Kurs Flash Pro CS4
wydawnictwo: Mark-Soft Wydawnictwo
oprawa box DVD
Kategoria:
Internet
Producent:
Wydawnictwo Strefa Kursów
Opakowanie:
box DVD
Wersja językowa:
polska
Wymagania systemowe:
Procesor 1GHz, 256 MB RAM, Windows 9.x/Me/XP/Vista/7, MAC OS,
Linux, dowolna przeglądarka internetowa, Adobe Flash Player 9.0 lub
nowszy, rozdzielczość ekranu 1024x768, karta dźwiękowa, głośniki
Adobe
Flash CS4 to doskonałe narzędzie do tworzenia animacji. Jego
zastosowania są niezwykle szerokie. Używa się go m.in. do tworzenia,
reklam, prezentacji czy stron internetowych.
Flash posiada własny język skryptowy Action Script, który umożliwia
budowanie niezwykle złożonych, interaktywnych aplikacji. Najnowsza
wersja tego programu oferuje zupełnie nowe możliwości tworzenia
animacji, które sprawią, że Twoja praca będzie jeszcze bardziej
efektywna. Flash jest właściwie jedynym liczącym się programem w swojej
klasie a jego możliwości doceniły miliony specjalistów z całego świata.
Prace stworzone we Flashu można spotkać w Internecie niemal na każdym
kroku. Jako przykład mogą posłużyć np. banery reklamowe czy po prostu
efektowne strony bogate w animacje. Teraz i Ty możesz stworzyć własne
dzieła i dołączyć do użytkowników tego wspaniałego programu.
Po obejrzeniu kursu będziesz w stanie bez problemu rozpocząć pracę nad własnymi projektami. Całość składa się z aż
63 filmów z komentarzem lektora.
Każde zagadnienie omówione jest krok po kroku z wykorzystaniem
praktycznych przykładów. To doskonała metoda nauki, która pozwoli Ci
opanować podstawy Flash dosłownie w ciągu kilku godzin.
Całkowita liczba filmów: 63
Czas trwania: 4 h 30 min.
Podstawy
Na
początku omówimy pewnie podstawowe zagadnienia.. Poznasz m.in.
interfejs, dowiesz się jak zarządzać przestrzenią roboczą czy jak
utworzyć nowy projekt. Nauczysz się dostosowywać program do własnych
potrzeb.
1. Pierwsze uruchomienie (01:35)
2. Omówienie interfejsu (04:14)
3. Przestrzeń robocza (02:55)
4. Edycja obszaru pracy (04:42)
Tworzenie obiektów
Teraz
przejdziemy do omawiania bogatego zestawu narzędzi do rysowania i
edycji obiektów. Zaczniemy od tworzenia prostych kształtów np.
wielokątów czy okręgów. Dowiesz się także jak stworzyć złożone obiekty o
dowolnym kształcie. Poznasz również zagadnienia związane z kolorami.
5.Teoria (04:28)
6. Rysowanie prostokątów (05:55)
7. Elipsy i koła (05:33)
8. Wielokąty (03:12)
9. Rysowanie linii (02:37)
10. Narzędzie "Pióro" (03:31)
11. Narzędzie "Pędzel" (03:31)
12. Przekształcanie obiektów (07:05)
13. Tworzenie gradientów (04:30)
14. Modyfikacja gradientu (02:16)
15. Wypełnianie kolorem (03:59)
16. Usuwanie fragmentów rysunku (03:35)
17. Rozmieszczanie obiektów (04:17)
Tekst w programie Flash
Kolejny
ważny temat to tworzenie tekstu. Pokażemy Ci metody tworzenia i edycji
tekstu. Omówimy również różne rodzaje pól tekstowych.
18. Tekst statyczny (03:36)
19. Edycja tekstu (06:01)
20. Pola tekstowe (05:05)
Symbole
Prawidłowe
wykorzystanie symboli to niezbędna umiejętność w programie Flash.
Dowiesz się jak stworzyć symbol i jak wprowadzać do niego wszelkie
zmiany. Omówimy również bibliotekę symboli.
21. Tworzenie symbolu (02:40)
22. Edycja symbolu (03:37)
23. Edycja wystąpień (03:57)
24. Organizowanie biblioteki (04:49)
Warstwy
W
dwóch kolejnych rozdziałach pokażemy Ci jak rozmieszczać obiekty na
warstwach. Dowiesz się także jak edytować Warstwy, jak tworzyć nowe itp.
Poznasz także sposoby zarządzania dużą ilością warstw.
25. Wykorzystanie warstw w praktyce (06:03)
26. Organizowanie warstw (03:19)
Klatki
Znajomość
różnych typów klatek jest niezbędna do stworzenia nawet najprostszej
animacji. Dowiesz się m.in. co to są klatki kluczowe i jak je
wykorzystać w praktyce. Po obejrzeniu właściwych rozdziałów będziesz
także umiał zarządzać klatkami (kopiowanie, usuwanie itp.).
27. Typy klatek (08:05)
28. Edytowanie klatek (03:22)
Tworzenie podstawowych animacji
Teraz
wreszcie możemy się zająć tworzeniem animacji wykorzystując wiedzę z
poprzednich rozdziałów. Najpierw omówimy krok po kroku tworzenie prostej
animacji poklatkowej. Dowiesz się także jak ułatwić sobie pracę przy
użyciu paru ciekawych narzędzi.
