostępnia Flash. | 08:46 min |
06 | Animacja na osi czasu
Oś czasu jest bardzo ważnym elementem interfejsu Flasha, który umożliwia intuicyjne tworzenie rozmaitych rodzajów animacji. | 08:13 min |
07 | Warstwy i klatki
Warstwy pozwalają na ułatwienie i lepsze zorganizowanie pracy. | 09:42 min |
08 | Modyfikacja animacji
Tutaj zapoznasz się z podstawowymi cechami animacji oraz sposobami ich modyfikacji. | 03:40 min |
09 | Tekst statyczny
Tekst statyczny to w rzeczywistości ozdobnik graficzny mający postać tekstu. | 11:00 min |
10 | Tekst dynamiczny
Chcąc mieć większe możliwości modyfikacji, musimy skorzystać z tekstu dynamicznego. Pozwala to między innymi na kontrolę tekstu z poziomu skryptu AS. | 05:49 min |
11 | Tekst wejściowy
Tekst wejściowy stosujemy tam, gdzie potrzebujemy informacji od użytkownika naszego programu. Zobacz, jak go używać. | 05:38 min |
12 | Text Layout Framework
Najnowszy framework tekstowy jest zintegrowany z Flashem CS5, ale możemy go wykorzystać również w wersji CS4. Oferuje on naprawdę potężne możliwości manipulacji tekstem. | 07:03 min |
13 | Praca z frameworkiem tekstowym
Tu przedstawiamy podstawowe możliwości pracy z najnowszym frameworkiem tekstowym. | 06:39 min |
14 | Podstawy rysowania
Podstawowe informacje dotyczące rysowania we Flashu. | 08:25 min |
15 | Tworzenie kształtów
Rysujemy i przekształcamy podstawowe kształty geometryczne. | 08:30 min |
16 | Tryby rysowania
Tu omawiamy obiekty rysunkowe i kształty pierwotne. | 06:34 min |
17 | Modyfikacja kształtów
Podstawy modyfikacji istniejących kształtów. | 06:46 min |
18 | Przekształcanie i wyrównywanie
Przekształcanie obiektów pozwala na łatwą zmianę ich wyglądu. Funkcje wyrównywania i rozmieszczania przyspieszają równomierne rozkładanie obiektów oraz ich równanie do zadanej linii. | 10:36 min |
19 | Obrysy
Sposoby tworzenia i modyfikacji interesujących obrysów. | 05:35 min |
20 | Kolory i gradienty
Podstawy pracy z kolorem we Flashu. | 11:31 min |
21 | Kuler
Kuler jest programem do tworzenia i wyszukiwania palet kolorystycznych i jest on ukryty wśród paneli Flasha. Zobacz, jak go używać i jakie daje nam możliwości. | 03:39 min |
22 | Linia i ołówek
Podstawy używania narzędzi do rysowania. | 04:32 min |
23 | Zmiana obrysu na kształt
Czasami zamiast rysować nowy kształt wygodniej jest narysować obrys, a następnie przekształcić go w kształt. Zobacz jak to zrobić. | 01:13 min |
24 | Narzędzie Pióro
Narzędzie Pióro służy do rysowania skomplikowanych kształtów wektorowych. Zobacz, jak go używać. | 08:29 min |
25 | Upraszczanie
Narysowane kształty można w prosty sposób wygładzać i upraszczać. Tu pokazujemy jak. | 02:54 min |
26 | Narzędzie Gwiazda-Wielokąt
Proste w obsłudze narzędzie do rysowania gwiazd i wielokątów. | 01:35 min |
27 | Pędzel i gumka
Pędzel i gumka we Flashu działają odmiennie niż w innych programach graficznych. Pokazujemy, jak ich poprawnie i efektywnie używać. | 06:44 min |
28 | Kopiowanie wypełnień
Raz zdefiniowane wypełnienia kształtów można w prosty sposób kopiować do innych kształtów. Zobacz, jak. | 02:28 min |
29 | Symbole
Symbole są jednym z najważniejszych pojęć we Flashu. Tu omawiamy ich cechy i zastosowania. | 10:06 min |
30 | Symbol typu Grafika
Dogłębnie omawiamy symbole typu Grafika. | 10:13 min |
31 | Narzędzie Rozpylacz
Narzędzie Rozpylacz pozwala na rozpylanie dowolnych kształtów, co pozwala otrzymywać ciekawe rezultaty. | 02:28 min |
