Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KULTURA WŁOCHY RENESANS OBSZERNA MONOGRAFIA 1936

02-07-2012, 17:25
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 49.99 zł     
Użytkownik serdecznie
numer aukcji: 2443074417
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 9   
Koniec: 03-07-2012 19:57:32
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO -
WYDANIE -
NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. -
KOSZT WYSYŁKI 8 ZŁ - Koszt uniwersalny, niezależny od ilośći i wagi, dotyczy wysyłki priorytetowej na terenie Polski. Zgadzam się na wysyłkę za granicę (koszt ustalany na podstawie cennika poczty polskiej).

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)


KLIKAJĄC TUTAJ MOŻESZ ŚCIĄGNĄĆ LUB OTWORZYĆ PLIK ZE SPISEM KOMPLETNYM


KSIĄŻKA W JĘZYKU NIEMIECKIM, PONIŻEJ ZAMIESZCZAM PROSTE TŁUMACZENIE (PROSZĘ UWZGLĘDNIĆ BŁĘDY TŁUMACZENIA I BRAK GRAMATYKI, A TAKŻE MOMENTAMI KOMICZNE, PRZYPADKOWE JEGO FORMY, NAJCZĘŚCIEJ POD TEKSTEM TŁUMACZONYM MOŻNA ZNALEŹĆ ORYGINALNY, JEŚLI OCZYWIŚCIE WYSTARCZY MIEJSCA). TŁUMACZENIE TYLKO I WYŁĄCZNIE W CELACH POGLĄDOWYCH.





JACOB BURCKHARDT
DIE KULTUR
DER RENAISSANCE
IN ITALIEN
GROSSE ILLUSTRIERTE PHAI DON-AUSGABE
ALLE RECHTE AN TEXT UND BILDERN VORBEHALTEN
PHAIDON-VERLAG "WIEN
41.—50. TAUSEND
DRITTE AUFLAGE
DRUCK DES TEXTES: OFFIZIN HAAG-DRUGULIN IN LEIPZIG DRUCK DER BILDER: WAGNERSCHE UNIVERSITÄTSBUCHDRUCKEREI IN INNSBRUCK
ÜBERSICHT
ERSTER ABSCHNITT DER STAAT ALS KUNSTWERK
ZWEITER ABSCHNITT ENTWICKLUNG DES INDIVIDUUMS
DRITTER ABSCHNITT
DIE WIEDERERWECKUNG
DES ALTERTUMS
VIERTER ABSCHNITT
DIE ENTDECKUNG DER WELT
UND DES MENSCHEN
FÜNFTER ABSCHNITT DIE GESELLIGKEIT UND DIE FESTE
SECHSTER ABSCHNITT SITTE UND RELIGION
ANHANG
DIE KULTUR DER RENAISSANCE IN BILDERN




JACOB BURCKHARDT
KULTURA
RENESANSU
PANI WŁOCHY
GROSY MAGAZYN ILUSTROWANY PHAI DON - AUSGABE
WSZYSTKIE PRAWA NA TEKŚCIE I OBRAZACH ZASTRZEŻENIOM
PHAIDON - VERLAG "WIEDEŃ
41. — 50. TYSIĄC
TRZECIA DANINA
CIŚNIENIE TEKSTU: WARSZTAT HAAG - DRUGULIN PANI LIPSK CIŚNIENIE OBRAZÓW: WAGNERSCHE drukarni Universitäts PANI INNSBRUCK
PRZEGLĄD
PIERWSZY ODCINEK PAŃSTWO JAKO DZIEŁO SZTUKI
DRUGI ODCINEK ROZWOJU JEDNOSTKI
TRZECI ODCINEK
Obudzenie znowu
TEGO o zestarzeć się
CZWARTY ODCINEK
ODKRYCIE ŚWIATA
I CZŁOWIEKA
PIĄTY ODCINEK TOWARZYSKOŚĆ I ŚWIĘTO
SZÓSTY ODCINEK OBYCZAJU I RELIGIA
DODATEK
KULTURA RENESANSU PANI OBRAZOM




Widok nad treść

Pierwszy odcinek PAŃSTWO JAKO DZIEŁO SZTUKI
Strona
WPROWADZENIE............................... X
Polityczny stan Włoch w 13. wieku............... 1
Państwo Normann pod Friedrich II................... 2
Ezzelino tu Romano........................... 3
TYRANNIS 14. WIEKU...................... 4
Finansowa podstawa i stosunek do tworzenia............. 4
Ideał absolutnego władcy.................... 4
Wewnętrzną i objawi niebezpieczeństwa....................... 5
Wyrok Florentyńczyk nad tyranami................. 6
Visconti aż do przedostatni.................... 7
o TYRANNIS 15. WIEKU......................
Interwencje i podróże cesarz .................. 9
Jej roszczenia w zapomnieniu..................... IX
Brak stałego prawa dziedziczącego; sprzeczne z prawem sukcesje............ "
Condottieren jako założyciele państwowi...................... I2
Jej stosunek do pana chlebowego....................... I2
Rodzina Sforza........................... I3
Widoki i upadek to młode Piccinino.............. U
Późniejsze próby Condottieren.................... r5
MAŁEJ TYRANNIEN......................... IÖ
Baglionen z Perugia........................ l6
Jej wewnętrzna niezgoda i wesele krwi roku 1500........ 18
Jej wyjście.............................. I9
Domy Malatesta, Pico i Petrucci................. 2O
GRÖSSERN DOMÓW PANUJĄCYCH..................... 2O
Aragonesen od Neapolu....................... 2O
Ostatni Visconti z Mediolanu..................... 22
Francesco Sforza i jego szczęście..................... 23
Galeazzo Maria i Lodovico Moro................... 24
Gonzagen z Mantua........................ a6
Federigo tu Montefeltro, książę z Urbino............... 27
Ostatni połysk urbinatischen dworu.................. 27
Ona Estończyk w Ferrara; Okropność domowa i Fiskalität............... a8
Sprzedaż urzędowa, porządek i budowy.................... 29
Osobista wirtuozostwo.......................... 3O
Lojalność rezydencji.......................... 3O
Dyrektor policji Zampante....................... 3J
Współuczestnictwo poddanych na książęcej żałobie.............. 31
Przepych dworu............................ 32
Estensische Mäzenat......................... 33
PRZECIWNICY TYRANNIS........................ 33
Ona późna Guelfen i Ghibellinen................... 33
Sprzysiężony............................ 34
Zamordowania przy chodzeniu do kościoła.................... 34
Oddziaływanie starożytnego zabójstwa tyrana.................. 35
Catilinarier............................. 35
Florentinische widoku z zabójstwa tyrana................. 36
Lud w stosunku do sprzysiężony............... 36
REPUBLIKI............................. 37
WENECJI IM 15. WIEK....................... 38
Mieszkańcy............................. 39
Państwo i niebezpieczeństwo przez biedną szlachtę............. 39
Przyczyny niezłomności..................... 40
Rada dziesiątki i polityczne procesy.............. 40
Stosunek do Condottieren...................... 41
Optymizm zamiejscowej polityki.................... 42
Wenecja jako ojczyzna statystyki..................... 42
Odkładanie renesansu....................... 44
Spóżniony skupienie relikwii....................... 44
FLORENCJI ODKĄD 14. WIEKOWI.................... 45
Przedmiotowość politycznej świadomości.................. 45
Dante jako politycy............................ 46
Florencja jako ojczyzna statystyki; Villani................ 47
Statystyka höhern interesów.................... 48
Formy konstytucji i dziejopisi............. 49
Główne zło toskańskich państwa.................. 50
Artyści państwowi............................ 50
Machiavelli i jego projekt konstytucji.................. 51
Siena i Genua............................ 52
ZAMIEJSCOWA POLITYKI ON JĘZYKA WŁOSKIEGO PAŃSTWA ............. 53
Zazdrość przeciw Wenecji......................... 53
Zagranica; sympatie dla Francji............... 54
Próba równowagi....................... 54
Interwencja i podbój....................... 55
Połączenia z Turkami...................... 55
Przeciwdziałanie Hiszpanii....................... 56
Obiektywne leczenie polityki..................... 57
Sztuka rokowania........................ 57
WOJNA JAKO DZIEŁO SZTUKI........................ 58
Bronią palna............................ 58
Znawstwo i dyletanctwo..................... 59
Okrucieństwa wojny.............................. 59
PAPIESTWO I SEKWANA NIEBEZPIECZEŃSTW.................... 60
Stanowisko do zagranicy i do Włoch................... 61
Rzymskie niepokoje odkąd wesz Nico V.................... 61
