Rozdziały |
Czas |
Wstęp
Na początku proponujemy Ci kilka rozdziałów, które pozwolą Ci się zaznajomić z Corelem. Poznasz nowości wersji X4. Dowiesz się również jakie są różnice pomiędzy grafiką wektorową a bitmapową.
|
|
1. Podstawy Corela
|
02:45 |
2. Pierwsze uruchomienie
|
05:44 |
3. Nowości w wersji X4
|
03:22 |
4. Różnice pomiędzy grafiką wektorową a bitmapową
|
03:51 |
Interfejs
W kilku kolejnych rozdziałach zaznajomisz się z interfejsem. Dowiesz się jak otwierać i zapisywać pliki z projektami, jak korzystać z szablonów czy jak zmienić ustawienia strony. Pokażemy Ci również jak zmieniać widoki w Twoim projekcie. Wszystko po to żeby Cię dobrze przygotować do dalszej pracy z Corelem.
|
|
5. Otwieranie i zapisywanie plików
|
06:11 |
6. Podstawy interfejsu
|
07:34 |
7. Układ strony
|
06:49 |
8. Prowadnice i przyciąganie
|
04:18 |
9. Opcje widoku
|
04:58 |
Tworzenie obiektów
Wreszcie przechodzimy do konkretów. Tutaj dowiesz się wszystkiego co się wiąże z tworzeniem obiektów. Zaczniemy od tworzenia prostych kształtów: prostokątów, elips i wielokątów. Potem będziemy tworzyli linie: proste, krzywe i łamane. Przekonasz się, że nawet z tych prostych kształtów można stworzyć ciekawe rzeczy. Dowiesz się również jak korzystać z gotowych kształtów w programie Corel.
|
|
10. Tworzenie prostych obiektów
|
08:44 |
11. Inteligentne rysowanie
|
02:55 |
12. Kształty dokładne
|
07:40 |
13. Tworzenie linii
|
08:30 |
Manipulacje na obiektach
Umiesz już tworzyć obiekty to teraz dowiesz się jak nimi manipulować. Nauczysz się zaznaczać obiekty w wygodny sposób, dowiesz się również jak zmieniać ich rozmiary. Poznasz także wszystko co się wiąże z kopiowaniem. Dowiesz się na przykład jak szybko utworzyć dużą liczbę kopii jednego obiektu. Taska wiedza zawsze może się przydać.
|
|
14. Zaznaczanie
|
04:57 |
15. Przesuwanie i skalowanie
|
06:24 |
16. Obracanie
|
04:12 |
17. Grupowanie
|
03:58 |
18. Kopiowanie
|
05:13 |
19. Klonowanie i duplikowanie
|
07:01 |
20. Zrób krok i powtórz
|
03:01 |
21. Rozmieszczanie obiektów
|
08:37 |
22. Symbole
|
04:09 |
Modyfikacje obiektów
Skoro już utworzyliśmy jakieś obiekty to teraz możemy je dowolnie modyfikować. I to będzie właśnie nas interesowało w kilku kolejnych rozdziałach. Pokażemy Ci na przykład jak ze zwykłego prostokąta zrobić obiekt o dowolnym kształcie. Poznasz również narzędzia służące do cięcia obiektów na mniejsze fragmenty.
|
|
23. Narzędzie kształt
|
08:13 |
24. Zamiana na krzywe
|
04:02 |
25. Kształtowanie
|
07:03 |
26. Szybkie kadrowanie
|
03:07 |
27. Nóż i gumka
|
04:02 |
28. Pędzel rozmazujący i chropowaty
|
05:39 |
29. Perspektywa
|
03:22 |
Praca z kolorami
Kolory to podstawowy element każdego projektu. Dlatego poświęciliśmy im aż cztery rozdziały. Dowiesz się jak korzystać z palety gotowych kolorów oraz jak utworzyć własne unikalne barwy. Przekonasz się, że wnętrze każdego obiektu można wypełnić nie tylko jednolitym kolorem ale również dowolnym deseniem. Pokażemy Ci również jak przenosić kolory z jednego obiektu do drugiego.
