Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KURS ELEMENTARNY ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA DIEMER

31-01-2014, 20:07
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 59.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 3907133200
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 7   
Koniec: 31-01-2014 19:51:19

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1981
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO -
WYDANIE -
NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. -

DARMOWA WYSYŁKA na terenie Polski niezależnie od ilości i wagi (przesyłka listem poleconym priorytetowym, ew. paczką priorytetową, jeśli łączna waga przekroczy 2kg), w przypadku wysyłki zagranicznej cena według cennika poczty polskiej.

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)



Podręcznik elementarnego kursu antropologii filozoficznej Jest podręcznikiem szczególnym. Mówi on o filozofii człowieka, ale sas sądnej filozofii człowieka nie proponuje. Ten, kto studiuje ów podręcznik, nie uprawia jeszcze filozofii człowieka. Z drugiej jednak strony, mimo te jest to podręcznik kursu elementarnego, nie jest on przeznaczony dla tych, którzy nie mieli dotąd żadnej styczności z filozofia. Aby z niego owocnie korzystać, trzeba wpierw przejść przez kurs historii filozofii od początków ai po czasy współczesne. Tak więc podręcznik ów należy traktować jako wprowadzenie do filozofii człowieka przeznaczone dla studentów juł wstępnie zorientowanych w zagadnieniach filozofii. Może on również słu-tyć tym, którzy studiują zagadnienia szczegółowe i nie chcą stracić z oczu obrazu całości.
Podręcznik wymaga jednak pewnych istotnych uzupełnień. Chodzi przede wszystkim o pogłębienie zagadnień kluczowych w sposób zaangażowany filozoficznie, a wiec krytyczny i preferencyjny, umożliwiający studentowi odpowiedzialne opowiedzenie się za jakimś jednym nurtem myśli o człowieku. W filozofii nie chodzi bowiem tylko o to, by wiedzieć, jak Inni rozstrzygają problemy, ale o to, by samemu stawiać problemy 1 szukać odpowiedzialnych rozstrzygnięć. Takiemu zaangażowaniu filozoficznemu mają służyć wykłady z zakresu filozofii człowieka oraz zadawane przez wykładowcę lektury dodatkowe. Wśród lektur dodatkowych winno sie znaleźć dzieło K.Woj-tyły, Osoba i czyn. Dopiero w połączeniu z wykładami i lekturami dodatkowymi, podręcznik mote spełnić swe zadanie.
Przekładu podręcznika dokonał mgr P. Taranczewski. f przekładzie pominięto rozdział wstępny omawiający ogólnie pole tematyczne filozofii człowieka (eksplikacją rozdziału jest cały podręcznik) oraz partie końcowe, obejmujące bibliografię, indeks nazwisk itp. Praca niniejsza ukazuje się na prawach rękopisu i służy do użytku wewnętrznego studentów Papieskiego Wydziału Teologicznego w Krakowie.

Kwiecień 1981 r.
Ks. prof, dr J. Tischner





HISTORIA
0. UWAGA WSTĘPNA
Pierwszym zadaniem każdej próby ukazania historii antropologii /filozoficznej/ - a dla ukazania tego początek Jest oczywiście istotny - jest wyeksplikowanie wiodącego przy tym przed-rozumienia.
0^ Zależnie od zajętej postawy, historię taką rozpocząć można w czterech momentach czasowych dziejów ludzkości. 1/ Postawa uniwersalna wychodzi z założenia, że każdy byt ludzki /jako byt społeczny i kulturowy/ prezentuje się w odpowiednich zjawiskach kultury a przede wszystkim - teoretycznie - w odpowiednich "mitach stworzenia": przykładowo wymieńmy grecki mit o Prometeuszu, itp.; oba mity biblijne: starszy /Gen- 2,4 i nast./ wraz z zawartą w nim, później tak podkreślaną przez chrześcijan, nauką o "grzechu pierworodnym", który -
- jako mit początku - "tłumaczy" podstawowe fenomeny człowiecze, odwołując się do współzawodnictwa stworzenia ze stwórcą. Chodzi o zjawiska takie jak płodzenie pojęte Jako stwarzanie a także związane z tym narodziny /por. imiona: kobiecie nadano imię Ewa, ponieważ jest "matką wszystkich żyjących"/, praca czy śmierć -
- oraz mit późniejszy /Gen. 1 - 2,3/ z jego pierwotną tezą o "0-brazle i podobieństwie Bożym", o którym to podobieństwie świadczy wspólnie mężczyzna i kobieta, opanowywanie przez nich ziemi itd.
2/ Postawa filozo ficzna nakazuje historię antropologii wiązać z początkiem "filozofii", poczynając od presokraty-ków,- wśród których np. Anaksagoras rozważa przewagę ręki nad głową,- po filozofów klasycznych, Platona i Arystotelesa z uwzględnieniem po dziś dzień aktualnych definicji człowieka Jako "zoon logon echon"/"animal rationale"/ Jak też "zoon politikon". 3/ Postawy antropo logicznej należałoby szukać w pierwszej linii tam, gdzie słowo "antropologia" pojawia się po raz pierwszy - w związku z podobnymi nazwami takimi,Jak np. psychologia. Jest to początek czasów nowożytnych. Nie przypadkowo dokonany przez Kanta tzw. "przewrót kopernikański" jest zwrotem ku człowiekowi.
4/ W skrajnym sensie można identyfikować antropologię filozoficzną z ruchem, który sam tak siebie nazwał. Ruch taki
można by umiejscowić w początku lat dwudziestych naszego wieku.
Q42 W my 1 podanego wyżej określenia antropologii filozoficznej4, które stara się uwzględnić wszystkie "modele" koncepcji człowieka, wydaje się sensownym nie uwypuklać nadmiernie żadnej z wymienionych postaw i nie akceptować totalnie związanych z tym faz, lecz przedłożyć model względnie otwarty.
Me wolno przy tym przeoczyć, że obok tego, co nazwano skądinąd człowiekiem zachodnio-europejskim i niezalażnie od Jego wiodącego dotychczas 3amozrozumienia, rozpatrzyć trzeba by również inne przestrzenie myili, ich wymiar historyczny, wymiar w głąb /mam tu między innymi na myśli koncepcję Egipcjan/ 1 kulturowy wymiar wszerz - tu znów trzeba by uwzględnić wiele mitów początku pochodzących z "trzeciego świata" /Afryka itp./.
2*5 Mając to wszystko na uwadze za najrozsądniejsze uważam Jednak ograniczenie historii antropologii do antropologii zachodnlo-euro-pejskiej. To ograniczenie prezentacji do naszej przestrzeni myślowej nie Jest w żadnym przypadku Jakąś uzurpacją czy preferowaniem własnej naszej tradycji. Jest to kompromis spowodowany raz szczupłością miejsca, a dwa, względną nieznajomością podstawowych pozaeuropejskich obrazów człowieka. Celem ogólnej orientacji w kolejności przedstawianych zagadnień Już tutaj ukażemy zestawienie modeli rozwoju koncepcji świata /s. 184/.



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.