Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kultura organizacyjna U.S. Army

09-03-2012, 21:19
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 18 zł     
Użytkownik ak-piastun
numer aukcji: 2112711329
Miejscowość Polkowice
Wyświetleń: 5   
Koniec: 11-03-2012 10:20:40

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Język: angielski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha




   NUMER BIBLIOSPISU - US14


Antykwariat Księgarski Piastun pozyskał dla Państwa unikalne analizy i monografie z zakresu bezpieczeństwa międzynarodowego opracowane przez Instytut Studiów Strategicznych działający przy Koledżu Wojskowym USA.
Źródła (tzw.biały wywiad) służą przede wszystkim jako
środek opiniotwórczy czy think tank pomiędzy Wojskiem, Środowiskiem Akademickim a decydentami.
Więcej informacji (spisy treści) przy kontakcie bezpośrednim.





Is the Organizational Culture of the U.S. Army Congruent with the Professional Development of Its Senior Level Officer Corps?

 

by Dr. James G. Pierce


170  stron



In the present study, Dr. Pierce postulates that the ability of a professional organization to develop future leaders in a manner that perpetuates readiness to cope with future environmental and internal uncertainty depends on organizational culture. Specifically, the purpose of his study is to explore the relationship between the Army’s organizational culture and professional development. He examines the degree of congruence between the Army’s organizational culture and the leadership and managerial skills of its officer corps senior leaders. He uses data from a representative sample of such leaders while they were students at the Army War College, Classes of 2003 and 2004. At the macro level, the results of his research strongly suggest a significant lack of congruence between the U.S. Army’s organizational culture and the results of its professional development programs for its future strategic leaders. He bases his conclusion on empirical data that indicate that the future strategic leaders of the Army believe that they operate on a day-to-day basis in an organization whose culture is characterized by: • an overarching desire for stability and control, • formal rules and policies, • coordination and efficiency, • goal and results oriented, and • hard-driving competitiveness.