Kurs Flash - Rysowanie i animacja
wydawnictwo: Mark-Soft Wydawnictwo
oprawa box DVD
Kategoria:
Graficzne
Producent:
ptah media
Opakowanie:
box DVD
Wersja językowa:
polska
Wymagania systemowe:
Procesor: Intel/AMD 1 GHz, pamięć RAM: min. 1 GB, DVD-ROM,
rozdzielczość ekranu: 1024x768, karta dźwiękowa i głośniki; MS Windows
XP/Vista/7, Windows Media Player, przeglądarka internetowa.
Adobe® Flash® to doskonałe narzędzie do tworzenia interaktywnych elementów na strony internetowe, a także gier i prezentacji.
Oglądając poszczególne lekcje dowiesz się, jak tworzyć grafikę wektorową wykorzystywaną we
Flashu i
poznasz niezbędne narzędzia i techniki. Dowiesz się również, jak
tworzyć animacje dowolnych elementów, jak modyfikować istniejące
animacje za pomocą edytora ruchu, a także nauczysz się animować grafikę w
przestrzeni 3D. Wśród poruszanych zagadnień znajdziesz również tematy
dotyczące kinematyki odwrotnej, pracy z tekstem, dźwiękiem i obrazem,
dogłębne omówienie symboli flashowych oraz metody pracy z kolorem i
gradientami.
Kurs
zawiera wiele informacji o możliwościach, przydatnych funkcjach oraz
skrótach klawiszowych, co pozwoli na efektywnie korzystanie z programu w
codziennej pracy. Na płycie z kursem zostały zamieszczone dokumenty,
dzięki którym można wraz z lektorem wykonywać zadania prezentowane w
lekcjach. Kurs oparty jest na polskiej wersji
Flash® CS4 i jest przeznaczony dla początkujących użytkowników
Flasha.
Kurs składa się z
52 filmów instruktażowych, których czas trwania wynosi łącznie prawie
6 godzin.
1.
Instalacja uaktualnień – Pobieranie i instalowanie uaktualnień do programu Flash. (01:43 min)
2.
Pomoc do programu – Tu dowiesz się, gdzie uzyskać pomoc i wsparcie techniczne. (01:49 min)
3.
Interfejs programu – Omawiamy dokładnie interfejs programu Flash. (05:01 min)
4.
Stół montażowy – Stół montażowy jest miejscem, w którym tworzymy nasze grafiki i animacje. (04:13 min)
5.
Importowanie elementów – Pokazujemy, jakie możliwości importu udostępnia Flash. (08:46 min)
6.
Animacja na osi czasu
– Oś czasu jest bardzo ważnym elementem interfejsu Flasha, który
umożliwia intuicyjne tworzenie rozmaitych rodzajów animacji. (08:13 min)
7.
Warstwy i klatki – Warstwy pozwalają na ułatwienie i lepsze zorganizowanie pracy. (09:42 min)
8.
Modyfikacja animacji – Tutaj zapoznasz się z podstawowymi cechami animacji oraz sposobami ich modyfikacji. (03:40 min)
9.
Tekst statyczny – Tekst statyczny to w rzeczywistości ozdobnik graficzny mający postać tekstu. (11:00 min)
10.
Tekst dynamiczny
– Chcąc mieć większe możliwości modyfikacji, musimy skorzystać z tekstu
dynamicznego. Pozwala to między innymi na kontrolę tekstu z poziomu
skryptu AS. (05:49 min)
11.
Tekst wejściowy
– Tekst wejściowy stosujemy tam, gdzie potrzebujemy informacji od
użytkownika naszego programu. Zobacz, jak go używać. (05:38 min)
12.
Text Layout Framework
– Najnowszy framework tekstowy jest zintegrowany z Flashem CS5, ale
możemy go wykorzystać również w wersji CS4. Oferuje on naprawdę potężne
możliwości manipulacji tekstem. (07:03 min)
13.
Praca z frameworkiem tekstowym – Tu przedstawiamy podstawowe możliwości pracy z najnowszym frameworkiem tekstowym. (06:39 min)
14.
Podstawy rysowania – Podstawowe informacje dotyczące rysowania we Flashu. (08:25 min)
15.
Tworzenie kształtów – Rysujemy i przekształcamy podstawowe kształty geometryczne. (08:30 min)
16.
Tryby rysowania – Tu omawiamy obiekty rysunkowe i kształty pierwotne. (06:34 min)
17.
Modyfikacja kształtów – Podstawy modyfikacji istniejących kształtów. (06:46 min)
18.
Przekształcanie i wyrównywanie
– Przekształcanie obiektów pozwala na łatwą zmianę ich wyglądu. Funkcje
wyrównywania i rozmieszczania przyspieszają równomierne rozkładanie
obiektów oraz ich równanie do zadanej linii. (10:36 min)
19.
Obrysy – Sposoby tworzenia i modyfikacji interesujących obrysów. (05:35 min)
20.
Kolory i gradienty – Podstawy pracy z kolorem we Flashu. (11:31 min)
21.
Kuler –
Kuler jest programem do tworzenia i wyszukiwania palet kolorystycznych i
jest on ukryty wśród paneli Flasha. Zobacz, jak go używać i jakie daje
nam możliwości. (03:39 min)
22.
Linia i ołówek – Podstawy używania narzędzi do rysowania. (04:32 min)
23.
Zmiana obrysu na kształt –
Czasami zamiast rysować nowy kształt wygodniej jest narysować obrys, a
następnie przekształcić go w kształt. Zobacz jak to zrobić. (01:13 min)
24.
