Kurs AutoCAD 201
AutoCAD 2010 to najlepiej sprzedający się program do kreślenia i opracowywania częściowych rysunków 2D, który od lat wyznacza standardy dla całej branży. To doskonałe narzędzie dla każdego projektanta. Łączy wielkie możliwości z łatwą obsługą.
To program używany przez architektów, techników CAD, projektantów, inżynierów, menedżerów projektów oraz menedżerów CAD/IT z niemal każdej branży. Znajduje zastosowanie m.in. w budownictwie, produkcji przemysłowej, inżynierii lądowej i kartografii.
AutoCAD posiada bardzo bogaty zestaw narzędzi, dzięki którym wykonanie nawet najbardziej złożonego projektu nie sprawia żadnych problemów. Wielką zaletą tego programu jest olbrzymia ilość dodatkowych modułów i bibliotek elementów. Dzięki temu mogą z niego korzystać projektanci niemal z każdej branży.
Oczywiście na opanowanie podstaw AutoCAD trzeba poświęcić trochę czasu. Można jednak tą naukę znacznie ułatwić korzystając z naszego kursu.
Kurs pozwoli Ci poznać narzędzia służące do rysowania zarówno prostych, jak i złożonych kształtów. Dowiesz się, jak dodać kreskowanie oraz jak wprowadzać różne modyfikacje. Poznasz techniki pracy z warstwami oraz techniki wymiarowania. Poznasz po prostu wszystkie narzędzia niezbędne do samodzielnej pracy z programem.
Nasz kurs to zestaw filmów z komentarzem lektora. Taka forma nauki pozwoli Ci na opanowanie nawet najbardziej złożonych zagadnień.
Kurs oparty jest na polskiej wersji programu AutoCAD 2010!
Całkowita liczba filmów: 52
Czas trwania: 4 h
SPIS TREŚCI:
Interfejs
1. Wstążka –W pierwszym rozdziale poznamy jeden z najważniejszych elementów interfejsu czyli tzw. wstążkę. (04:27)
2. Menu programu AutoCAD – W tym rozdziale omówimy menu, które w wersji 2010 znacznie zmieniło swój wygląd oraz funkcjonalność. (03:37)
3. Palety – Teraz dowiesz się, jak korzystać z palet. (02:52)
4. Pasek statusu – W kolejnym rozdziale omówimy narzędzia znajdujące się na pasku statusu. Ułatwi Ci to efektywną pracę. (03:20)
5. Zarządzanie przestrzenią roboczą – W tym rozdziale dowiesz się jak zmienić przestrzeń roboczą oraz jak przywrócić interfejs znany ze starszych wersji programu. (03:09)
6. Korzystanie z linii poleceń – Linia poleceń była powszechnie używana w starszych wersjach programu AutoCAD. Warto poznać jej możliwości ponieważ wciąż może być przydatna nawet w wersji 2010. (05:59)
7. Wprowadzanie dynamiczne – Poznasz teraz wspaniałe narzędzie, które znacznie ułatwi Ci precyzyjne rysowanie. (03:35)
8. Menu poleceń – W tym rozdziale omówimy menu dostępne po kliknięciu prawym klawiszem myszki. Umożliwia ono szybki dostęp do wielu poleceń. (06:26)
Nawigacja
9. Powiększanie widoku – Teraz omówimy różne sposoby powiększania i pomniejszania widoku. Wykorzystamy w tym celu szereg różnych poleceń programu a także myszkę. (04:50)
10. Przesuwanie widoku – W kolejnym rozdziale zajmiemy się przesuwaniem widoku za pomocą kilku różnych narzędzi. (02:30)
Podstawy rysowania
11. Rysowanie linii – Rysowanie rozpoczniemy od tworzenia najprostszego obiektu czyli linii. Poznasz m.in. kilka podstawowych parametrów linii. (04:22)
12. Śledzenie biegunowe – W kolejnym rozdziale poznasz sposób precyzyjnego rysowania linii. Dowiesz się m.in. jak stworzyć odcinki linii o konkretnej długości. (05:17)