Sixtus IV. jako pan od Rzymu....................... 62
Plany kardynała Pietro Riario..................... 62
Nepotenstaat w Romagna.................... 63
Kardinale z domów księcia.................... 63
Innocenz VIII. i jego syn...................... 64
Aleksander VI. jako Hiszpani........................ 65
Stosunek do zagranicy i świętokupstwo................... 66
Cesare Borgia i jego stosunek do ojca............... 67
Jego ostatnie zamiary......................... 67
Grożącą Säkularisation państwa kościelnych................ 68
Irrationelle w środkach...................... 68
Zamordowania............................ 69
Ostatnie lata............................ 69
Juliusz II. jako zbawcy papiestwa.................... 71
Wybór LeosX.............................. 71
Jego niebezpieczne polityczne plany.................... 71
Rosnące niebezpieczeństwa od zewnątrz..................... 72
HadrianVI............................... 72
Clemens VII. i spustoszenie od Rzymu................ 73
Derse'ben następują i reakcja...................... 73
Pojednanie Karls V. z Papste................... 74
Papiestwo kontrreformacji.................... 74
WŁOCHY PATRIOTÓW........................ 75
Drugi odcinek ROZWOJU JEDNOSTKI
WŁOSCY PAŃSTWO I JEDNOSTKA............... 76
Człowiek średniowiecza....................... 76
Rozbudzenie osobistości..................... 76
Despota i jego poddani................ 77
Indywidualizm w republikach.................. 78
Wygnanie i kosmopolityzm.................... 78
DOKONANIE OSOBISTOŚCI................... 79
Wielostronne............................. 79
Wszechstronne; Battista Leona Alberti.................... 80
NOWOCZESNOŚCI SŁAWY........................... 82
Dantes stosunek do sławy...................... 82
Zelebrität humanisty; Petrarca.................. 83
Kult domów rodzinnych........................ 83
Kult grobów........................... 84
Kult sławnych mężczyzn tego o zestarzeć się............... 84
Literatura miejscowej sławy; Padwa.................. 85
Literatura ogólnej sławy..................... 86
Sława od pisarzy zależnie................ 86
Żądza sławy jako namiętność..................... 87
NOWOCZESNOŚCI KPINY I DOWCIPU....................... 88
Jego związek z indywidualizmem............... 88
Kpina Florentyńczyk; nowela.................. 89
Strona
Autorzy dowcipu i Buffonen...................... 89
Ona Żartuje Leona X............................ 90
Parodia w zgęszczeniu....................... 91
Teoria dowcipu........................... 91
Oszczerstwo............................. 93
Hadrian VI. jako jej ofiara........................ 93
Pietro Aretino.............................. 94
Jego Publizistik...............,............. 95
Jego stosunek do książąt i Zelebritäten.............. 95
Jego religia............................. 96
Trzeciej A bschnitt obudzenia znowu TEGO o zestarzeć się
UWAGI WSTĘPNE............................98
Rozciągłość pojęcia renesansu................... 98
Starożytność w średniowieczu....................... 99
Jego wczesne rozbudzenie znowu w Włoszech................... 99
Łacińska poezja 12. wieku.................. 100
Duch 14. wieku...................... 100
Miasto ruiny RZYM ..........................IOI
Dante, Petrarca, Uberti.........................101
Istniejące ruiny obecnie Poggios................. 103
Blondus, wesz Nico V., Pius II....................... 103
Starożytność poza Rzymem...................... 104
Sprowadzić miasta i rodziny od Rzymu................. 104
Nastrój i roszczenia Rzymianin................... 104
Zwłoki Julia.......................... 105
Wykopaliska i przyjęcia...................... 105
Rzym pod Leonem X............................ 106
Sentymentalność ruiny . , . ....................... 106
STARA AUTORÓW............................IO7
Jej rozpowszechnienie w 14. wieku................... 107
Odkrycia 15. wieku.................... 107
Biblioteki, kopista i Skriptoren................ 108
Ciśnienie książki............................ 110
Przegląd greckich studiów................... w
Orientalne studia.......................... w
Picos stanowiska do starożytności....................... Iia
HUMANIZMU IM 14. WIEK..................."2
Niechybność jego zwycięstwa......................H3
Współuczestnictwo Dante, Petrarca i Boccaccio...............JI4
Ostatniej jako bojownicy........................IJ4
Koronacja poetycka...........................JIS
UNIWERSYTETY I SZKOŁY.......................HO
Humanista jako profesor w 15. wieku..............n7
Zakłady obok siebie.............................IX %
Wyższe wolne wychowanie; Vittorino...................IJ8
Guarino w Ferrara...........................rI9
Wychowanie książęce............................IJ9
PROTEKTORZY HUMANIZMU......................I3O
Florentinische obywateli; Niccoli...................... 120
Mannetti; wcześniejsze Medici...................... 121
Księcia; papieże odkąd wesz Nico V. ................... 133
Alfons od Neapolu........................... 135
Federigo z Urbino.......................... 126
Sforza i ona Estończycy......................... 126
Sigismondo Malatesta.......................... 127
REPRODUKCJA TEGO o zestarzeć się. EPISTOLOGRAPHIE .............128
Papieska kancelaria..........................138
Szacunek stylu listowego.......................139
ŁACIŃSKA MOWA..........................129
Obojętność nad legowiskiem mówcy................ 130
Uroczysta państwo - i mów przyjęcia................... 130
Mowy zwłok.............................. 131
Akademicką i mowy żołnierza..................... 131
Łacińskie kazanie.......................... 132
Wznowienie starożytnej retoryki..................... 132
Forma i treść; zacytowanie...................... 133
Zmyślone mowy............................. 134
Ruina elokwencji........................... 134
ŁACIŃSKA ROZPRAWA.......................135
GESCHICHTSCHREIBUNG........................135
Stosunkowa konieczność łaciny.................. 136
Badania nad średniowieczem; Blondus................ 137
Początki krytyki........................... 138
Stosunek do włoskiej Geschichtschreibung.............. 138
OGÓLNY LATINISIERUNG TWORZENIA.................139
Starożytne imiona........................... 139
Latinisierte stosunków życia...................... 140
Roszczenia na jednowładztwie...................... 140
Cycero i Ciceronianer....................... 141
Łacińska konwersacja....................... 142
Łacińska nowy nisza POEZJA........................143
Epos z starej historii; Africa............... 143
Zgęszczenie mityczne............................. 144
Chrześcijański epos; Sannazaro....................... 145
historyczna czas poezja......................... 146
Wmieszanie się mitologii....................... 146
Dydaktyczna poezja; Palingenius...................... 147
Liryka i jej granice....................... 148
