Czas trwania |
4 godziny 14 minut |
Użyte programy |
3ds Max 2013, V-ray 2.4 |
Pliki |
Filmy |
Autor |
Mateusz Ciećwierz. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Założyciel Red Gear www redgear pl . Były pracownik firmy Motionfront www motionfront com pl. Projekt domu został wykonany i udostępniony przez Biuro Projektowe KRESKA www biurokreska pl |
Kurs ten skierowany jest do osób, które chcą dopiero rozpocząć przgodę z 3ds Maxem oraz Vrayem oraz dla osób, które znają już program, ale chciałby uporządkować sobie wiedzę. Przedstawione zostały w nim wszystkie potrzebne informacje, które potrzebne są do sprawnego i bezproblemowego poruszania się po programie. Dzięki ich poznaniu, poruszanie się po programie staie się o wiele prostsze i co ważniejsze - szybsze. Dzięki czemu możemy zaoszczędzic dużo czasu.
Przedstawione zostały również podstawy pluginu V-ray. Nie została sucha teoretyczna wiedza lecz praktyczne rady. Dowiecie się w jaki sposób ustawić Render Setup aby rendery szybko się liczyły oraz jak zmienić ustawienia do finalnych renderów aby osiągnąć dobry efekt. Poznacie podstawowe sposoby na oświetlanie scen dzięki czemu wykonanie wizualizacji wnętrz oraz zewnętrz nie będzie już problemme. Pokazane zostały również różne typy sztucznych świateł takie jak: Vray Light, Vray IES, Target Spot.
Z CZĘŚCI KURSU O PROGRAMIE 3DS MAX DOWIESZ SIĘ JAK:
- sprawnie poruszać się po programie
- poruszać obiektami i przyciągać je do siebie przy pomocy Snapów
- skalować oraz obracać obiektami
- ustawić jednostki
- kopiować obiekty na kilka różnych sposbów. Np. przy użyciu funkcji Array, Object Paint raz Spacing Tool
- grupować, linkować, obiekty oraz jak używać Selection Sets aby kontrolować modele składające się z wielu obiektów
- używać warstw aby zachować porządek w scenie
- chować obiekty oraz korzystać z Isolate Selection
- edytkować obiekty przy pomocy Editable Poly
- edytować linie przy pomocy Editable Spline
Z CZĘŚCI KURSU O V-RAY MAX DOWIESZ SIĘ JAK:
- ustawić Render Setup aby renderować próbne wizualizacje
- ustawić Render Setup aby renderować finalne wizualizacje
- czym różni się Vray Physical Camera od Standard Camery i jak jej używać
- oświetlić wnętrze na różne sposoby
- oświetlić obiekty/budynki na zewnątrz przy pomocy Vray Sun oraz map HDRI
- tworzyć sztuczne światła przy pomocy V-ray Light, V-ray IES, Standard Target Spot
Spis wszystkich filmów znajduj±cych się w kursie oraz czas trwania:
3ds Max - 01 - Dopasowywanie layoutu |
03 min 07 sec |
3ds Max - 02 - Ustawianie jednostek |
01 min 06 sec |
3ds Max - 03 - Skróty klawiszowe |
02 min 52 sec |
3ds Max - 04 - Viewporty, Orbitowanie |
11 min 26 sec |
3ds Max - 05 - Tworzenie obiektów |
02 min 27 sec |
3ds Max - 06 - Zaznaczanie obiektow |
03 min 26 sec |
3ds Max - 07 - Typy obiektow, Lista obiektow |
05 min 05 sec |
3ds Max - 08 - Chowanie obiektow |
01 min 12 sec |
3ds Max - 09 - Poruszanie obiektami |
03 min 31 sec |
3ds Max - 10 - Skalowanie obiektow |
06 min 21 sec |
3ds Max - 11 - Obracanie obiektami |
02 min 41 sec |
3ds Max - 12 - Kopiowanie obiektów |
10 min 36 sec |
3ds Max - 13 - Pivot, Centre Pivot, Local Pivot |
06 min 39 sec |
3ds Max - 14 - Grupowanie, Linkowanie, Selection Sets |
05 min 03 sec |
3ds Max - 15 - Snapy, Axis Constraits - Przyciąganie obiektów |
08 min 13 sec |
3ds Max - 16 - Warstwy |
04 min 28 sec |
3ds Max - 17 - Main Toolbar - Pasek narzedzi u gory |
07 min 23 sec |
3ds Max - 18 - Command Panel - Panel po prawej |
09 min 26 sec |
3ds Max - 19 - Przydatne modyfikatory |
14 min 20 sec |
3ds Max - 20 - Editable Poly |
28 min 57 sec |
3ds Max - 21 - Editable Spline |
09 min 39 sec |
3ds Max - 22 - Graphite Modeling Tools |
16 min 09 sec |
3ds Max - 23 - Podstawy modelowania, Podstawy Turbosmooth |
11 min 34 sec |
Vray - 01 - Wprowadzenie, probne ustawienia |
11 min 13 sec |
Vray - 02 - Vray Physical Camera |
12 min 38 sec |
Vray - 03 - Oswietlenie wnetrza |
14 min 28 sec |
Vray - 04 - Oswietlenie zewnetrzne |
12 min 16 sec |
Vray - 05 - Sztuczne swiatla |
27 min 42 sec |