29. Pierwsza animacja (03:48)
30. Narzędzie "Onion skin" (02:53)
31. Animowanie symboli (04:58)
Motion Tween
Skoro
omówiliśmy podstawy animacji to teraz możemy przejść do bardziej
ambitnych zagadnień. Dowiesz się jak tworzyć animacje wykorzystując tzw.
Motion Tween. Dowiesz się jak stworzyć ścieżkę po której będzie się
poruszał animowany obiekt. Poznasz także sposoby edycji tej ścieżki.
32. Podstawy (05:24)
33. Edycja ścieżki ruchu (06:24)
34. Kopiowanie ruchu (02:53)
Shape Tween
W
kolejnych rozdziałach będziemy wykorzystywali tzw. Shape Tween. Pozwoli
nam to na stworzenie płynnego animowanego przejścia pomiędzy
kształtami. Przekonasz się, że za pomocą tego narzędzia można uzyskać
naprawdę interesujące rezultaty.
35. Podstawowe zagadnienia (03:07)
36. Shape Tween - praca z tekstem (03:23)
37. Shape Hints (04:29)
Filtry
Dwa
następne rozdziały pokażą Ci jak wprowadzać ciekawe modyfikacje
obiektów. Na początku dowiesz się jak dodać cień do dowolnego obiektu.
Potem omówimy inne interesujące filtry np. blask, rozmycie czy
wytłoczenie.
38. Cień (04:12)
39. Pozostałe filtry (04:38)
Zaawansowane animacje
Teraz
rozwiniemy temat omówiony we wcześniejszych rozdziałach. Dowiesz się
jak utworzyć ciekawe ścieżki ruchu wykorzystując tzw. motion presets. Z
kolei „motion editor” pozwoli Ci na jeszcze większą kontrolę nad ścieżką
po której poruszają się obiekty. Ostatni temat to tzw. „Easing” –
dowiesz się jak regulować prędkość obiektu na ścieżce.
40. Motion presets (04:08)
41. Motion Editor (09:00)
42. Easing (07:32)
Praca w 3D
Program
Flash CS4 umożliwia również pracę w przestrzeni trójwymiarowej. Dowiesz
się m.in. jak zmienić położenie i kąt obrotu obiektu w każdym z trzech
wymiarów. Tą wiedzę wykorzystamy do stworzenia ciekawej animacji.
43. Położenie i obrót w 3D (03:57)
44. Animacje 3D (03:37)
Bitmapy
W
kilku kolejnych rozdziałach będziemy pracowali z grafiką bitmapową.
Zaczniemy od importu pliku i omówienia kompresji. Potem dowiesz się jak
zamienić grafikę bitmapową na wektory. Zajmiemy się również tworzeniem
prostej animacji. W ostatnim rozdziale pokażemy Ci jak wyciąć dowolny
fragment ze zdjęcia i zapisać go jako symbol.
45. Import i kompresja (02:58)
46. Zamiana na wektory (03:06)
47. Animowanie bitmapy (02:30)
48. Wycinanie fragmentów (03:03)
Przyciski
Tworzenie
przycisku zaczniemy od narysowania i wypełnienia kolorem kształtu.
Potem będziemy definiowali jego właściwości. Wygląd przycisku może się
zmienić w zależności od akcji podejmowanej przez użytkownika. Wszystkie
te zagadnienia omówimy na praktycznych przykładach.
49. Rysowanie przycisku (03:42)
50. Definiowanie właściwości (05:01)
51. Przycisk z tekstem (02:52)
Video
Do
projektu Flash można również dodać film. Podpowiemy Ci jaki format
pliku wybrać oraz jak go przygotować. Następnie nasz film będziemy
importowali do programu Flash. Przy okazji omówimy różne opcje związane z
odtwarzaniem.
52. Wybór właściwego formatu (02:54)
53. Import video do programu Flash (04:58)
Dźwięk
Kolejny
temat warty omówienia to dźwięk. Na początku dowiesz się jak importować
plik dźwiękowy. Potem omówimy zagadnienia związane z kompresją. Dowiesz
się jak uzyskać optymalną jakość dźwięku we Flashu. Pokażemy Ci także
przykłady zastosowania prostych efektów.
54. Import pliku z dźwiękiem (01:52)
55. Kompresja Dźwięku (02:27)
56. Efekty (03:09)
Action Script
Action
Script to temat bardzo złożony ale w kilku kolejnych rozdziałach
omówimy podstawy. Dowiesz się m.in. jak za jego pomocą zmieniać pozycje
obiektu, kontrolować opcje odtwarzania animacji czy jak dodać hiperłącze
do przycisku
57. Podstawy języka Action Script (02:15)
58. Manipulowanie obiektami (05:01)
59. Opcje odtwarzania animacji (03:12)
60. Zastosowanie Action Script w przycisku (02:13)
Publikacja
Teraz
wreszcie możemy opublikować efekty naszej pracy. Stworzymy sobie
animację, którą następnie umieścimy na stronie internetowej. Wszystko
pokażemy na prostych przykładach. Omówimy przy okazji kilka istotnych
opcji. Dowiesz się także jak wyeksportować plik z Flasha do filmu.
61. Publikacja animacji na stronie internetowej (07:46)
62. Umieszczanie plików na serwerze (01:52)
63. Eksport do innych formatów (04:00)