Ody na święte............................ 149
Elegie i podobne.......................... 149
Epigramat............................. 150
Macaronische poezji........................... 152
SPADEK HUMANISTÓW IM 16. WIEK................152
Oskarżenia i miara jej wina................. 152
Jej nieszczęście.............................. 156
Odpowiednik humanistów...................... 157
Pomponius Laetus............................ 157
Akademie............................. 158
Czwarty odcinek ODKRYCIE ŚWIATA I CZŁOWIEKA
Strona PODRÓŻY WŁOCHÓW..........................l6o
Columbus...............................161
Stosunek kosmografii do podróży................161
Nauka naturalna PANI WŁOCHY....................IÖ 2
Kierunek na Empirie........................ 163
Dante i astronomia........................ 163
Wmieszanie się kościoła......................... 163
Oddziaływanie humanizmu....................... 164
Botanika; ogrodnicy.......................... 164
Zoologia; zbiory obcych zwierząt................. 165
Świta Ippolito Medici; niewolnicy............... 166
ODKRYCIE KRAJOBRAZOWEJ PIĘKNOŚĆ..............l66
Krajobraz w średniowieczu...................... 167
Petrarca i wejście górskie..................... 168
Dittamondo Uberti....................... 169
Flandryjska szkoła malarska....................... 170
Aeneas Sylvius i jego przedstawienia ................. 170
ODKRYCIE CZŁOWIEKA........................173
Psychologiczne namiastki; Temperamenty.................173
DUCHOWE PRZEDSTAWIENIE PANI POEZJI...................174
Wart bez rymu wierszy........................175
Wart sonetu............................175
Dante i jego Vita nuova.......................176
Jego Divina Commedia.........................177
Petrarca jako Seelenschilderer.......................177
Boccaccio i Fiammetta.......................178
Mały rozwój tragedii....................179
Przepych przedstawienia jako nieprzyjaciółka Dramas............180
Intermezzi i balet..........................180
Komedia i komedia maski......................182
Namiastka przez muzykę.........................183
Romantyczny epos..........................183
Niezbędne podporządkowanie charakterów.................183
Pulci i Bojardo...........................184
Wewnętrzne prawo jej kompozycji...................185
Ariosto i jego styl..........................186
Folengo i parodia ........................187
Tasso jako przeciwieństwo...........................188
Bio grafika.............................188
Włoch kroczył dalej naprzeciwko średniowieczu............. 189
Toskańskie biografie......................... 189
Inne okolice Włoch........................ 190
Autobiografia; Aeneas Sylvius................... 191
Benvenuto Cellini............................ 192
Girolamo Cardano........................... 192
Luigi Cornaro............................. 193
CHARAKTERYSTYKA LUDÓW I MIAST.................195
Dittamondo............................196
Przedstawienia z 16. wieku..................196
PRZEDSTAWIENIE ZEWNĘTRZNEGO CZŁOWIEKA...................197
Piękność przy Boccaccio.......................197
Ideał piękność Firenzuola....................198
Jego ogólne definicje......................199
PRZEDSTAWIENIE PORUSZONEGO ŻYCIA....................2OO
Aeneas Sylvius i inną........................ 201
Konwencjonalną Bukolik odkąd Petrarca.................... 201
Rzeczywiste stanowisko chłopów...................... 201
Prawdziwe poetyczne leczenie wiejskiego życia................ 201
Battista Mantovano, Lorenzo Magnifico, Pulci............... 202
Angelo Poliziano............................ 203
Ludzkość i pojęcie człowiek.............. 203
Piąty odcinek TOWARZYSKOŚĆ I ŚWIĘTO
WYRÓWNANIE POZYCJI......................205
Przeciwieństwo do średniowiecza........................205
Mieszkanie razem w miastach..................205
Teoretyczna negacja szlachty.....................206
Powstrzymają szlachtę po krajobrazach..................207
Jego stanowisko do tworzenia........................207
Późniejsza Hispanisierung życia..................208
Dostojeństwo rycerskie od średniowiecza...................208
Turnieje i jej karykatury....................209
Szlachta jako rekwizyt dworzan....................209
ZEWNĘTRZNA ULEPSZENIA ŻYCIA....................2IO
Ubranie i mody..........................210
Środek toaletowy panie........................211
Schludność.............................212
Galateo i dobry tryb życia...................213
Wygoda i elegancja.......................213
JĘZYK JAKO PODSTAWA TOWARZYSKOŚCI.................214
Wykształcenie języka ideału...................... 214
Dalekie rozpowszechnienie tego sam....................... 215
Krańcowi puryści.......................... 215
Jej mały sukces........................... 216
Konwersacja............................ 217
WYŻSZA FORMA TOWARZYSKOŚCI....................2l8
Porozumieją się i statuty...................... 218
Noweliści i jej audytorium................... 218
Duże damy i salony.................... 219
Florentinische towarzyskości........................ 219
Lorenzo jako Schilderer jego koła................... 220
DOSKONAŁY człowiek społeczny.................22O
Jego romans............................221
Jego objawiają i duchowe biegłości.................221
Ćwiczenia gimnastyczne...........................221
Muzyka...............................222
Instrumenty i wirtuozostwo.................. 222
Dyletanctwo w społeczeństwie..................223
STANOWISKO PANI............................ 224
Jej męskie tworzenie i poezja.............,...... 224
Dokonanie jej osobistości...................... 225
Virago ,......................... .... 226
Baba w społeczeństwie...................... 226
Tworzenie Buhlerinne'n...................... 226
Istota domowa.............................227
Przeciwieństwo do średniowiecza........................228
Agnolo Pandolfini............................228
Willa i wiejskie życie.......................229
ŚWIĘTA................................229
Jej podstawowe formy, tajemnica i procesja...............230
Zalety naprzeciwko zagranicy.....................231
Alegoria w włoskiej sztuce.................. 231
Historyczni przedstawiciele ogólnego................232
Przedstawienia tajemnicy........................233
Boże ciało w Viterbo.........................235
Światowe przedstawienia.........................235
Pantomimy i przyjęcie od książąt.................. 236
Poruszone pociągi; duchowną Trionfi.....................237
Światową Trionfi............................ 239
Pochody do wody...........................241
Karnawał w Rzymie i Florencji...................... 242
Szóstej A bschnitt OBYCZAJU I RELIGII
MORALNOŚĆ..............................244
Graniczą wyrok...........................244
Świadomość demoralizacji......................245
Nowoczesne poczucie honoru.........................246
Panowanie fantazji.........................247
