Kurs Blender esencja
wydawnictwo: MARK-SOFT Kursy Video
ISBN:[zasłonięte]978-83215-23-1
oprawa pudełko na DVD
czas trwania: 12,5 godziny
zawiera: DVD
Ilość filmów: 112
Dźwięk: Lektor polski
Wymagania: win linux mac
Zobacz darmowe fragmenty:
Blender to doskonały program do tworzenia trójwymiarowej grafiki i animacji. Jest dostępny za darmo i stanowi doskonałą alternatywę dla kosztownego, komercyjnego oprogramowania. Niezwykle szybkie tempo rozwoju , połączone z bogatą funkcjonalnością sprawia, że Blender jest doskonałym wyborem zarówno dla amatora jak i profesjonalisty. Możliwości tego programu są nieograniczone. Używany jest przez szeroką rzeszę użytkowników do tworzenia realistycznych wizualizacji, animacji i do edycji filmów.Ogrom możliwości wiąże się oczywiście ze skomplikowaną obsługą. Dla początkujących użytkowników sporym problem może być nietypowy interfejs programu. Nasz kurs pomoże Ci szybko pokonać te ograniczenia. W krótkim czasie opanujesz najważniejsze narzędzia i rozwiązania, które ułatwią oraz przyspieszą twoją pracę. Kurs omawia bardzo szeroki zakres tematów. Na początku dowiesz się jak sprawnie korzystać z interfejsu. Nauczysz się dostosowywać Blendera do własnych preferencji i poznasz wiele przydatnych skrótów. Kolejna część kursu pozwoli Ci zdobyć umiejętności dotyczące modelowania. Nauczysz się korzystać z licznych modyfikatorów i poznasz narzędzia do przekształcania siatek oraz obiektów. Przy okazji pokażemy ciekawe rozwiązania, które pozwolą Ci sprawnie zorganizować projekty. Sporą liczbę rozdziałów poświęciliśmy na omówienie świateł oraz kamer. Z kursu dowiesz się także jak pracować z materiałami i jak wykorzystać narzędzia do nakładania tekstur. W ostatnich rozdziałach nauczysz się tworzyć animacje oraz dowiesz się jak renderować gotową scenę. Omówimy m.in. moduł do renderowania o nazwie „Cycles”, który pozwala osiągnąć naprawdę spektakularne rezultaty.
Zobacz czego się nauczysz:
- Nauczysz się sprawnie korzystać z interfejsu.
- Poznasz bogaty zestaw narzędzi do modelowania.
- Opanujesz korzystanie ze świateł oraz kamer.
- Nauczysz się stosować materiały oraz nakładać tekstury.
- Opanujesz podstawy tworzenia animacji.
- Poznasz różne zagadnienia związane z renderowaniem.
- Stworzysz ciekawą i realistyczną wizualizację.
W kursie poza omawianiem podstawowych zagadnień, będziemy również pracowali nad praktycznym projektem. Dowiesz się jak stworzyć realistyczną grafikę wnętrza budynku. To doskonała okazja, aby utrwalić i przetestować w praktyce zdobyte umiejętności.
