Zarządzanie, oprócz procesów strukturalnych i strategicznych, obejmuje również kulturę. Organizacje i ludzie są zanurzeni w kulturze i tworzą kulturę. Wpływa ona na efekty ekonomiczne działania przedsiębiorstw i kształtuje zachowania członków organizacji. Jednak badanie wpływu kultury na organizacje napotyka istotne problemy. Trudne jest określenie samej kultury i jej składników. Kłopotliwe są badanie i opis elementów kultury oraz znalezienie współzależności między kulturą społeczeństwa a organizacją.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I
Model organizacji
1.1. Pojęcie organizacji
1.2. Modele organizacji
1.3. Proponowany model organizacji
1.4. Metafory organizacji
1.5. Integracja i dezintegracja organizacji
1.6. Wpływ otoczenia na organizację
Rozdział II
Kultura organizacyjna
2.1. Kultura i kultura organizacyjna
2.2. Rola kultury organizacyjnej
2.3. Klasyfikacje kultury organizacyjnej
2.4. Model kultury organizacyjnej
2.5. Konfiguracje kultur
2.6. Związki kultury organizacyjnej z innymi podsystemami
2.7. Kształtowanie kultury organizacyjnej
Rozdział III
Wpływ kultury społeczeństwa na organizacje
3.1. Koncepcja wpływu kontekstu kultury na organizacje
3.2. Wpływ kultury społeczeństwa na wartości w organizacjach
3.3. Konfiguracje kultur a kultura społeczeństwa wyniki badań
3.4. Globalizacja kultury polskiej
3.5. Zarządzanie organizacjami w Polsce
3.6. Zestawienie wyników badań
3.7. Pułapki stereotypów narodowych w zarządzaniu
3.8. Kierunki zmian kultur organizacyjnych
Konkluzje końcowe
Aneks epistemologiczny
Aneks metodologiczny
Załącznik
Bibliografia