Szulerstwo i mściwość........................247
Zranienie małżeństwa...........................251
Moralne stanowisko pani........................252
Vergeistigte miłość..........................255
Ogólny sens występku........................256
Istota bandyty..............................257
Zapłacone morderstwo; zatrucia................... 258
Absolutne Bösewichter........................260
Stosunek obyczajowości do indywidualizmu...............261
RELIGIA IM CODZIENNYCH ŻYCIA.....................203
Brak reformacji........................ 262
Stanowisko Włochów do kościoła..................... 263
Nienawiść przeciw hierarchii i stanowi zakonnemu................... 264
Mnisi żebraczy............................ 264
Dominikańska inkwizycja...................... 266
Höhern zakonów............................ 266
Przyzwyczajenie na kościół i jej Segnungen.............. 268
Kaznodzieje autobusowi kaznodziejscy............................ 269
Girolamo Savonarola........................... 273
W tym Pogańskie wierzenia ludowe..................... 278
Wiary relikwii........................... 279
Służba mariacka ........................... 280
Wahania w kulcie........................ 281
Duże autobusowy epidemii epidemii.......................... 281
Policyjne uregulowanie, których w Ferrara.................. 282
RELIGIA I DUCH RENESANS...............284
Niezbędna subiektywność.........................285
Światowość ducha.........................285
Tolerancja przeciw islamowi........................286
Uprawnienie wszystkich religii.......................286
Oddziaływanie tego o zestarzeć się........................287
Tak zwany epikurejczyk..........................288
Nauka z wolnej chęci.......................289
Pobożni humaniści........................290
Bardziej średni kierunek humanistów....................290
Początki krytyki świętego.....................292
Fatalizm humanistów........................292
Jej pogańskie pozory.....................294
INTEGRACJA OD STAROŻYTNEGO I NOWSZEMU PRZESĄD..........294
Astrologia............................. 295
Jej rozpowszechnienie i jej wpływ..................... 295
Jej przeciwnicy w Włoszech.......................... 299
Picos obalenia i, których działania.................. 300
Różną Superstitionen....................... 301
Przesąd humanistów ....................... 302
Duchy zmarła....................... 303
Wiara demoniczna............................. 304
Włoska wiedźma.......................... 305
Kraj wiedźmy przy Norcia........................ 306
Wmieszanie się i granice nordycki Hexenwesens........... 307
Czary kokietek........................ 308
Czarownik i zaklinacz...................... 309
Demony na ulicy do Rzymu.................. 309
Pojedyncze gatunki uroku; Telesmata................. 310
Czarnoksięstwo przy położeniach kamienia węgielnego...................... 3J2
Nekromant u poetów..................... 312
Historia uroku Benvenuto Cellini.................. 3J3
Zdjęcie magii....................... 3X4
Gatunki obok siebie tego sam, alchemie................... 3X4
WSTRZĄŚNIENIE WIARY W OGÓLE.................316
Spowiedź Boscoli......................... 316
Religijny jon zmieszany i ogólna wątpliwość................ 317
Kłótnia nad nieśmiertelnością...................... 318
Niebo wrzosowe........................... 319
Homerycki tamten świat......................... 320
Verflüchtigung chrześcijańskich nauk.................. 320
Włoski teizm........................ 321
PRZYPISKI........................... 325
DOKŁADNA podania tytułowego PEWIEN CZĘSTA ZACYTOWANYCH DZIEŁ........ 378
POSŁOWIE Z WILHELM WAETZOLDT.................. 381
REJESTR............................. 409
ULEPSZONA UPRAWA ROLI RENESANSU PANI OBRAZOM
Sukcesy obrazu........................... 417
Spis odbić.................... 657
Przypisek do obrazów..................... 677
Spis posterunków..................... 681
Spis artystów...................... 685





UWAGA WSTĘPNA

JDer życzenie, od którego posiadać dużym pomnikom literatury rozrzutnie sformowane wydania książki, jest założony duchowo dobrze i daleko od bibliophiler ceregieli. — Burckhardts geschlossenste praca, zaokrągli jako dzieło sztuki stylu i jako świat abstrakcyjny, jego "ulepszona uprawa roli renesansu w Włoszech" należy do książek pozycji niemieckiej literatury; ta ocena daje leżącemu wydaniu jej uczciwe uprawnienie specjalne. Nasze trudzenie przy wykonaniu tomu było więc, znaleźć dla znacznej zawartości znaczną postać. Więcej niż taka praca na zewnętrznym mogła zostać zrobiona do tej pułapki: może jednak został przez wywołuje dla wielu to wznowienie dobra dziedziczącego.
PHAIDON - VERLAG

SPIS ODBIĆ





1. obraz miasta w renesansie wczesnym. { Fresk z Benedetto Buonfigli:"Transmisja kośćców hl.Herculanus".) Perugia, galeria obrazów.
2. zamek do Ferrara. Wybudujcie w 14. wieku.
3. Castel Nuovo do Neapolu. Wybudujcie w 13. Jahrhundeit.
4. Scaligergraber do Verona.
5. pomnik Bernabd Visconti. Mediolan, archeologiczny muzeum.
6. pomnik Cangrande do Verona.
7. Sigismondo Malatesta, tyran z Rimini. Wyciął z fresku od Piero della Francesca w Malatestatempel do Rimini.
8. Sigismondo Malatesta, tyran z Rimini. Od nieznanego mistrza 15. wieku. Rimini, katedra.
9. Giovanni II. Bentivoglio i jego rodzina przed górującą Madonną. Z Lorenzem Costa, 1488. Bolonia, S. Giacomo Maggiore.
10. Giovanni Bentivoglio. Płaskorzeźba z Sperandio. Paryż, Louvre.
11. Giovanni Bentivoglio. Płaskorzeźba z Vincenzo Vanuzzi (?). Bolonia, S. Giacomo Maggiore.
12. Giovanni II. Bentivoglio, tyran od Bolonii i jego małżonka Ginevra Sforza. Z Loienzo Costa. Paryż, zbiór Dreyfus.
13. Ercole I. d'Este, książę z Ferrara. Z Dosso Dossi. Modena, Estończyk -
sische galerii.
14. Ercole II. d'Este (?), książę z Ferrara. Od Tizian. Madryt, Prado. { To określenie następuje Carl Justi, Jahrb.d.preuß.Kunstslg.XV. — Gronau sądzi, że Portrat Federigo Gonzaga, książę z Mantua,
przedstaw.)
15. Alfonso I. d'Este, książę z Ferrara. Od Tizian. New York, muzeum metra. (To wyreprodukować egzemplarza często w Palazzo Pitti do Florencji kopia jest z Dosso Dossi.)
16. Laura Dianti. Geliebte księcia Alfonso I. d'Este. Od Tizian. Richmond, zbiór Cook.
17. Lucrezia Borgia. Córka papieża Aleksander VI., małżonka Alfonsos I. d'Este. Wyciął z fresku z Pinturicchio. Rzym, stolica papieski.
18. Izabela d'Este Gonzaga. Od Tizian, 1534. Wiedeń, historyczny sztuka muzeum.
19. Eleonora Gonzaga, księżna z Urbino. Od Tizian. Florencja, Uffizien.
20. Izabela d'Este, córka Ercoles I. d'Este i Eleonorze z Aragon, małżonka Gian Francescos III. Gonzaga, księcia z Mantua. Rysunek od Leonardo tu Vinci. Paryż, Louvre.
21. Lionello d'Este, gubernator z Ferrara. Z Pisanello. Bergamo, akademia Garrara.
22. Margharita Gonzaga (?), małżonka los Lionela d'Este. Obraz z Pisanello. Paryż, Louvre. (Po Cl. Hachette: Ginevra d'Este, małżonka Sigismondo Malatestas.)
