AutoCAD 2009 to najlepiej sprzedający się program do kreślenia i opracowywania częściowych rysunków 2D, który od lat wyznacza standardy dla całej branży. To doskonałe narzędzie dla każdego projektanta. Łączy wielkie możliwości z łatwą obsługą.
To program używany przez architektów, techników CAD, projektantów, inżynierów, menedżerów projektów oraz menedżerów CAD/IT z niemal każdej branży. Znajduje zastosowanie m.in. w budownictwie, produkcji przemysłowej, inżynierii lądowej i kartografii.
AutoCAD posiada bardzo bogaty zestaw narzędzi, dzięki którym wykonanie nawet najbardziej złożonego projektu nie sprawia żadnych problemów. Wielką zaletą tego programu jest olbrzymia ilość dodatkowych modułów i bibliotek elementów. Dzięki temu mogą z niego korzystać projektanci niemal z każdej branży.
Oczywiście na opanowanie podstaw AutoCAD trzeba poświęcić trochę czasu. Można jednak tą naukę znacznie ułatwić korzystając z naszego kursu.
Kurs pozwoli Ci poznać narzędzia służące do rysowania zarówno prostych jak i złożonych kształtów. Dowiesz się jak dodać kreskowanie oraz jak wprowadzać różne modyfikacje. Poznasz techniki pracy z warstwami oraz techniki wymiarowania. Poznasz po prostu wszystkie narzędzia niezbędne do samodzielnej pracy z programem.
Nasz kurs to zestaw filmów z komentarzem lektora. Taka forma nauki pozwoli Ci na opanowanie nawet najbardziej złożonych zagadnień.
Całkowita liczba filmów: 41
Czas trwania: 3 h
SPIS TREŚCI
Interfejs
1. Wstążka – W pierwszym rozdziale poznamy jeden z najważniejszych elementów interfejsu czyli tzw. wstążkę. (03:30)
2. Palety i paski narzędzi – Tym razem dowiesz się otworzyć paski narzędzi oraz jak korzystać z palet. (03:08)
3. Menu i opcje – Teraz omówimy menu programu AutoCAD. Pokażemy Ci również jak zmienić podstawowe opcje. (03:43)
4. Widok – W kolejnym rozdziale zajmiemy się tematami związanymi z widokiem np. powiększaniem czy panoramowaniem. (03:50)
Podstawy rysowania
5. Rysowanie linii – Rysowanie rozpoczniemy od tworzenia najprostszego obiektu czyli linii. Poznasz m.in. kilka podstawowych parametrów linii. (03:54)
6. Orto i śledzenie biegunowe – W kolejnym rozdziale poznasz sposób precyzyjnego rysowania lini. Dowiesz się m.in. jak stworzyć odcinki linii o konkretnej długości. (06:33)
7. Okręgi – Następny temat jaki omówimy to rysowanie okręgów. Poznasz wszystkie podstawowe sposoby tworzenia okręgu np. z wykorzystaniem średnicy, promienia itp. (02:44)
8. Wprowadzanie dynamiczne – Teraz poznasz sposób na precyzyjne rysowanie bez odrywania wzroku od obszaru modelu. (04:03)
9. Prostokąty – W kolejnym rozdziale pokażemy Ci wszystkie opcje związane z rysowaniem prostokątów. (06:25)
10. Elipsy – Kolejny temat jaki omówimy to różne sposoby tworzenia elipsy. (02:32)
11. Polilinia – Za pomocą polilinii będziesz mógł rysować różne złożone kształty. Pokażemy Ci jak wykorzystać to narządzie w praktyce. (06:53)
12. Kreskowanie – W tym rozdziale poznasz opcje kreskowania np. skalę czy wzór. (05:19)
Lokalizacja
13. Wstęp – Kolejny temat jaki omówimy to precyzyjne rysowanie z wykorzystaniem lokalizacji. (08:48)
14. Automatyzacja lokalizacji – Teraz dowiesz się jak zautomatyzować lokalizację aby jeszcze sprawniej wykorzystać jej możliwości. (03:01)
Podstawowe modyfikacje
15. Przenoszenie i kopiowanie – W tym rozdziale pokażemy Ci jak kopiować i przenosić dowolne obiekty. (03:53)
16. Obracanie – Teraz zajmiemy się obracaniem obiektów. Dowiesz się m.in. jak obrócić dany element o dowolny kąt. (03:37)
17. Polecenie "odsuń" – To polecenie oferuje szereg ciekawych możliwości. Pokażemy ci jak za jego pomocą utworzyć np. koncentryczne okręgi czy szereg linii w jednakowych odstępach. (05:28)
18. Zaznaczanie i usuwanie – Teraz poznasz różne sposoby zaznaczania obiektów. Przy okazji omówimy również metody usuwania. (04:37)
Zaawansowane modyfikacje
19. Ucinanie i wydłużanie – Będziemy teraz zajmować się poleceniami służącymi do zaawansowanej modyfikacji obiektów. Na początku omówimy ucinanie oraz wydłużanie. (05:03)