|
|
30. Kolor wypełnienia
|
11:34 |
31. Kolor konturu
|
05:39 |
32. Narzędzie pipeta
|
04:51 |
33. Inteligentne wypełnienie
|
04:13 |
Tekst
Dotychczas opanowałeś tworzenie obiektów typowo graficznych. Dlatego nadszedł czas aby zająć się tekstem. Poznasz m.in. różnice pomiędzy tekstem akapitowym a ozdobnym. Dowiesz się, który z nich należy stosować w danej sytuacji. Oczywiście pokażemy Ci również jak formatować tekst w Corelu. Na koniec dowiesz się jak dzielić tekst na dowolną liczbę kolumn.
|
|
34. Tekst ozdobny
|
04:13 |
35. Tekst akapitowy
|
05:02 |
36. Tekst na ścieżce
|
06:50 |
37. Formatowanie znaków
|
05:13 |
38. Podział tekstu na kolumny
|
05:13 |
Bitmapy
CorelDraw to zasadniczo program do tworzenia grafiki wektorowej. Nie oznacza to jednak że w swoich projektach nie możesz stosować bitmap czyli na przykład zwykłych obrazków. Dlatego w trzech rozdziałach postaramy Ci się przekazać najważniejsze rzeczy związane z bitmapami. Dowiesz się na przykład: jak dodawać bitmapę do projektu, jak ją wykadrować oraz jak zmienić jej rozmiary. Poznasz również wiele ciekawych efektów związanych z bitmapami, które będziesz mógł zastosować w swoich projektach.
|
|
39. Bitmapy - podstawy
|
02:34 |
40. Kadrowanie
|
04:35 |
41. Bitmapy - efekty
|
10:24 |
Narzędzia interakcyjne
Narzędzia interakcyjne to wspaniała rzecz. Dają właściwie nieograniczone możliwości kształtowania i modyfikacji obiektów. Dlatego w tych rozdziałach poznasz aż 7 różnych narzędzi interakcyjnych. Przekonasz się, że nie są trudne w obsłudze i że można za ich pomocą osiągnąć wspaniałe efekty.
|
|
42. Interakcyjne wypełnienie
|
04:19 |
43. Interakcyjna metamorfoza
|
03:38 |
44. Interakcyjny obrys
|
03:37 |
45. Interakcyjne zniekształcenie
|
03:20 |
46. Interakcyjny cień
|
03:55 |
47. Interakcyjna głębia
|
05:46 |
48. Interakcyjna przezroczystość
|
05:19 |
Warstwy
Warstwy to doskonały sposób na zorganizowanie i uporządkowanie większej liczby obiektów. Przydają się bardzo jeśli zamierzasz pracować nad jakimś złożonym, rozbudowanym projektem. Dlatego w dwóch rozdziałach pokażemy Ci najważniejsze rzeczy związane z warstwami. Dowiesz się jak tworzyć nowe warstwy, jak umieszczać na nich obiekty oraz jak zmieniać ich kolejność. Wszystko po to żeby praca na warstwach nie sprawiała Ci żadnego problemu.
|
|
49. Stosowanie warstw
|
08:24 |
50. Warstwa główna
|
03:56 |
Efekty
Tym razem poznasz dwa przydatne efekty: soczewka i faza. Szczególnie pierwszy z nich daje bardzo ciekawe możliwości. Zresztą sam się o tym przekonasz po obejrzeniu właściwego rozdziału.
|
|
51. Soczewka
|
05:53 |
52. Faza
|
03:03 |
Dodatki
W ostatnich rozdziałach omówimy dwa bardzo ważne tematy. Na początku poznasz najważniejsze rzeczy związane z wydrukiem projektu. Następnie przejdziemy do eksportowania. Dowiesz się m.in. jak zapisać projekt w formacie PDF, jak przenieść go do innych programów oraz jak zapisać go w postaci mapy bitowej.
|
|
53. Drukowanie dokumentu
|
04:40 |
54. Eksport do innych formatów
|
10:29 |