Praca z Interfejsem
Blender.org 0m 50s
Standardowy interfejs 9m 24s
Własny interfejs 4m 53s
Widok 3d 4m 47s
Nawigacja 7m 35s
QuadView 4m 05s
Alternatywna nawigacja 4m 58s
Skróty klawiaturowe 4m 25s
Obiekty, siatki i przekształcenia Obiekt i siatka 5m 44s
Zaznaczanie obiektów 4m 49s
Tworzenie obiektów 4m 16s
Przekształcenia obiektów 11m 17s
Manipulator 2m 06s
Wybrane właściwości obiektów 5m 56s
Komponenty siatki 3m 15s
Zaznaczanie komponentów 8m 28s
Przekształcenia komponentów 3m 09s
Usuwanie komponentów 6m 04s
Opcje wyświetlania siatek 3m 43s
3d Kursor 5m 36s
Centrum obiektu – Origin 4m 40s
Pivot 4m 41s
Przekształcenia lokalne i globalne 5m 58s
Przyciąganie 5m 14s
Operacja cofnij 3m 02s
Organizacja
Outliner 2m 35s
Warstwy 2m 01s
Ukrywanie obiektów i siatek 2m 26s
Grupowanie obiektów 2m 07s
Grupy vertexów 2m 31s
Tworzenie hierarchii 2m 53s
Praca ze scenami 8m 35s
Modelowanie
Czym będziemy się zajmować? 1m 46s
Wytłaczanie komponentów 4m 58s
Operacje na pętlach 3m 06s
Zagęszczanie siatki 3m 14s
Modyfikator Subdivision 7m 35s
Kopiowanie siatek 2m 25s
Interior – wymiary 9m 17s
Interior – separacja siatek 10m 15s
Interior – rama okna 10m 31s
Interior – okna 10m 22s
Interior – ściany i podłoga 7m 04s
Interior – rama łóżka 1 9m 52s
Interior – rama łóżka 2 15m 13s
Interior – szafki 15m 19s
Interior – poduszki i materac 5m 53s
Deformer – kratownica 7m 48s
Interior – deformacja poduszki 5m 24s
Interior – tkanina 10m 53s
Modyfikator – Multiresolution 1m 40s
Tryb rzeźbienia 9m 37s
Kamera i światło
Praca z widokiem i kamerą 9m 11s
Nawigacja kamerą 2m 16s
Aktywna kamera 2m 16s
Parametry kamery 8m 05s
Głębia ostrości i pozostałe opcje 9m 07s
Interior – ustawienie kamery 4m 16s
Kolor nieba i Ambient Occlusion 5m 54s
Światła kierunkowe 10m 36s
Łączenie świateł i ustawień World 10m 35s
Podstawowe parametry świateł 4m 40s
Reflektor i światło punktowe 5m 41s
Światło Hemi i Area 3m 42s
Raytrace Shadow 11m 57s
Buffer Shadow 7m 53s
Słońce i atmosfera 12m 30s
Interior – niebo w Cycles 12m 40s
Interior – światła w Cycles 11m 08s
Materiały
Materiały a silnik renderujący 1m 56s
Nakładanie materiałów 8m 52s
Obiekt i kilka materiałów 3m 48s
Cieniowanie – Diffuse 7m 47s
Odbicia – Specular 3m 34s
Gradient – Ramp 5m 07s
Shading 6m 14s
Przezroczystość 13m 38s
Odbicia lustrzane 4m 48s
Subsurface Scattering 6m 09s
Praca z cieniami 4m 02s
Materiały w Cycles 8m 03s
UV i tekstury
Nakładanie tekstur 7m 43s
Oddziaływanie tekstur 5m 24s
UV Image Editor 6m 06s
Mapowanie tekstur 13m 27s
Tworzenie nakładki UV 6m 41s
Praca z UV w edytorze 11m 41s
Interior – tekstura podłogi 5m 38s
Interior – tekstura tła 7m 21s
Interior – tekstura ścian 13m 35s
Interior – tekstura schodków 5m 31s
Interior – szyby 7m 17s
Interior – tekstury specular 8m 45s
Interior – pozostałe materiały 9m 04s
Interior – dopasowanie świateł 10m 45s
Animacja - podstawy
Linia czasu 5m 36s
Wstawianie klatek kluczowych 11m 07s
Animowanie zestawów parametrów 3m 26s
Automatyczne klatki kluczowe 4m 35s
Animacja opcji 7m 12s
Edytor Graph 7m 58s
Edycja krzywych 8m 37s
Animacja kształtu 3m 27s
Edytor Dope Sheet 6m 12s
Animowanie na ścieżce 4m 18s
Rendering
Blender Render a Cycles 6m 41s
Podstawowe ustawienia 3m 46s
Rendering animacji 3m 02s
Rendering warstw 13m 43s
Render przebiegów 6m 30s
Porównanie ustawień Light Paths 5m 08s
Interior – rendering 4m 14s