Poznaj program Blender i zacznij tworzyć grafikę 3D i animacje
Blender to doskonały i darmowy program, za pomocą którego stworzysz grafikę 3D, animacje i film. Oferuje praktycznie nieograniczone możliwości i jest używany przez szeroką rzeszą użytkowników na całym świecie.
Z tym kursem poznasz najważniejsze narzędzia programu dosłownie w jeden wieczór.
W kursie autorzy omawiają m.in:
- Interfejs i konfigurację Blendera.
- Pracę z kamerą i tworzenie animacji.
- Tworzenie i edycję siatek.
- Najważniejsze modyfikatory.
- Opcje materiałów.
- Nakładanie tekstur.
- Renderowanie sceny.
Z kursem „Blender – szybki start” zdobędziesz solidne podstawy, które pozwolą Ci szybko rozpocząć pracę.
Informacje o kursie
Ilość filmów: 43
Czas trwania: 7,5 godziny
Język: polski
ISBN: [zasłonięte]978-83215-29-3
System:
Spis treści:
Początek i podstawy
- Wstęp (3m 21s)
- Pobranie i instalacja (3m 36s)
- Wstęp do interfejsu (7m 27s)
- Konfiguracja programu: Interface i Editing (7m 52s)
- Konfiguracja programu: Pozostałe zakładki (10m 47s)
- Własny obszar pracy (8m 36s)
- Wstęp do widoku 3D (9m 34s)
- Nawigacja w przestrzeni (6m 33s)
- Outliner i warstwy (9m 43s)
- Sceny, grupy i hierarchia (11m 21s)
Obiekty i modele
- Transformacja obiektów (10m 16s)
- Obiekty w widoku 3D, zaznaczanie i Origin (13m 02s)
- Punkt Pivot i dociąganie do siatki (12m 11s)
- Tworzenie siatki (10m 54s)
- Zaznaczanie elementów siatki (9m 58s)
- Edycja siatki (12m 23s)
- Tryb rzeźbienia (11m 00s)
- Edycja proporcjonalna i modyfikatory (13m 44s)
- Wytłaczanie (8m 55s)
- Dzielenie siatki (6m 31s)
- Łączenie obiektów i ich elementów (10m 18s)
- Pozostałe techniki edycji (13m 27s)
- Tworzymy tekst (6m 32s)
Materiały, tekstury i światło
- Kolorowanie obiektów (8m 38s)
- Diffuse Shaders i Specularity (12m 37s)
- Shading i przeźroczystość (11m 31s)
- Materiały dla zaawansowanych (13m 04s)
- Podstawy pracy z teksturami (11m 04s)
- Własna grafika jako tekstura (12m 10s)
- Tekstura w rozbudowanych modelach (13m 20s)
- Tekstura modelująca powierzchnię obiektu (8m 32s)
- Podstawy pracy ze światłem (10m 05s)
- Typy światła (10m 31s)
- Zarządzanie cieniem (10m 06s)
- Tworzymy niebo: Gradient i Tekstura (10m 00s)
- Tworzymy niebo: Światło słoneczne (12m 17s)
Kamera
- Podstawy pracy z kamerą (12m 48s)
- Cele i rozmycie (11m 10s)
- Ostrość (11m 26s)
Animacja
- Oś czasu (13m 26s)
- Ścieżki i właściwości dodatkowe (12m 33s)
- Edycja animacji (11m 13s)
- Zapis i rendering (9m 07s)
Wymagania systemowe kursu:
- napęd DVD
- System: Windows / Mac OS / Linux
- Adobe Flash Player