Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kurs Flash - Rysowanie i animacja [CD-ROM]

19-01-2012, 11:23
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 30 zł     
Użytkownik informatyka_ke
numer aukcji: 2043052941
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 4   
Koniec: 19-01-2012 11:23:07
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Kurs Flash - Rysowanie i animacja

[CD-ROM]

Adobe® Flash® to doskonałe narzędzie do tworzenia interaktywnych elementów na strony internetowe, a także gier i prezentacji.

Oglądając poszczególne lekcje dowiesz się, jak tworzyć grafikę wektorową wykorzystywaną we Flashu i poznasz niezbędne narzędzia i techniki. Dowiesz się również, jak tworzyć animacje dowolnych elementów, jak modyfikować istniejące animacje za pomocą edytora ruchu, a także nauczysz się animować grafikę w przestrzeni 3D. Wśród poruszanych zagadnień znajdziesz również tematy dotyczące kinematyki odwrotnej, pracy z tekstem, dźwiękiem i obrazem, dogłębne omówienie symboli flashowych oraz metody pracy z kolorem i gradientami.

Kurs zawiera wiele informacji o możliwościach, przydatnych funkcjach oraz skrótach klawiszowych, co pozwoli na efektywnie korzystanie z programu w codziennej pracy. Na płycie z kursem zostały zamieszczone dokumenty, dzięki którym można wraz z lektorem wykonywać zadania prezentowane w lekcjach. Kurs oparty jest na polskiej wersji Flash® CS4 i jest przeznaczony dla początkujących użytkowników Flasha.

Kurs składa się z 52 filmów instruktażowych, których czas trwania wynosi łącznie prawie 6 godzin