Narzędzie Pióro – Narzędzie Pióro służy do rysowania skomplikowanych kształtów wektorowych. Zobacz, jak go używać. (08:29 min)
25.
Upraszczanie – Narysowane kształty można w prosty sposób wygładzać i upraszczać. Tu pokazujemy jak. (02:54 min)
26.
Narzędzie Gwiazda-Wielokąt – Proste w obsłudze narzędzie do rysowania gwiazd i wielokątów. (01:35 min)
27.
Pędzel i gumka –
Pędzel i gumka we Flashu działają odmiennie niż w innych programach
graficznych. Pokazujemy, jak ich poprawnie i efektywnie używać. (06:44
min)
28.
Kopiowanie wypełnień – Raz zdefiniowane wypełnienia kształtów można w prosty sposób kopiować do innych kształtów. Zobacz, jak. (02:28 min)
29.
Symbole – Symbole są jednym z najważniejszych pojęć we Flashu. Tu omawiamy ich cechy i zastosowania. (10:06 min)
30.
Symbol typu Grafika – Dogłębnie omawiamy symbole typu Grafika. (10:13 min)
31.
Narzędzie Rozpylacz – Narzędzie Rozpylacz pozwala na rozpylanie dowolnych kształtów, co pozwala otrzymywać ciekawe rezultaty. (02:28 min)
32.
Narzędzie Zamalowywanie
– Narzędzie Zamalowywanie to bardzo potężne narzędzie, którego obsługa
niestety nie jest zbyt prosta. W tym filmie krok po kroku omawiamy
wszystkie możliwości tego narzędzia. (07:34 min)
33.
Symbol typu MovieClip –
Symbol typu MovieClip jest najpopularniejszym i najwszechstronniejszym
symbolem we Flashu. Tu omawiamy jego cechy i zastosowanie. (12:34 min)
34.
Symbol typu Przycisk – Symbole tego typu służą do tworzenia interaktywnych przycisków. (07:14 min)
35.
Pola aktywne – Pola aktywne w rzeczywistości są niewidocznymi przyciskami. Zobacz, jak je wykonać i wykorzystać. (03:45 min)
36.
Animacja poklatkowa – Animacja tego typu znana jest z tradycyjnych technik animacji. Jej stosowanie we Flashu również jest możliwe. (12:49 min)
37.
Animacja ruchu – Animacja ruchu pozwala traktować ruch danego obiektu jako jedną całość. Dzięki temu można ją łatwo modyfikować. (09:56 min)
38.
Kontrola animacji ruchu – Animację ruchu można kontrolować na wiele sposobów. W tym filmie pokazujemy rzeczy najważniejsze. (06:04 min)
39.
Edytor ruchu –
Chcąc mieć pełną kontrolę nad przebiegiem animacji musimy skorzystać z
potężnego narzędzia o nazwie Edytor ruchu. W tym filmie przedstawiamy
podstawowe zasady pracy z tym narzędziem. (13:31 min)
40.
Dynamika ruchu –
Dynamika ruchu pozwala w prosty sposób ustawić miejsca przyspieszania i
zwalniania animacji. Zobacz, jak to działa. (05:04 min)
41.
Animacja kształtu – Animacja kształtu pozwala na zmianę jednego kształtu w drugi. Możemy też nieco wpływać na przebieg tej zamiany. (03:26 min)
42.
Edycja wielu klatek
– Edycja wielu klatek jest prostą techniką umożliwiającą kontrolę nad
wieloma klatkami równocześnie. Zobacz, jakie daje to korzyści. (02:13
min)
43.
Maskowanie warstwy
– Czasami powstaje potrzeba animowania elementów tylko w ograniczonym
obszarze. Do tego celu idealnie nadają się maski. (03:44 min)
44.
Tworzenie kości –
Kinematyka odwrotna posługuje się pojęciem kości i szkieletu, które
ułatwiają tworzenie skomplikowanych połączeń miedzy obiektami oraz ich
animowanie. Naucz się je wykorzystywać. (14:27 min)
45.
Animowanie kształtu – Animowanie kształtu za pomocą kinematyki odwrotnej również jest możliwe i czasem bardzo ułatwia pracę. (03:25 min)
46.
Obroty i translacja
– Każdy element graficzny umieszczony we Flashu możemy poddać obrotom i
przesunięciom w przestrzeni 3D. Obsługa 3D we Flashu nie jest
doskonała, ale rozszerza znacząco możliwości tego programu. (08:08 min)
47.
Obrót o 360 stopni –
Niekiedy proste sprawy wydają się trudniejszedo zrobienia, niż być
powinny. To jeden z takich przykładów - obrót karty w przestrzeni 3D o
360 stopni może przysporzyć nieco kłopotów. (01:45 min)
48.
Tryby mieszania
– Tryby mieszania pozwalają na uzyskiwanie efektów specjalnych poprzez
mieszanie ze sobą w określony sposób dwóch elementów graficznych.
Zobacz, jakie efekty da się tu uzyskać. (03:36 min)
49.
Filtry – Filtry pozwalają w prosty sposób zmieniać wygląd elementów graficznych. Zobacz, jakie masz możliwości. (07:34 min)
50.
Realistyczny cień – Przedstawiamy sposób rysowania realistycznie wyglądającego cienia. (04:19 min)
51.
Praca z obrazkami – Praca z obrazkami rastrowymi we Flashu. (07:07 min)
52.
Praca z dźwiękiem –
Dźwięk we Flashu można wykorzystywać na wiele sposobów. W tym filmie
przedstawiamy najważniejsze sposoby korzystania z dźwięków. (15:21 min)