Kung Fu Panda 2 to gra stworzona na licencji filmu, który w kinach ukazał się pod tym samym tytułem. Nie po raz pierwszy wcielamy się w pandę Po - pierwsza cześć serii, stworzona przez studio Beenox, swoją premierą miała w czerwcu 2008. Wydawcą tego tytułu było Activision Blizzard. Zgodnie z umową z grudnia 2009 prawo do produkcji gier na podstawie marek DreamWorks (które to studio jest autorem animacji z leniwym misiem w roli głównej) przejęło THQ i to właśnie ta firma odpowiada za opisywany tytuł.
Fabuła podejmuje wątki, które stanowiły zakończenie filmowego pierwowzoru. Kierowany przez nas Po toczy finałową walkę z Mistrzem Shen. Okazuje się jednak, że ta batalia nie rozwiązuje wszystkich problemów naszych bohaterów. Wraz z piątką naszych przyjaciół: Małpą, Żurawiem, Żmiją, Tygrysicą i Modliszką ponownie ruszamy do walki. Stawką po raz kolejny jest przyszłość sztuk walki, dobro mieszkańców Gongman City oraz pokój na świecie. W naszej podróży towarzyszy nam także znany z poprzedniej części Mistrz Shifu.
Kung Fu Panda 2 to zręcznościówka, z elementami gry przygodowej. Poza daniem głównym, czyli walką z przeróżnymi przeciwnikami, musimy wykazać się także umiejętnością logicznego myślenia. Na naszej drodze pojawiają się bowiem zagadki, których rozwiązanie nie jest oczywiste i przy rozwiązaniu których mocno się nakombinujemy.
Dodatkowym urozmaiceniem są zdolności specjalne naszych towarzyszy. Modliszka potrafi paraliżować przeciwnika, którego następnie możemy zaatakować z powietrza - taki atak specjalny może wykonać Żuraw. Małpa dysponuje ponadprzeciętną zręcznością, do perfekcji opanowała także wykorzystanie własnego ogona jako broni. Prowadząc Tygrysicę możemy skorzystać z jej szybkości. Zdolności te sprawiają, że otwarte starcie z dużą grupą przeciwników nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem - warto pobawić się w stratega i wyeliminować zagrożenie z pomocą przyjaciół.
Grupę docelową Kung Fu Panda 2 stanowią dzieci w wieku od 6 do 14 lat i to właśnie dla nich przystosowana jest oprawa audiowizualna tej gry. Wszystko jest tu jasne i kolorowe, a w tle słyszymy muzykę adekwatną do naszych poczynań na ekranie.
Wersja przeznaczona na konsolę Xbox 360 w pełni wykorzystuje możliwości kontrolera Kinect. Nasza postać porusza się i wyprowadza ciosy zgodnie z ruchami naszego własnego ciała, odczytywanymi przez czujniki urządzenia.