Adobe Illustrator to popularny program dla grafików. Korzystając z niego przygotujesz projekty do druku, stworzysz grafikę, strony WWW lub atrakcyjne prezentacje multimedialne. Jest używany przez pracowników agencji reklamowych oraz firm zajmujących się tworzeniem grafiki.
Z tym kursem także Ty poznasz i docenisz możliwości Adobe Illustrator.
Kurs pomoże Ci poznać najważniejsze zagadnienia, jakie łączą się z tworzeniem grafiki w tym programie. Ponad 70 filmów zaprezentuje Ci m.in. jak korzystać z interfejsu programu, rysować linie, edytować obiekty i tekst, pracować z kolorami i wykorzystywać szeroki wachlarz efektówoferowanych przez Adobe Illustrator.
Spis treści:
Podstawowe zagadnienia
1. Wstęp
2. Tworzenie nowego dokumentu
3. Obszary robocze
4. Wykorzystanie szablonów
Interfejs
5.Wykorzystanie paneli
6.Przestrzeń robocza
7.Podstawy nawigacji
8.Prowadnice
9.Siatka
10.Podgląd
Rysowanie obiektów
11.Rysowanie prostokątów
12.Elipsy i okręgi
13.Tworzenie wielokątów
14.Inteligentne prowadnice
15.Rysowanie linii prostych
16.Rysowanie łuków
17.Nietypowe kształty
18.Narzędzie Pióro
19.Narzędzie Ołówek
Edycja obiektów
20.Różne metody kopiowania
21.Wyrównywanie obiektów
22.Precyzyjne rozmieszczanie
23.Obracanie obiektów
24.Zmiana rozmiarów obiektów
25.Tworzenie odbicia lustrzanego
26.Narzędzie Free Transform
Edycja ścieżek
27.Edycja punktów
28.Narzędzie Pathfinder
29.Narzędzie Offset
30.Usuwanie fragmentów obiektu za pomocą gumki
31.Łączenie ścieżek
32.Podział obiektu na siatkę
Praca z tekstem
33.Zwykły tekst
34.Tekst akapitowy
35.Formatowanie tekstu
36.Opcje akapitu
37.Tekst na ścieżce
38.Zamiana tekstu na krzywe
Edycja wyglądu
39.Panel Appearance
40.Wybór elementu docelowego
41.Stosowanie wielu atrybutów
42.Linie obrysu
43.Kopiowanie wyglądu
Praca z kolorem
44.Wypełnianie kolorem
45.Próbki koloru
46.Próbki globalne
47.Grupy i biblioteki koloru
48.Gradient liniowy
49.Gradient kołowy
50.Wypełnianie obiektu wzorkiem
51.Tworzenie własnego wzorku
Symbole
52.Stosowanie symboli w praktyce
53.Definiowanie własnych symboli
54.Edycja symbolu
55.Tworzenie kompozycji za pomocą symboli
Stosowanie efektów
56.Dodawanie cienia do obiektów
57.Przegląd najciekawszych efektów
58.Efekt Scribble
59.Zniekształcanie za pomocą efektu Warp
60.Efekty 3D - część 1
61.Efekty 3D - część 2
62.Mapowanie grafiki
Warstwy i grupy
63.Grupowanie obiektów
64.Edycja zawartości grupy
65.Stosowanie warstw
Zdjęcia w programie Illustrator
66.Import zdjęć
67.Zamiana zdjęcia na wektory
68.Zamiana wektorów na grafikę rastrową
69.Kadrowanie za pomocą maski
Zakończenie
70.Zapisywanie w różnych formatach
71.Wydruk dokumentu