Poznaj program 3ds Max i zacznij swoją przygodę z modelowaniem 3D
3ds Max to jeden z najlepszych programów do modelowania, tworzenia animacji i renderowania. Od lat jest standardem, na którym wzorują się producenci podobnego oprogramowania. 3ds Max ma bardzo przyjazny interfejs użytkownika oraz oferuje niezwykle bogaty zestaw narzędzi. Zastosowania tego programu są nieograniczone: używany jest przez profesjonalistów do tworzenia wizualizacji, animacji, filmów i wszelkiego rodzaju grafiki 3D.
Z niniejszym kursem szybko opanujesz obsługę 3ds Max i poznasz wiele ciekawych rozwiązań, które przyspieszą oraz ułatwią pracę.
W kursie autorzy omawiają bardzo szeroki zakres tematów:
- Sprawne korzystanie z interfejsu.
- Dostosowywanie programu do własnych potrzeb i preferencji.
- Tworzenie i edycja siatek.
- Użycie bogatego zestawu modyfikatorów (Bend, Bevel, Loft i wiele więcej).
- Praktyczne zastosowanie narzędzi do modelowania.
- Użycie różnych typów materiałów (Diffuse, Bump-map itp.).
- Nakładanie tekstur na obiekt.
- Zastosowanie kamer w praktyce.
- Omówienie różnych zagadnień dotyczących świateł (Omni, Spot itd.).
- Tworzenie animacji (klatki kluczowe, ruch po ścieżce itd.).
- Renderowanie gotowej sceny.
Wiedza wyniesiona z kursu pozwoli Ci szybko rozpocząć pracę nad własnymi projektami. Poznasz w nim nie tylko podstawy, ale również praktyczne zastosowania wielu ciekawych narzędzi. Kurs zapewni Ci solidne fundamenty do rozpoczęcia przygody z modelowaniem 3d.
Kurs stworzony został na bazie 3ds Max 2013. Kurs przygotowany w taki sposób, że całą wiedzę możesz bez problemu wykorzystać w wersjach wcześniejszych.
Informacje o kursie
Ilość filmów: 66
Czas trwania: 3,5 godziny
Język: polski
ISBN: [zasłonięte]978-83215-41-5
System:
Spis treści:
Interfejs
- Wstęp (0m 38s)
- Dostosowanie interfejsu (2m 30s)
- Omówienie ekranów (2m 45s)
- Tworzenie obiektów (2m 08s)
- Ekran viewport (1m 30s)
- Narzędzia Move, Rotate, Scale (4m 03s)
- Cieniowanie (3m 16s)
- Konfigurowanie okien Viewport (3m 06s)
- Ustawienie jednostek (2m 27s)
- Ustawienie siatki (2m 13s)
- Ustawienie LOD (3m 38s)
Podstawy modelowania
- Tworzenie pierwszego obiektu, nadanie modyfikatora Bend (6m 15s)
- Konwertowanie do editable poly (1m 51s)
- Edycja wierzchołków, krawędzi, polygonów (3m 02s)
Modelowanie spline i wytłaczanie
- Tworzenie obiektów typu Spline (5m 01s)
- Modyfikator Loft (4m 07s)
- Modyfikowanie ścieżki w obiekcie Loft (2m 29s)
- Modyfikator Shell (2m 41s)
Podstawowe narzędzia
- Używanie narzędzia Tape (2m 37s)
- Grupowanie obiektów (2m 51s)
Modelowanie polygonalne
- Obiekty Extended Primitives - budowanie szafy (8m 19s)
- Tworzenie obiektów w oparciu o ścieżki (11m 41s)
- Modelowanie polygonalne - lampa (8m 58s)
- Modyfikator Turbosmooth (7m 39s)
- Tworzenie panelu LCD (7m 23s)
- Modyfikator Symmetry (4m 14s)
- Oś obrotu obiektu (3m 45s)
Tworzenie tekstu
- Tworzenie tekstu (1m 47s)
- Modyfikator Bevel (2m 58s)
- Importowanie krzywych z Adobe Illustrator (3m 05s)
- Wytłaczanie tekstu z krzywych (3m 38s)
- Material Editor (2m 35s)
- Przypisanie materiału Diffuse (1m 29s)
- Ustawienia podstawowe materiałów (1m 46s)
Podstawowe funkcje Material Editor
- Nadanie tekstury obiektowi (2m 22s)
- Nadanie materiałowi refleksu (1m 16s)
- Nadanie materiałowi połyskliwości (1m 20s)
- Nadanie materiałowi przeźroczystości (1m 16s)
- Self-illumination (1m 37s)
- Używanie maps (4m 29s)
- Bump-mapping (3m 28s)
- Refraction (2m 37s)
Zaawansowane funkcje Material Editor
- Usuwanie błędów z materiału Refraction (1m 43s)
- Teksturowanie multi/sub-object (6m 13s)
Kamery
- Kamera Free (2m 46s)
- Kamera Target (1m 12s)
- FOV (0m 56s)
- Aspect Ratio i Safe Frame (3m 02s)
Światło
- Światło omni (4m 07s)
- Światło Target Spot (1m 21s)
- Intensywność i kolor światła (1m 45s)
- Falloff w oświetleniu (1m 12s)
- Cienie (2m 23s)
- Wyłączenie obiektu z oświetlenia (1m 39s)
Animacja
- Animacja - klatki kluczowe (1m 31s)
- Parametry animacji (2m 25s)
- Tworzenie klatek kluczowych (4m 29s)
- Trackview (3m 43s)
Animacja hierarchiczna
- Hierarchiczne łączenie obiektów (1m 11s)
- Edycja Pivot pointów dla animowanych obiektów (2m 19s)
- Linkowanie obiektów i animacja (4m 59s)
- Schematic View (1m 57s)
- Animowanie po ścieżce (5m 13s)
- Dziedziczenie linkowania w animacji (4m 05s)
Rendering
- Rendering Setup oraz renderowanie (5m 35s)
Zakończenie
Wymagania systemowe kursu:
- napęd DVD
- System: Windows / Mac OS / Linux
- Adobe Flash Player