UWAGA NOWOŚĆ DLA INDYWIDUALNYCH KLIENTÓW - ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ ROZŁOŻENIA PŁATNOŚCI NA RATY.
OFERUJEMY W PRZYJAZNEJ FORMIE I TRYBIE
przeprowadzenie szkolenia dla wszystkich potencjalnie zainteresowanych lub już realizujących kształcenie dorosłych w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy w formach pozaszkolnych w charakterze wykładowców lub instruktorów.
Kurs skierowany jest więc do pracowników służby BHP oraz kadry inżynieryjno technicznej jak też obsługi prawnej oraz służby ratownictwa i medycyny pracy, inspektorów ochrony p.pożarowej oraz innych osób, jeżeli są angażowani na wykładowców tematyki szkolenia bhp, prowadzą instruktaże stanowiskowe lub też w innym zakresie funkcjonują w ramach działalności edukacyjnej osób dorosłych w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Wyjaśniamy, iż szkolenie nie daje uprawnień pedagogicznych w rozumieniu przepisów oświatowych, ponieważ te wyłącznie dotyczą
czynnych zawodowo nauczycieli
prowadzących zajęcia w formach szkolnych dla dzieci i młodzieży.
Wykładowcy na pozaszkolnych formach kształcenia w zakresie bhp nie muszą więc posiadać takich specjalistycznych uprawnień pedagogicznych.
Popularnie uprawnienia wykładowców i instruktorów tematyki BHP , nazywane są „uprawnieniami pedagogicznymi", aczkolwiek z punktu widzenia obowiązującego prawa nie jest to niczym formalnie uzasadnione.
Niektóre publiczne i niepubliczne jednostki szkoleniowe, wprowadzając w błąd uczestników szkoleń, twierdzą, iż nadają im
uprawnienia pedagogiczne dla potrzeb szkoleń BHP.
Niezależnie od nauczycieli, jedynie w przypadku pracodawców, którzy zajmują się kształceniem zawodowym młodocianych w swoich własnych firmach, konieczne są takie uprawnienia państwowe i uzyskiwane są one w oparciu o odrębne przepisy dotyczące szkolenia zawodowego młodocianych.
Ukończenia kursu i otrzymanie zaświadczenia z placówki oświatowej pozwala na formalne prowadzenie wykładów oraz zajęć szkoleniowych i instruktażowych w dziedzine BHP zgodnie z treścią znowezlizowanego z dniem 24 11 2007 r. rozporządzeniem MGiP przepisu szkoleniowego BHP.
Kurs jest realizowany w trybie kształcenia na odległość.
Program kursu:
PODSTAWY EDUKACJI ( 20 godz.)
1. Społeczny sens edukacji zawodowej osób dorosłych w formach pozaszkolnych w dziedzinie bhp
2. Socjologiczne i psychologiczne mechanizmy życia zawodowego w organizacji
3. Wykonywanie zadań dydaktycznych wykładowcy
METODYKA NAUCZANIA ( 40 godz. w tym 20 ćwiczeń)
4. Cele nauczania zagadnienia bhp
5. Charakterystyka nauczanego zagadnienia bhp
6. Planowanie pracy dydaktycznej
7. Czynniki realizacji planu doskonalenia pracowników w dziedzinie BHP,
8. Metodyka instruktaży stanowiskowych BHP.
Kurs trwa łącznie 60 godzin i jest podzielony na 2 bloki dydaktyczne, podczas których zostaną przetworzone przez uczestników następujące zagadnienia:
1. Podstawy prawne szkoleń BHP, informatyka w nauczaniu, w tym zdalnym, konstruowanie programu kształcenia;
2. Psychologia - psychologia jako nauka, psychologiczne prawidłowości uczenia się i nauczania, kierowanie grupą, rozwiązywanie konfliktów, style nauczania - uczenia się, przyspieszone uczenie się, motywacja w procesie nauczania, uczenia sie, stres w procesie nauczania, pamięć i uwaga, poznawanie słuchaczy, psychologia człowieka dorosłego;
3. Kompetencje wykładowcy, postępowanie wykładowcy, umiejętności prawidłowego komunikowania się wykładowcy,wykładowca BHP - liderem;
4. Metodyka nauczania, proces dydaktyczny, program nauczania, plan nauczania i plan dydaktyczny wynikowy, harmonogram zajęć, metody nauczania , środki dydaktyczne, typy lekcji w kształceniu pozaszkolnym, konspekt zajęć, ocena wiadomosci i umiejętności słuchaczy, przygotowanie warunków oraz materiałów do prowadzenia zajęć, aktywizujące metody kształcenia dorosłych;
5. Praktyka metodyczna, przygotowanie i prowadzenie instruktaży stanowiskowych, na co składa się:
Ø Istota i cel szkolenia stanowiskowego BHP, w tym:
- zaznajomienie pracownika z procesem pracy oraz metodyka wykonywania czynności, oraz kształtowanie umiejętności bezpiecznego wykonywania pracy,
- postaw warunkuj±cych akceptację bezpiecznych metod pracy i ich doskonalenie, oraz dobrych praktyk i nawyków zawodowych.
Ø Metodyka przygotowania szkolenia stanowiskowego bhp:
- przygotowanie instruktażu stanowiskowego,
- lista zagrożeń i czynników szkodliwych,
- fazy produkcyjne i zagrożenia z nimi zwi±zane,
- wskazówki metodyczne do opracowania analizy stanowiska pracy w kontekście bhp.
Ø Metodyka realizacji szkolenia stanowiskowego BHP, w tym:
- przygotowanie uczącego się do szkolenia,
- pokazanie sposobu wykonywania pracy,
- próbne wykonywanie zadań pod kontrolą prowadzącego instruktaż,
- samodzielna praca – omówienie i ocena przebiegu nauk.
Ø Reguły postępowania w toku instruktażu i rady dotyczące komunikowania się w trakcie instruktażu.
Ø Dobór literatury pomocniczej w tym dotyczącej psychologii pracy
ZAPRASZAMY WSZYSTKICH NA NASZEGO BLOGA BHP
POD ADRESEM
http://ckubhp.blogspot.com
oraz zupełnie nowego
http://ckubhp.pl/
MOŻE ZNAJDZIECIE TAM DODATKOWE INFORMACJE , KTÓRE WAM SIĘ PRZYDADZĄ.
Statut nasz obejmuje wszystkie formy i tryby kształcenia i doskonalenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy
|