13. Rysowanie okręgów – Następny temat jaki omówimy to rysowanie okręgów. Poznasz wszystkie podstawowe sposoby tworzenia okręgu np. z wykorzystaniem średnicy, promienia itp. (04:34)
14. Rysowanie elips – Kolejny temat jaki omówimy to różne sposoby tworzenia elipsy. (04:47)
15. Prostokąty – W kolejnym rozdziale pokażemy Ci wszystkie opcje związane z rysowaniem prostokątów. (05:04)
16. Wykorzystanie polilinii – Za pomocą polilinii będziesz mógł rysować różne złożone kształty. Pokażemy Ci jak wykorzystać to narządzie w praktyce. (07:45)
17. Tworzenie wieloboków – Teraz będziemy tworzyli wieloboki. Przy okazji omówimy różne przydatne opcje. (02:18)
18. Tworzenie prostych i półprostych – Przejdziemy teraz do rysowania linii pomocniczych (prostych i półprostych) Przy okazji dowiesz się jak utworzyć linie równoległe w jednakowych odstępach. (05:22)
19. Kreskowanie – W tym rozdziale poznasz opcje kreskowania np. skalę czy wzór. (04:46)
20. Modyfikowanie szerokości linii – Dowiesz się teraz jak zmienić szerokość linii. (04:29)
Lokalizacja i przyciąganie
21. Wykorzystanie lokalizacji w praktyce – Lokalizacja to narzędzie wspomagające precyzyjne rysowanie. Dowiesz się jak je wykorzystać w praktyce. (08:04)
22. Przyciąganie – Omówimy teraz kolejne narzędzie wspomagające precyzyjne rysowanie. (03:23)
23. Przyciąganie do siatki – W kolejnym rozdziale omówimy dwa tematy. Najpierw będziemy tworzyli siatkę a potem wykorzystamy ją do precyzyjnego rozmieszczenia obiektów. (02:46)
Podstawowe modyfikacje
24. Kopiowanie i przenoszenie obiektów – W tym rozdziale pokażemy Ci jak kopiować i przenosić dowolne obiekty. (04:21)
25. Obracanie obiektów – Teraz zajmiemy się obracaniem obiektów. Dowiesz się m.in. jak obrócić dany element o dowolny kąt. (03:03)
26. Polecenie odsuń – To polecenie oferuje szereg ciekawych możliwości. Pokażemy ci jak za jego pomocą utworzyć np. koncentryczne okręgi czy szereg linii w jednakowych odstępach. (04:53)
27. Zaznaczanie i usuwanie obiektów – Teraz poznasz różne sposoby zaznaczania obiektów. Przy okazji omówimy również metody usuwania. (04:55)
Zaawansowane modyfikacje
28. Polecenia Utnij oraz Wydłuż – Będziemy teraz zajmować się poleceniami służącymi do zaawansowanej modyfikacji obiektów. Na początku omówimy ucinanie oraz wydłużanie. (06:00)
29. Dodawanie fazy i zaokrąglenia narożników – W tym rozdziale dowiesz dodać fazowanie do narożników. Dowiesz się również jak zaokrąglić narożniki na kilka różnych sposobów. (06:01)
30. Tworzenie odbicia lustrzanego – Teraz dowiesz się jak stworzyć lustrzane odbicie dowolnego obiektu. Dzięki temu zamiast rysować cały obiekt wystarczy stworzyć tylko jego połowę a resztę uzupełnić właśnie za pomocą odbicia. (04:10)
31. Rozciąganie obiektów – Tym razem będziemy rozciągali obiekty. Przekonasz się ,że każdy obiekt można zarówno rozciągnąć jak i skrócić do dowolnych rozmiarów. (02:34)
32. Skalowanie – Kolejny temat to skalowanie, które umożliwia szybką zmianę rozmiarów dowolnego obiektu. (03:34)
33. Rozbijanie obiektów – W tym rozdziale pokażemy Ci jak rozbić obiekt na poszczególne części składowe. Wykonamy również czynność odwrotną czyli łączenie kilku elementów w całość. (05:06)