23. Galeazzo Maria Sforza, książę z Mediolanu. Z Antonio del Polla - juolo. Florencja, Uffizien.
24. 25. Lodovico Sforza, nazwać II Moro, książę z Mediolanu i jego małżonka Beatrice d'Este. Wyciąłby z Pala Sforzesca z Bernar Gonti - dino de" w Brera do Mediolanu. ( Dopis przy Ber - nardino de Gonti" jest z Morelli; Seidlitz przypisał obraz Ambrogio tu Preda; podjęto ostatnio własnych "mistrzów Pala Sforzesca".)
26. figury leżanki z nagrobka Lodovico Sforzas i jego małżonki. Z Andreą Solario. Kartuzja z Pavia.
27. Lodovico il Moro, książę z Mediolanu. Obraz z Boltraffio. Mediolan, zbiór Trivulzio.
28 — 33- członkowie domu Sforza. Z malowideł ściennych z Bernar - dino Luini w Sforza- zamku do Mediolanu. (28. Francesco Sforza. 29. Gian Galeazzo Sforza. 30. Bianca Maria Sforza. 31. Maximilian I. Sforza. 32. Maksymilian II. Sforza. 33. Beatrice d'Este.)
34. Catarina Sforza, córka Galeazzo Maria Sforza, małżonka tego indos -lamo Riario. Z Piero di Cosimo. Muzeum w Altenburg.
35. Lodovico II. Gonzaga i jego rodzina. Fresk z Mantegna. Mantua, Gastello di Corte.
36. Lodovico II. Gonzaga. Z Mantegnas fresków w Gastello di Corte do Mantua.
37. kardynał Francesco Gonzaga. Z Mantegnas fresków w Gastello di Corte do Mantua.
38. spotkanie Lodovicos II. Gonzaga, margrabiego z Mantua, z jego Sohne, kardynałowi Francesco. Fresk z Mantegna w Castello di Corte do Mantua.
39. Francesco Gonzaga. Terakota od Gian Cristoforo Romano. Florencja, Museo Bardini.
40. Francesco Gian Gonzaga. Rysunek z Francesco Bonsignori. Uffizien.
41. Francesco Sforza. Płaskorzeźba marmurowa od Gian Cristoforo Romano. Florencja, muzeum narodowa.
42. Federigo tu Montefeltro. Płaskorzeźba marmurowa od Gian Cristoforo Romano. Florencja, muzeum narodowa.
43. Izabela z Aragon, królowa od Neapolu. Rysunek z Boltraffio. Mediolan, Ambrosiana.
44. Ferdynand I. z Aragon, król od Neapolu. Biust terakoty od nieznanego mistrza 15. wieku. Paryż, Louvre.
45. port od Neapolu. Od nieznanego mistrza wokół 1500. Neapolu, muzeum narodowe.
46. Maksymilian Sforza. Rysunek od ucznia Leonardos tu Vinci. Mediolan, Ambrosiana.
47. Francesco Sforza. Z Bernardino de" Conti. Rzym, galeria obrazów stolicy papieskiej.
48. Federigo Gonzaga. Z Francesco Francia. New York, Metropolitan- muzeum.
49. książę z domu Gonzaga. Rysunek z Francesco Bonsignori. Wiedeń, Albertina.
50 — 55. medale renesansowi. Florencja, muzeum narodowa. Stanzo Sforza i jego zamek (50, 51. Con -. Z Gian Francesco Enzola, 1475-52, 53. Catarina Sforza. Z Niccolö Spinelli. 54, 55. Alfonso z Aragon. Z Pisanello.)
56. Federigo tu Montefeltro, książę z Urbino i jego małżonka Battista Sforza. Od Piero della Francesco. Florencja, Uffizien.
57, 58. samochody weselni książęca para. Obraz na stronie odwrotnej obrazu tego Federigo tu Montefeltro i jego małżonki. Od Piero della Francesca. Florencja, Uffizien.
59. Guidobaldo tu Montefeltro, książę z Urbino. Od Gian Francesco Caroto. Florencja, Palazzo Pitti.
60. Elisabetta Gonzaga, małżonka Guidobaldo tu Montefeltro, księcia z Urbino. Od Gian Francesco Caroto (?). Florencja, Palazzo Pitti.
61. Astorre Baglione z Perugia jako niebiański jeździec w Raffaels "wygnanie Heliodor". Rzym, stolica papieski.
62. ]udith i Holofernes. Brąz z Donatello. Florencja, loggia de" Lanzi.— W roku 1495 przed Signorenpalast postawić do uczczenia zabójstwa tyrana.
63. projekty dla pomnika jeźdźca tego Francesco Sforza. Rysunek piórkiem od Leonardo tu Vinci. Windsor, Królewski biblioteka.
64. Guidoriccio Fogliani. Z Simone Martini. Siena, Palazzo Publico.
65. Reiierbüdnis Condottiere Niccolö Marucci tu Tolentino. Fresk z Andreą del Castagno. Florencja, katedra.
66. obraz jeźdźca Condottiere Giovanni Acuto (John Hawkwood). Fresk z Paolo Uccello. Florencja, katedra.
67. obraz jeźdźca imperator. Romische brązu, Neapol, muzeum narodowe.
68. rzymskie konie brązowe przed kościołem Markus. Wenecja.
69. pomnik jeźdźca Gattamelata. Z Donatello. Padwa.
70. pomnik jeźdźca Colleoni. Z Verrocchio. Wenecja.
71. Bartolommeo Colleoni. Z Verrocchios pomnikowi jeźdźca w Wenecji.
72. Condottiere Gattamelata. Głowa pomnika jeźdźca z Donatello, 1447. Padwa.
73. Annibale Bentivoglio. Płaskorzeźba marmurowa. Bolonia, S. Giacomo Maggiore.
74. Roberto Malatesta. Płaskorzeźba marmurowa od nieznanego włoskiego północny mistrza, 1484. Paryż, Louvre.
75. Roberto Malatesta, naczelny wódz papieża i wenecjan; Zięć księcia Federigo z Urbino. Z fresku z Piero di Gosimo w Sixtinischen kaplicy.
76. Paolo Vitelli. Condottiere. Florencja, Uffizien.
77. Gabrino Fondolo. Tyran miasta do Gremona. Florencja, Uffizien.
78. Castruccio Castracani. Ghibellinischer dowódców. Florencja, Uffizien.
79. Braccio z Montone. Condottiere. Florencja, Uffizien.
80. Niccold tu Uzzano. Gonfalionier, Consol di Mare (admirał) i rad wojenny w Florencji. Rzekomo z Donatello. Umalowany biust terakoty. Florencja, muzeum narodowa.
81. 82. Condottieri Pippo Spano i Farinata degli Uberti. Freski z Andreą del Gastagno. Florencja, Museo di Sant" Apollonia.
83. Cesare Borgia(?). Rzekomo z Giorgione. Bergamo, akademia Garrara.
84. Cesare Borgia(?). Rzekomo z Palmezzano. Forli, galeria obrazów.
85. bitwa między żołnierzami pieszy i jeźdźcami. Starożytna płaskorzeźba. (Widok części Alexandei- sarkofag.) muzeum w Konstantionopel. (Vergl. Abb. 86.)
86. bitwa między żołnierzami pieszy i jeźdźcami. Płaskorzeźba brązowa od Bertoldo di Giovanni ( nauczycielowi Angelo prostaka). Florencja, muzeum narodowa.
87. jeździec bitwy. Obraz z Paolo Uccello. Londyn, galeria narodowy.
88. 89. Belagerungs- sceny. Freski z Giorgio Vasari. Florencja, Palazzo Vecchio.