32 | Narzędzie Zamalowywanie
Narzędzie Zamalowywanie to bardzo potężne narzędzie, którego obsługa niestety nie jest zbyt prosta. W tym filmie krok po kroku omawiamy wszystkie możliwości tego narzędzia. | 07:34 min |
33 | Symbol typu MovieClip
Symbol typu MovieClip jest najpopularniejszym i najwszechstronniejszym symbolem we Flashu. Tu omawiamy jego cechy i zastosowanie. | 12:34 min |
34 | Symbol typu Przycisk
Symbole tego typu służą do tworzenia interaktywnych przycisków. | 07:14 min |
35 | Pola aktywne
Pola aktywne w rzeczywistości są niewidocznymi przyciskami. Zobacz, jak je wykonać i wykorzystać. | 03:45 min |
36 | Animacja poklatkowa
Animacja tego typu znana jest z tradycyjnych technik animacji. Jej stosowanie we Flashu również jest możliwe. | 12:49 min |
37 | Animacja ruchu
Animacja ruchu pozwala traktować ruch danego obiektu jako jedną całość. Dzięki temu można ją łatwo modyfikować. | 09:56 min |
38 | Kontrola animacji ruchu
Animację ruchu można kontrolować na wiele sposobów. W tym filmie pokazujemy rzeczy najważniejsze. | 06:04 min |
39 | Edytor ruchu
Chcąc mieć pełną kontrolę nad przebiegiem animacji musimy skorzystać z potężnego narzędzia o nazwie Edytor ruchu. W tym filmie przedstawiamy podstawowe zasady pracy z tym narzędziem. | 13:31 min |
40 | Dynamika ruchu
Dynamika ruchu pozwala w prosty sposób ustawić miejsca przyspieszania i zwalniania animacji. Zobacz, jak to działa. | 05:04 min |
41 | Animacja kształtu
Animacja kształtu pozwala na zmianę jednego kształtu w drugi. Możemy też nieco wpływać na przebieg tej zamiany. | 03:26 min |
42 | Edycja wielu klatek
Edycja wielu klatek jest prostą techniką umożliwiającą kontrolę nad wieloma klatkami równocześnie. Zobacz, jakie daje to korzyści. | 02:13 min |
43 | Maskowanie warstwy
Czasami powstaje potrzeba animowania elementów tylko w ograniczonym obszarze. Do tego celu idealnie nadają się maski. | 03:44 min |
44 | Tworzenie kości
Kinematyka odwrotna posługuje się pojęciem kości i szkieletu, które ułatwiają tworzenie skomplikowanych połączeń miedzy obiektami oraz ich animowanie. Naucz się je wykorzystywać. | 14:27 min |
45 | Animowanie kształtu
Animowanie kształtu za pomocą kinematyki odwrotnej również jest możliwe i czasem bardzo ułatwia pracę. | 03:25 min |
46 | Obroty i translacja
Każdy element graficzny umieszczony we Flashu możemy poddać obrotom i przesunięciom w przestrzeni 3D. Obsługa 3D we Flashu nie jest doskonała, ale rozszerza znacząco możliwości tego programu. | 08:08 min |
47 | Obrót o 360 stopni
Niekiedy proste sprawy wydają się trudniejsze do zrobienia, niż być powinny. To jeden z takich przykładów - obrót karty w przestrzeni 3D o 360 stopni może przysporzyć nieco kłopotów. | 01:45 min |
48 | Tryby mieszania
Tryby mieszania pozwalają na uzyskiwanie efektów specjalnych poprzez mieszanie ze sobą w określony sposób dwóch elementów graficznych. Zobacz, jakie efekty da się tu uzyskać. | 03:36 min |
49 | Filtry
Filtry pozwalają w prosty sposób zmieniać wygląd elementów graficznych. Zobacz, jakie masz możliwości. | 07:34 min |
50 | Realistyczny cień
Przedstawiamy sposób rysowania realistycznie wyglądającego cienia. | 04:19 min |
51 | Praca z obrazkami
Praca z obrazkami rastrowymi we Flashu. | 07:07 min |
52 | Praca z dźwiękiem
Dźwięk we Flashu można wykorzystywać na wiele sposobów. W tym filmie przedstawiamy najważniejsze sposoby korzystania z dźwięków. | 15:21 min |