34. Modyfikowanie za pomocą uchwytów – Teraz omówimy kolejny sposób modyfikacji obiektów. Za pomocą tzw. uchwytów będziesz mógł szybko i sprawnie zastosować każde polecenie poznane dotychczas. (05:04)
35. Precyzyjne rozmieszczanie obiektów – W kolejnym rozdziale pokażemy Ci jak rozmieścić obiekty w szyku. Taka funkcja przydaje się jeśli chcesz szybko stworzyć dużą liczbę jednakowych obiektów i rozmieścić je równomiernie. (04:43)
Tekst
36. Tekst jednowierszowy – Kolejny temat to tekst jednowierszowy. Dowiesz się jak taki tekst utworzyć oraz jak wprowadzać modyfikacje (02:44)
37. Tekst wielowierszowy – Teraz będziemy tworzyli tekst wielowierszowy, który przydaje się jeśli w projekcie chcemy umieścić większą ilość tekstu. Poznasz wszelkie niezbędne zagadnienia związane z tym tematem. (04:12)
38. Styl tekstu – Stosując style tekstu będziesz mógł zmienić jego formatowanie. Dlatego w tym rozdziale pokażemy Ci jak takie style utworzyć i jak wprowadzać zmiany np. zmianę rozmiaru czy kroju czcionki. (04:04)
Warstwy
39. Podstawowe zagadnienia – Praktycznie każdy bardziej złożony rysunek wykorzystuje warstwy. Dlatego w tym rozdziale dowiesz się jak z nich korzystać. (03:39)
40. Zarządzanie warstwami – Teraz będziemy tworzyli nowe warstwy oraz modyfikowali ich właściwości. Pokażemy ci np. jak przypisać różne kolory do warstwy albo jak zmienić rodzaj i grubość linii. (05:48)
Wymiarowanie
41. Podstawy wymiarowania – W tym rozdziale poznasz wszelkie zagadnienia niezbędne do stworzenia prawidłowego wymiarowania. (02:45)
42. Różne narzędzia do wymiarowania – Teraz będziemy wymiarowali różne elementy: odległości, kąty, średnice itp. (04:19)
43. Edycja stylu – W kolejnym rozdziale będziemy modyfikować styl wymiarowania. Zmienimy m.in. rozmiar tekstu, wygląd linii czy strzałek. (04:04)
44. Wielolinie odniesienia – Poznasz teraz tzw. wielolinie odniesienia, które są doskonałym sposobem na opisanie wybranych fragmentów rysunku. (03:25)
45. Tworzenie tabel – Tym razem poznasz sposoby tworzenie tabeli. Dowiesz się m.in. jak podzielić ją na kolumny i wiersze, jak wstawiać tekst itp. (03:33)
Bloki
46. Definiowanie bloków – Bloki są bardzo pomocne w przypadku gdy w rysunku chcemy umieścić dużą liczbę identycznych elementów. W tym rozdziale dowiesz się jak zdefiniować blok a także ja go zastosować w praktyce. (05:05)
47. Edycja bloku – W kolejnym rozdziale zajmiemy się modyfikacją bloku. Dzięki temu będziemy mogli szybko wprowadzić zmiany we wszystkich wystąpieniach naszego bloku. (02:01)
Różne narzędzia
48. Pomiar odległości – Ta funkcja pozwala na szybkie sprawdzanie odległości i wymiarów bez konieczności tworzenia wymiarowania. Pokażemy Ci jak ją zastosować w praktyce. (03:37)
49. Paleta właściwości – Poznasz teraz paletę, która umożliwia szybkie i wygodne modyfikowanie dowolnej cechy każdego obiektu. (04:34)
Rzutnie
50. Ogólne zagadnienia – W tym rozdziale dowiesz się jak działają rzutnie w programie AutoCAD. (03:06)
51. Tworzenie nowych oraz zmiana skali rzutni – Będziemy teraz tworzyli nowe rzutnie. Dowiesz się jak ustawić inny widok w każdej rzutni oraz jak zmienić skalę. (05:16)
Wydruk
52. Ustawienia wydruku – W ostatnim rozdziale omówimy podstawowe opcje związane z wydrukiem. Omówimy m.in. rozmiar strony, orientację i skalę wydruku. (03:21)