20. Zaokrąglanie i fazowanie – W tym rozdziale dowiesz dodać fazowanie do narożników. Dowiesz się również jak zaokrąglić narożniki na kilka różnych sposobów. (05:44)
21. Odbicie lustrzane – Teraz dowiesz się jak stworzyć lustrzane odbicie dowolnego obiektu. Dzięki temu zamiast rysować cały obiekt wystarczy stworzyć tylko jego połowę a resztę uzupełnić właśnie za pomocą odbicia. (03:44)
22. Szyk – W kolejnym rozdziale pokażemy Ci jak rozmieścić obiekty w szyku. Taka funkcja przydaje się jeśli chcesz szybko stworzyć dużą liczbę jednakowych obiektów i rozmieścić je równomiernie. (05:02)
23. Rozciąganie – Tym razem będziemy rozciągali obiekty. Przekonasz się ,że każdy obiekt można zarówno rozciągnąć jak i skrócić do dowolnych rozmiarów. (03:05)
24. Skalowanie – Kolejny temat to skalowanie, które umożliwia szybką zmianę rozmiarów dowolnego obiektu. (03:29)
25. Modyfikacja za pomocą uchwytów – Teraz omówimy kolejny sposób modyfikacji obiektów. Za pomocą tzw. uchwytów będziesz mógł szybko i sprawnie zastosować każde polecenie poznane dotychczas. (05:43)
26. Rozbijanie obiektów – W tym rozdziale pokażemy Ci jak rozbić obiekt na poszczególne części składowe. Wykonamy również czynność odwrotną czyli łączenie kilku elementów w całość. (04:07)
Warstwy
27. Praca z warstwami – Praktycznie każdy bardziej złożony rysunek wykorzystuje warstwy. Dlatego w tym rozdziale dowiesz się jak z nich korzystać. (03:04)
28. Właściwości warstwy – Teraz będziemy tworzyli nowe warstwy oraz modyfikowali ich właściwości. Pokażemy ci np. jak przypisać różne kolory do warstwy albo jak zmienić rodzaj i grubość linii. (07:14)
Tekst
29. Tekst jednowierszowy – Kolejny temat to tekst jednowierszowy. Dowiesz się jak taki tekst utworzyć oraz jak wprowadzać modyfikacje (02:15)
30. Styl tekstu – Stosując style tekstu będziesz mógł zmienić jego formatowanie. Dlatego w tym rozdziale pokażemy Ci jak takie style utworzyć i jak wprowadzać zmiany np. zmianę rozmiaru czy kroju czcionki. (04:15)
31. Tekst wielowierszowy – Teraz będziemy tworzyli tekst wielowierszowy, który przydaje się jeśli w projekcie chcemy umieścić większą ilość tekstu. Poznasz wszelkie niezbędne zagadnienia związane z tym tematem. (04:54)
32. Tabele – Tym razem poznasz sposoby tworzenie tabeli. Dowiesz się m.in. jak podzielić ją na kolumny i wiersze, jak wstawiać tekst itp. (03:20)
Wymiarowanie
33. Podstawy wymiarowania – W tym rozdziale poznasz wszelkie zagadnienia niezbędne do stworzenia prawidłowego wymiarowania. (06:09)
34. Styl wymiarowania – W kolejnym rozdziale będziemy modyfikować styl wymiarowania. Zmienimy m.in. rozmiar tekstu, wygląd linii czy strzałek. (03:11)
35. Wielolinie odniesienia – Poznasz teraz tzw. wielolinie odniesienia, które są doskonałym sposobem na opisanie wybranych fragmentów rysunku. (05:40)
Bloki
36. Definiowanie bloków – Bloki są bardzo pomocne w przypadku gdy w rysunku chcemy umieścić dużą liczbę identycznych elementów. W tym rozdziale dowiesz się jak zdefiniować blok a także ja go zastosować w praktyce. (05:11)
37. Modyfikacja bloku – W kolejnym rozdziale zajmiemy się modyfikacją bloku. Dzięki temu będziemy mogliszybko wprowadzić zmiany we wszystkich wystąpieniach naszego bloku. (02:26)
Przydatne narzędzia
38. Pomiar odległości – Ta funkcja pozwala na szybkie sprawdzanie odległości i wymiarów bez konieczności tworzenia wymiarowania. Pokażemy Ci jak ją zastosować w praktyce. (03:51)
39. Kalkulator – Kalkulator w programie AutoCAD umożliwia nie tylko dokonywanie obliczeń. Przekonasz się, że może być bardzo pomocny również podczas rysowania. (04:06)
40. Paleta właściwości – Poznasz teraz paletę, która umożliwia szybkie i wygodne modyfikowanie dowolnej cechy każdego obiektu. (04:56)
Wydruk
41. Opcje wydruku – W ostatnim rozdziale omówimy podstawowe opcje związane z wydrukiem. Omówimy m.in. rozmiar strony, orientację i skalę wydruku. (06:50)