90. scena wojenna z eksplodującą bombą. Rysunek od Leonardo tu Vinci. Paryż, dawny zbiór Armand; teraz ßcole Beaux Arts.
91. projekt do maszyn wojennych. Rysunek od Leonardo tu Vinci. Londyn, British muzeum.
92. zmontowanie działa w dworze arsenału. Rysunek piórkiem od Leonardo tu Vinci. Windsor, Królewski biblioteka.
93. hełm. Florentinisch, 15. wiek. Florencja, muzeum narodowa.
94. szyld czczenia. Z florentinischen rusznikarz 16. wieku. Florencja, muzeum narodowa.
95. przygotowania przepychu cesarzy Karls V. Von innego mail rusznikarza 16. wieku. Florencja, muzeum narodowa.
96. rycerz. Z Giorgione. Londyn, galeria narodowy.
97. Neapol, 1479. z windą floty przy tym Przyjmie Lorenza de" Medici. Kolorowy rysunek. Neapol, Museum S. Martino.
98. Florencja. Drzeworyt nieznanego Florentyńczyk mistrza 15. wieku.
99. pociąg królów. Z przedstawieniem od członków rodziny Medici. Fresk z Benozzo Gozzoli. Florencja, Palazzo Medici - Riccardi.
100. Lorenzo de" Medici il Magnifico. Alegoryczny portret z Giorgio Vasari. Florencja, Uffizien.
101. drzwi północne na Baptisterium do Florencji. Z Lorenzem Ghiberti. Nad tym: Z Giovanni " kazania Taufers" Francesco Rusticci.
102 — 104. Florentyńczyk widoków. Malowidło ścienne z Stradano w Palazzo Vecchio do Florencji. (102. most przy Santa Trinitä. — 103. miejsce Mercato Vecchio. — 104. Weihungsfest przed loggią de" Lanzi.)
105. Palazzo Publico (dom miasta) w Siena.
106. hl. Bernard wygłasza kazanie przed domem miasta w Siena. Z Pietro di
Siena, katedra.
107. lew od Wenecja i doża. Rzeźba nad Porta della
Garta pałacu doży w Wenecji.
108. cud drzewa krzyżowego. Z Vittore Garpaccio. Wenecja,
Akademia.
109. Wiederfindung relikwii krzyżowej. Z Gentile Bellini. Wenecja,
Akademia.
110. pierścień rybaka. Z Paryżem Bordone. Wenecja, akademia.
w. Papież błogosławi miecz doży. Z Leandro Bassano. Wenecja,
Akademia.
112. procesja na miejscu Markus w Wenecji. Z Gentile Bellini. Wenecja,
Akademia.
113. Catarina Cornaro. Obraz ideału z Paolo Veronese. Wiedeń, historyczny sztuka muzeum.
114. Catarina Cornaro. Z Gentile Bellini. Budapeszt, muzeum pięknej
Sztuki.
115. Catarina Cornaro ( koroną) i weneckie szlachcianki. Wyciął z Gentile Bellinis "wykrycie znowu relikwii krzyżowej". Wenecja, akademia.
116. doża Andrea Vendramin. Z Gentile Bellini. New York, własność prywatny.
11j. DerDoge Francesco Foscari. Z Gentile Bellini. Wenecja, muzeum Correr. ii 8. doża Tommaso Mocenigo. Sposób Gentile Bellini. Wenecja, muzeum Correr. (Po Bode: Jacopo Bellini.)
119. doża Leonardo Loredano. Z Giovanni Bellini. Londyn, galeria narodowy.
120. perskie poselstwo w Wenecji. Z Paolo Veronese. Wenecja, pałac doży.
121. poselstwo z Anglii. Z Vittore Garpaccio. Wenecja, akademia.
122. wenecka poselstwa w Kairze. Sposób Gentile Bellini. Paryż, Louvre.
123. hl. Stefan wygłasza kazanie w Jerozolimie. Z Vittore Carpaccio. Paryż, Louvre.
124. Markus leczy Ananias na placu targowym do Alexandria. Z Gima tu Conegliano, 1499. Berlin, muzealne Friedrich cesarza.
125. kazanie tego święte Markus w Alexandria. Z Giovanni Bellini. Mediolan, Brera.
126. sułtan Mahomet II. wycięcie z obrazu z Gentile Bellini. Londyn, galeria narodowy.
127. sułtan Murad III. kolorowy rysunku z Melchior Lorch. Praga, Slg. Lanna.
128. książę Turka Dschem. Brat sułtana Bajazeth II. i więźniów papieży Innozenz VIII. i Aleksander VI. wycięcie z fresku z Pinturicchio. Rzym, stolica papieski.
129. koronacja cesarza. Z warsztatu Robbia. Florencja, muzeum narodowa. ( Przypisać Także Benedetto tu Maiano i znaczyć jako koronacja Alfonsos I. od Neapolu.)
130. koronacja cesarza Karls V. Ausschnitt z fresku z Giorgio Vasari. Florencja, Palazzo Vecchio.
131. cesarz Karl V. Gemälde od Tizian, 1548. Monachium, Ältere galerii obrazów.
132. Karl VIII. z Francji. Miniature. Paryż, biblioteka narodowy.
133. król Ludwig XII. z Francji. Kolorowy rysunek. Paryż, biblioteka narodowy.
134. król Franz I. z Francji. Z Jeanem Clouet (?). Paryż, Louvre.
135. król Heinrich II. z Francji. Z Jeanem Clouet. Florencja, Uffizien.
136. król Heinrich VIII. z Anglii. Od Hansa noga przynosząca d.J. Windsor Castle.
137. wejście Karls VIII. z Francji w Florencji. Z Francesco Granacci. Florencja, Uffizien.
138. wejście króla Franz' I., cesarz Karls V. i kardynała Alessandro Farnese, późniejszego papieża Paul III., w Paryżu (?). Fresk z Taddeo i Federigo Zucchero. Caprarola, Palazzo Farnese.
139. Gran Cavalcata. Wejście cesarzy Karls V. i papieża Clemens VII. w Bolonii. Malowidło ścienne z Brusasorci. Verona, Palazzo Ridolfi.
140. nagrobek Cecylia Metella przy on Przez Appia przy Rzymie.
141. Ona Engelsburg. Rzym. ( W tle Kościół świętego Piotra.)
142. Rzym, aby 1480, z Capitol z widzieć. Rysunek ucznia tego Domenico Ghirlandajo. (Kodeks Escurialensis, fol. 40.)
143. Kościół świętego Piotra w obudowie i stolica papieski. Bardziej anonimowo rzymski miedzioryt 16. wieku.
144. kopuła katedry do Florencji. Z Brunelleschi.
145. model do kopuły Kościoła świętego Piotra. Od Angelo prostaka. Rzym, Museo Petriano.
146. kopuła Kościoła świętego Piotra w dzisiejszym stanie. Od Angelo prostaka i a.
147. Kościół świętego Piotra przed obudową. (Basilica di S. Pietro.) rekonstrukcja od prof. Marcelliani. Rzym, Museo Petriano.
148. Przed Kościołem świętego Piotra. Rzym. (Fontana della Piazza di San Pietro.)
149. papież błogosławi Pius II. na porcie z Ancona krzyżowców. Fresk z Pinturicchio. Siena, biblioteka katedralny.
150. papież Aleksander VI. wycięcie z fresku z Pinturicchio. Rzym, stolica papieski.