Spis treści

01Instalacja uaktualnień
Pobieranie i instalowanie uaktualnień do programu Flash.
01:43 min
02Pomoc do programu
Tu dowiesz się, gdzie uzyskać pomoc i wsparcie techniczne.
01:49 min
03Interfejs programu
Omawiamy dokładnie interfejs programu Flash.
05:01 min
04Stół montażowy
Stół montażowy jest miejscem, w którym tworzymy nasze grafiki i animacje.
04:13 min
05Importowanie elementów
Pokazujemy, jakie możliwości importu udostępnia Flash.
08:46 min
06Animacja na osi czasu
Oś czasu jest bardzo ważnym elementem interfejsu Flasha, który umożliwia intuicyjne tworzenie rozmaitych rodzajów animacji.
08:13 min
07Warstwy i klatki
Warstwy pozwalają na ułatwienie i lepsze zorganizowanie pracy.
09:42 min
08Modyfikacja animacji
Tutaj zapoznasz się z podstawowymi cechami animacji oraz sposobami ich modyfikacji.
03:40 min
09Tekst statyczny
Tekst statyczny to w rzeczywistości ozdobnik graficzny mający postać tekstu.
11:00 min
10Tekst dynamiczny
Chcąc mieć większe możliwości modyfikacji, musimy skorzystać z tekstu dynamicznego. Pozwala to między innymi na kontrolę tekstu z poziomu skryptu AS.
05:49 min
11Tekst wejściowy 
Tekst wejściowy stosujemy tam, gdzie potrzebujemy informacji od użytkownika naszego programu. Zobacz, jak go używać.
05:38 min
12Text Layout Framework
Najnowszy framework tekstowy jest zintegrowany z Flashem CS5, ale możemy go wykorzystać również w wersji CS4. Oferuje on naprawdę potężne możliwości manipulacji tekstem.
07:03 min
13Praca z frameworkiem tekstowym
Tu przedstawiamy podstawowe możliwości pracy z najnowszym frameworkiem tekstowym.
06:39 min
14Podstawy rysowania
Podstawowe informacje dotyczące rysowania we Flashu.
08:25 min
15Tworzenie kształtów
Rysujemy i przekształcamy podstawowe kształty geometryczne.
08:30 min
16Tryby rysowania
Tu omawiamy obiekty rysunkowe i kształty pierwotne.
06:34 min
17Modyfikacja kształtów
Podstawy modyfikacji istniejących kształtów.
06:46 min
18Przekształcanie i wyrównywanie
Przekształcanie obiektów pozwala na łatwą zmianę ich wyglądu. Funkcje wyrównywania i rozmieszczania przyspieszają równomierne rozkładanie obiektów oraz ich równanie do zadanej linii.
10:36 min
19Obrysy
Sposoby tworzenia i modyfikacji interesujących obrysów.
05:35 min
20Kolory i gradienty
Podstawy pracy z kolorem we Flashu.
11:31 min
21Kuler
Kuler jest programem do tworzenia i wyszukiwania palet kolorystycznych i jest on ukryty wśród paneli Flasha. Zobacz, jak go używać i jakie daje nam możliwości.
03:39 min
22Linia i ołówek
Podstawy używania narzędzi do rysowania.
04:32 min
23Zmiana obrysu na kształt
Czasami zamiast rysować nowy kształt wygodniej jest narysować obrys, a następnie przekształcić go w kształt. Zobacz jak to zrobić.
01:13 min
24Narzędzie Pióro
Narzędzie Pióro służy do rysowania skomplikowanych kształtów wektorowych. Zobacz, jak go używać.
08:29 min
25Upraszczanie
Narysowane kształty można w prosty sposób wygładzać i upraszczać. Tu pokazujemy jak.
02:54 min
26Narzędzie Gwiazda-Wielokąt
Proste w obsłudze narzędzie do rysowania gwiazd i wielokątów.
01:35 min
27Pędzel i gumka
Pędzel i gumka we Flashu działają odmiennie niż w innych programach graficznych. Pokazujemy, jak ich poprawnie i efektywnie używać.
06:44 min
28Kopiowanie wypełnień
Raz zdefiniowane wypełnienia kształtów można w prosty sposób kopiować do innych kształtów. Zobacz, jak.
02:28 min
29Symbole
Symbole są jednym z najważniejszych pojęć we Flashu. Tu omawiamy ich cechy i zastosowania.
10:06 min
30Symbol typu Grafika
Dogłębnie omawiamy symbole typu Grafika.
10:13 min
31Narzędzie Rozpylacz
Narzędzie Rozpylacz pozwala na rozpylanie dowolnych kształtów, co pozwala otrzymywać ciekawe rezultaty.
02:28 min
32Narzędzie Zamalowywanie
Narzędzie Zamalowywanie to bardzo potężne narzędzie, którego obsługa niestety nie jest zbyt prosta. W tym filmie krok po kroku omawiamy wszystkie możliwości tego narzędzia.
07:34 min
33Symbol typu MovieClip
Symbol typu MovieClip jest najpopularniejszym i najwszechstronniejszym symbolem we Flashu. Tu omawiamy jego cechy i zastosowanie.
12:34 min
34Symbol typu Przycisk
Symbole tego typu służą do tworzenia interaktywnych przycisków.
07:14 min
35Pola aktywne
Pola aktywne w rzeczywistości są niewidocznymi przyciskami. Zobacz, jak je wykonać i wykorzystać.
03:45 min
36Animacja poklatkowa
Animacja tego typu znana jest z tradycyjnych technik animacji. Jej stosowanie we Flashu również jest możliwe.
12:49 min
37Animacja ruchu
Animacja ruchu pozwala traktować ruch danego obiektu jako jedną całość. Dzięki temu można ją łatwo modyfikować.
09:56 min
38Kontrola animacji ruchu
Animację ruchu można kontrolować na wiele sposobów. W tym filmie pokazujemy rzeczy najważniejsze.
06:04 min
39Edytor ruchu
Chcąc mieć pełną kontrolę nad przebiegiem animacji musimy skorzystać z potężnego narzędzia o nazwie Edytor ruchu. W tym filmie przedstawiamy podstawowe zasady pracy z tym narzędziem.
13:31 min
40Dynamika ruchu
Dynamika ruchu pozwala w prosty sposób ustawić miejsca przyspieszania i zwalniania animacji. Zobacz, jak to działa.
05:04 min
41Animacja kształtu
Animacja kształtu pozwala na zmianę jednego kształtu w drugi. Możemy też nieco wpływać na przebieg tej zamiany.
03:26 min
42Edycja wielu klatek
Edycja wielu klatek jest prostą techniką umożliwiającą kontrolę nad wieloma klatkami równocześnie. Zobacz, jakie daje to korzyści.
02:13 min
43Maskowanie warstwy
Czasami powstaje potrzeba animowania elementów tylko w ograniczonym obszarze. Do tego celu idealnie nadają się maski.
03:44 min
44Tworzenie kości
Kinematyka odwrotna posługuje się pojęciem kości i szkieletu, które ułatwiają tworzenie skomplikowanych połączeń miedzy obiektami oraz ich animowanie. Naucz się je wykorzystywać.
14:27 min
45Animowanie kształtu
Animowanie kształtu za pomocą kinematyki odwrotnej również jest możliwe i czasem bardzo ułatwia pracę.
03:25 min
46Obroty i translacja
Każdy element graficzny umieszczony we Flashu możemy poddać obrotom i przesunięciom w przestrzeni 3D. Obsługa 3D we Flashu nie jest doskonała, ale rozszerza znacząco możliwości tego programu.
08:08 min
47Obrót o 360 stopni
Niekiedy proste sprawy wydają się trudniejsze do zrobienia, niż być powinny. To jeden z takich przykładów - obrót karty w przestrzeni 3D o 360 stopni może przysporzyć nieco kłopotów.
01:45 min
48Tryby mieszania
Tryby mieszania pozwalają na uzyskiwanie efektów specjalnych poprzez mieszanie ze sobą w określony sposób dwóch elementów graficznych. Zobacz, jakie efekty da się tu uzyskać.
03:36 min
49Filtry
Filtry pozwalają w prosty sposób zmieniać wygląd elementów graficznych. Zobacz, jakie masz możliwości.
07:34 min
50Realistyczny cień
Przedstawiamy sposób rysowania realistycznie wyglądającego cienia.
04:19 min
51Praca z obrazkami
Praca z obrazkami rastrowymi we Flashu.
07:07 min
52Praca z dźwiękiem
Dźwięk we Flashu można wykorzystywać na wiele sposobów. W tym filmie przedstawiamy najważniejsze sposoby korzystania z dźwięków.
15:21 min

Całkowity czas trwania: 5 h 45 min

Ilość filmów: 52

Wymagania programowe
MS Windows XP/Vista/7, Windows Media Player, przeglądarka internetowa.

Wymagania sprzętowe
Procesor: Intel/AMD 1 GHz, pamięć RAM: min. 1 GB, DVD-ROM, rozdzielczość ekranu: 1024x768, karta dźwiękowa i głośniki.

Licencja: Licencja jednostanowiskowa