151. papież Sixtus IV. i ten Sekwanie. Fresk z Melozzo tu Forll. Rzym, galeria obrazów stolicy papieskiej.
152. papież Sixtus IV. szczegół z jego spiżowego nagrobka. Z Antonio Pollajuolo. Rzym, Kościół świętego Piotra.
153. papież Juliusz II. jako kardynał (Giulio della Rovere). Wyciął z fresku z Botticelli. Rzym, Sixtina- kaplica.
154. papież Juliusz II. wycięcie z obrazu z Raffael. Florencja, Palazzo Pitti.
155. papież Leon X. z Kardinalen Giulio de" Medici, późniejszemu papieżowi Clemens VII. i Lodovico de" Rossi. Z Raffael. Florencja, Palazzo Pitti.
156. papież Leo X. Weiß gehöhte rysunku kredką z Sebastiano del Piombo (?). Chatsworth, zbiór księcia z Devonshire.
157. papież Clemens VII. w młodych latach. Z Sebastiano del Piombo. Neapol, muzeum narodowy.
158. papież Paul III. z jego wnukami, Kardinalen Alessandro i Ottavio Farnese. Od Tizian. Neapol, muzeum narodowy.
159. gwardia Szwajcara papież. Wyciął z fresku z Raffael. Rzym, stolica papieski.
160. Franciscus od Asyżu. Wyciął z fresku z Cimabue w Unterkirche S. Francesco do Asyżu.
161. Girolamo Savonarola. Z Fra Bartolommeo. Florencja, Museo di San Marco.
162. Savonarola jako Petrus Martyr. Z Fra Bartolommeo. Florencja, Museo di San Marco.
163. palenie Savonarolas. Z nieznanego florentinischen malarzy wokół 1500. Florencja, Museo di San Marco.
164. medale pamiątkowe na Savonarola. Z Niccolö Spinelli.
165. naczynie kadzidła. Praca kowalska srebra 15. wiek. Padwa, izba skarbowa z S. Antonio.
166. procesja w wewnętrznym kościoła. Z Vittore Garpaccio. Wenecja, akademia.
167. ściąganie należności hl. Relikwia krzyżowa. Z Sebastiani. Wenecja, akademia.
168. wnętrze Sanctuariums. Z Giovanni Mansueti. Wenecja, akademia. ( Przypisać Także jego nauczycielowi Gentile Bellini.)
169. katedra z Florencji.
170. katedra z Ferrara.
171. katedra z Pisa.
172. katedra z Siena.
173. kazanie przed kościołem w Siena. Z Sano di Pietro. Siena, katedra.
174. Te Potępione. Wyciął z fresku od Luca Signorelli w katedrze do Orvieto.
175. pani piekła. Rysunek z Federigo Zucchero. Wiedeń, Albertina. (Projekt do fresku w kopule katedralnej do Florencji.)
176. demon. Fresk " ostatni sąd" wyciął z Angelo prostaka. Rzym, Sixtina- kaplica.
177. demon (Minos). Rysunek od Angelo prostaka. Windsor, biblioteka.
178. święte Markus, Georg i Mikołaj niweczą galerę demonów. Od nieznanego weneckiego mistrza. ( Przypisać Wcześniej Giorgione lub Palma Vecchio.) Wenecja, akademia.
179. wycięcie z tym "walka tego świętemu Georg" z Vittore Garpaccio. Wenecja, S. Giorgio de" Schiavoni.
180. pokuszenie świętego Antonius. Z Parentino. Rzym, galeria Doria.
181. Madonna uwalnia niemowlę z pazurów demona. Obraz z Niccolö Alunno. Rzym, galeria Golonna.
182. wiedźmy. Rysunek odręczny z Botticelli (?). Florencja, Uffizien.
183. warsztat alchemika. Obraz z Giovanni Stradano. Florencja, Palazzo Vecchio.
184. 185. Alegorycznego przedstawienia z panowania gwiazd nad życiem człowieka. Z Giovanni Miretto. Padwa, Palazzo della Ragione.
186. studium stosunku. Rysunek od Leonardo tu Vinci. Windsor, Królewski biblioteka.
187. Luca Pacioli. Obraz z Jacopo de" Barbari, z jego portretem samo (?) na prawo. Neapol, muzeum narodowy. (Bode przypisał obraz Donato Bramante; on sądził, Luca Pacioli jest z jego uczniem, księciu Guidobaldo, przedstawił. jest obrazem jednak sygnuje z Jacopo de'Barbari i datuje 1491.)
188. Amerigo Vespucci. Od nieznanego mistrza 16. wieku. Florencja, Uffizien.
189. Krzysztof Columbus. Obraz z Sebastiano del Piombo. New York,
Metropolitan- muzeum.
190. projekty maszynowe. Rysunek od Leonardo tu Vinci. Florencja, Uffizien.
191. anatomiczna studium od Leonardo tu Vinci. Windsor, Królewską
Biblioteka.
192. robi sekcję Leichnams. Rysunek z Bartolommeo Passerotti.
Oxford.
193. uczony przy jego pracy. Drzeworyt z Poliphilo. { Wenecja,
Aldus Manutius, 1499.)
194. uczony przy jego pracy. Wyciął z obrazu z Anto - nello tu Messina. Londyn, galeria narodowy.
195. Bernardino Corio. Drzeworyt z jego Mediolanem kroniki, 1503.
196. Francesco Filelfo, humanista i mówca. Rysunek jednego M. H. Wien mono gnoić zmartwienie, zbiór graf Wilczek.
197. pracownia uczonego. (Hieronim w Gehäus.) Z Vittore Garpaccio. Wenecja, S. Giorgio de" Schiavone.
198. Prawniczy odczyt. Z nagrobka tego Lorenzo Pini. Bolonia, S. Pietro. Z Girolamo Coltellini.
199. Humanistyczny odczyt. Z nagrobka tego Filippo Lazzari. Pistoja, S. Domenico. Z Antonio Lino konia.
200. odczyt Universitäts w wolnej. Henricus de Allemannia czyta jego wykład nad etyką. Malarstwo farby kryjącej na pergaminie naturalnym z Laurentius de Alinie wolta, początek 15. wieku. Berlin, gabinet miedziorytu.
201. teologiczna odczytu. Z Domenico di Michelino. Bergamo, akademia Carrara.
202. dysputa. Rysunek z Vittore Carpaccio. Florencja, Uffizien.
203. dysputa. (Jezus przed uczonymi w piśmie.) Z Bemardino di Mariotto. Mediolan, Brera.
204. biblioteka z San Marco do Florencji. Wybudujcie z Michelozzo di
Bartolommeo.
205. fasada biblioteki Markus do Wenecji. Wybudujcie z Jacopo Sansovino.
206. Biblioteca Laurenziana do Florencji. Wybudujcie po projektach Angelo prostaka.
207. strona z mszału z Girolamo tu Cremona. O 1467 — 75. Siena, Libreria Piccolomini.
208. obramowanie liścia wydanie Livius. Szkoła Mantegna. Wiedeń, Albertina.
209. tytuł drzeworytu z ciśnienia z Saluzzo 1507. biblioteki stolicy papieskiej.
210. Pierwsza strony tekstu Tu jakiegoś onymus- wydania. Ferrara, 1497. Berlin, gabinet miedziorytu.
211. strona z "Hypnerotomachia Poliphili". Drukować z Aldus Manutius, Wenecja, 1499.
212. strona z zilustrowanymi Florentyńczyk wydania od Angelo Poli - zianos " turniej tego Giuliano de" Medici".
213. Dante. Bronzebuste od nieznanego mistrza 15. wieku. Neapol, muzeum narodowy.
214. Dante- ilustracja. Z Botticelli. Berlin, gabinet miedziorytu.
215. Dante- ilustracja. Z Francesco Francia. Wiedeń, Albertina.
216. 217. Dante- ilustracji. Z Botticelli. Rzym, Vatikanische biblioteki.
218. Dante i jego Divina Commedia. Z Michelino. Florencja, katedra.
219. ostatnia nowela z Boccaccios Decamerone. Malarstwo deski skrzyni. Z Pesellino. Bergamo, akademia Carrarä.
220. Giovanni Boccaccio. Fresk z Andreą del Castagno. Florencja, S. Apol-lonia.
221. Francesco Petrarca. Fresk z Andreą del Castagno. Florencja, S. Apol-lonia.
222. Petrarca. Od nieznanego mistrza 15. wieku. Rzym, galeria Borghese.
223. koronacja poety Aeneas Sylvius Piccolomini. Z fresku z Pinturicchio. Siena, biblioteka katedralny.
224. głowa proroka, rzekomo Portrat Poggio Bracciolini. Górna część posągu marmurowego na Florentyńczyk Gampanile. Z Donatello i Rossi.
225. Marsilio Ficino. Humanista, głowa platonicznej nowy szkoły w Florencji. Z fresku z Domenico Ghirlandajo, 1430. Florencja, S. Maria Novella.
226. Girolamo Benevieni (?). Filozof i poeta do Florencji. Z Ridolfo del Ghirlandajo. Londyn, galeria narodowy.
227. humanista Angelo Pohziano i jego wychowanica Giuliano de" Medici. Z fresku z Domenico Ghirlandajo. Florencja, S. Trinita.
228. Marco Girolamo Vida. łaciński nowy poeta. Florencja, Uffizien.
229. Zanobi di Strada (jako hl. Zanobius). Prawnik i poeta laureatus. Florencja,
Uffizien.
230. Gioviano Pontano. Sekretera na Hofe od Neapolu i historiografa. Florencja, Uffizien.
231. Giovanni della Casa. Gęściej i sekretarz stanu. Florencja, Uffizien.
232. Pico della Mirandola. Humanista; z Marsilio Ficino i Angelo Poli - ziano Fuhrer platonicznej nowy akademii do Florencji. Fresk z Botticelli, z willi Lemni w Florencji, teraz w Louvre do Paryża.
233. humanista Tina Pia, autor historii Papste. Z fresku z Melozzo tu Forli. Rzym, stolica papieski.
234. Niccold Machiavelli. Polityk, historiograf, Komodiendichter; Autor "historii z Florencji". Kolorową Terrakottabuste od nieznanego mistrza 16. wieku. Florencja, Societä
Golombaria.
235. Francesco Guicciardini. Florentinischer historiografów. Florencja,
Uffizien.
236. Onofrio Panvinio. Teolog i archeolog. Florencja, Uffizien.
237. Matteo Palmieri. Gęściej dantesken "miasto życia". Biust z Antonio Lino konia. Florencja, muzeum narodowa.
238. Donato Acciajuoli. Filozof i historiograf. Florencja, Borgo degli Albizzi.
239. Luigi Puxi. Autorzy zabawnego wiersza rycerskiego "Morgante lubić -giore". Z fresku z Filippino Lippi. Florencja, S. Maria del
Mina gotowa.
240. Benedetto Varchi. Gęściej i historiograf. Od Tizian. Wiedeń,
historyczne sztuka muzeum.
241. Paolo Giovio. Humanista, lekarz przyboczny Leona X., autor z biografii. Anonimowy obraz z 16. wieku. Florencja, Uffizien.
242. Jacopo Sannazaro. łaciński nowy i włoski poeta. Miedzioryt 16. wieku.
243. kardynał Pietro Bembo. Humanista, poeta i Historiograph. Miedzioryt 16. wieku.
244. Paolo Giovio. Miedzioryt 16. wieku.
245. Giovanni Piero Valeriano (Bolzanus). Humanista, papstlicher Kammerer pod Leo X. Kupferstich 16. wieku.
246. kardynał Pietro Bembo. Sekretera Leon X., przyjaciel Lucrezia Borgia i Vittoria Golonna, humanista, filolog i poeta, autor "Asolani", rozmów nad miłością. Obraz od Tizian. Rzym, Palazzo Barberini.
247. Pietro Aretino. Obraz od Tizian, 1545. Florencja, Pitti- galeria.
248. graf Baldassare Castiglione, autor "Libro del Cortigiano", rozmów nad ideałem Hofmanns. Obraz z Raffael. Paryż Louvre.
249. Luigi Cornaro. Autora traktatu "Od Którego umiarkowany życie". Obraz z Tintoretto. Florencja, Palazzo Pitti.
250. poeta Andrea Navagero. Lewa połowa portretu podwójnego z Raffael, 1516. Rzym, galeria Doria.
251. Lodovico Dolce. Gęściej i pisarz sztuki. Anonimowy drzeworyt 16. wieku.
252. Lodovico Ariosto. Gęściej "Pędzącemu Rolandowi". Miedzioryt z Enea Vico.
253. Andrea Navagero. łaciński nowy poeta. Anonimowy drzeworyt 16. wieku.
254. karta tytułowa z Ariosts "Pędzącemu Rolandowi". Wenecja, 1533.
255. kardynał Bibbiena (Bernardo Dovizi). Parteiganger Medici, poseł na francuskim dworze, skarbniku Glemens" VII. i Leona X., autor on rozluźnią komedię "Calandria". Obraz z Raffael. Madryt, Prado.
256. Parnaß. Malowidło ścienne z Raffael w stolicy papieskiej.
257. Parnaß. (Triumf Wenera.) Z Andreą Mantegna. Paryż, Louvre.
258. Amor i trzy gracje. Z cyklu fresku "Amor i dusza", wyprowadzić od Giovanni Francesco Penni, Giulio Romano i Giovanni tu Udine po projektach Raffaels. Rzym, willa Sina paproci.
259. śmierć Procris. Malarstwo skrzyni z Piero di Cosimo. Londyn, galeria narodowy.
260. Mars i Wenera. Malarstwo skrzyni z Botticelli. Londyn, galeria narodowy.
261. Spoczywająca Wenera z Cupidos. Malarstwo skrzyni z Jacopo del Sellajo. (Prawdopodobnie starzej niż Botticellis "Mars i Wenera".) Londyn, galeria narodowy.
262. cesarz Caracalla. Starożytny biust, początek 3. wieku n. Chr. Berlin, alt muzeum.
263. Brutus. Od Angelo prostaka, aby 1540. Florencja, muzeum narodowa.
264. Klęczący młodzieniec. Wokół 460 v. Chr. Szczyt wschodni świątyni Jowisza, Pergamon.
265. Cupido. Od Angelo prostaka, aby 1497. Londyn, Victoria - i muzeum Alberta.
266. Apollo. Grecki posąg marmurowy. Florencja, Uffizien.
267. umierający niewolnik. Od Angelo prostaka. Paryż, Louvre.
268. łuk Titusa w Rzymie. Miedzioryt z Giambattista Cavalieri po rysunku z Giovan Antonio Dosio, 1569.
269. zdjęcie ilustracja na okładce "Antiquarie Prospettische powieści".

...



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.