Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kultura medialna adolescentów [nowa]

20-08-2014, 2:20
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 33.90 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 4442048600
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 4    Wyświetleń: 5   
Koniec: 20-08-2014 02:22:48

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas
Do każdego zamówienia dołączamy zakładkę GRATIS!

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa
ul. Stroma 18a
01-100 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
(mBank)
201[zasłonięte]200400[zasłonięte]70274[zasłonięte]229
(Inteligo)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594



Wyprzedaż -70%Promocje -50%Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Wybierz kategorię:
Kultura medialna adolescentów. Studium dostępu i zastosowań
Marta Wrońska

Kultura medialna adolescentów. Studium dostępu i zastosowań
Dodatkowe informacje

  • ISBN:[zasłonięte]978-8338-758-4
  • liczba stron: 292
  • Okładka: twarda
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
  • Wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2012
  • Opis

    Monografia Marty Wrońskiej podejmuje temat bardzo ważny i niezwykle aktualny dla współczesnych nauk o edukacji. Celowo używam terminu "nauk", gdyż jest to praca interdyscyplinarna, podejmująca problem kształcenia adolescentów w aspekcie nie tylko pedagogicznym, ale też psychologicznym, socjologicznym, kulturowym i informatycznym.
    Autorka napisała książkę wartościową merytorycznie i dobrze skonstruowaną ze względu na logikę wywodu. Recenzowana monografia zawiera podstawy teoretyczne i empiryczną weryfikację podjętego problemu naukowego: Jaki jest poziom kultury medialnej współczesnych adolescentów? W rezultacie zarówno dociekania teoretyczne, przeprowadzone z wykorzystaniem właściwie dobranej interdyscyplinarnej literatury przedmiotu, jaki analizy empiryczne stanowią rzetelną podstawę do sporządzenia trafnych twierdzeń zależnościowych i rozwiązań praktycznych (twierdzeń optymalizacyjnych).
    Na podkreślenie zasługuje ciekawie i dobrze przedstawiona charakterystyka przestrzeni medialnej adolescenta. Autorka trafnie wyróżniła istotne cechy tej przestrzeni, a także słusznie zwróciła uwagę na zjawiska i procesy, jakim podlegają media (remediacja, metamorfoza, konwergencja). Dobrze scharakteryzowano również pojęcie nowych mediów, podkreślając przy tym, że stare i nowe media funkcjonują równolegle.
    Niewątpliwie duże znaczenie dla recenzowanej książki ma rozdział drugi, którego celem jest zdefiniowanie pojęcia "kultura medialna". Autorka słusznie rozpoczyna wywody od przeglądu i analizy tego terminu. Prawdą jest, że kulturę można rozpatrywać w różnych aspektach i obszarach. Jestem pełen uznania dla przeprowadzonej analizy tego pojęcia.
    Praca Marty Wrońskiej stanowi wartościową pozycję [...], która w istotny sposób uzupełnia literaturę dotyczącą współczesnej pedagogiki i edukacji medialnej. Książka jest dziełem oryginalnym, wzbogacającym wiedzę teoretyczną i empiryczną z zakresu kultury i edukacji medialnej, przydatną zwłaszcza dla współczesnych edukatorów i nauczycieli.
    Z recenzji prof. zw. dr. hab. Wacława Strykowskiego
    z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

    Spis treści:
    Wstęp
    ROZDZIAŁ I
    Adolescent w przestrzeni medialnej
    1.1. Adolescent - charakterystyka kategorii
    1.2. Przestrzeń medialna - przeobrażenia, konwergencja
    1.3. Cyfrowe technologie - możliwości - nowy wymiar kontaktów
    1.4. Adolescent w przestrzeni medialnej - kontekst socjologiczno-psychologiczny
    1.5. Dokąd zmierza świat? - dualizm technologii cyfrowych
    ROZDZIAŁ II
    Społeczny kontekst kultury medialnej
    2.1. Wieloaspektowość kultury
    2.2. Kultura medialna - konwencje terminologiczne
    2.3. Komponenty kultury medialnej
    2.3.1. Wiedza o mediach
    2.3.2. Umiejętności stosowania mediów
    2.3.3. Postawy wobec mediów
    2.4. Kultura medialna a tożsamość i styl życia adolescenta w "płynnej nowoczesności"
    ROZDZIAŁ III
    Edukacja szkolna w kształtowaniu kultury medialnej
    3.1. Transformacje systemu edukacji w Polsce po 1989 r. - konteksty edukacji medialnej
    3.2. Stan obecny, realizacja i perspektywy edukacji medialnej
    3.3. Kompetencje medialne nauczyciela i ucznia
    3.4. Integracja "środowiska edukacyjnego" poprzez edukację medialną
    ROZDZIAŁ IV
    Metodologiczne podstawy badań własnych
    4.1. Cel, problem, metoda, narzędzia
    4.2. Organizacja badań, charakterystyka populacji badawczej
    ROZDZIAŁ V
    Kultura medialna adolescentów - analiza wyników badań własnych
    5.1. Wiedza o mediach i umiejętności ich stosowania
    5.1.1. Wiedza o mediach
    5.1.2. Umiejętności stosowania mediów
    5.1.3. Implikacje dotyczące wiedzy o mediach i umiejętności ich stosowania
    5.2. Postawy adolescentów wobec mediów
    5.3. Rozwijanie kultury medialnej - eksperyment pedagogiczny
    ROZDZIAŁ VI
    Implementacja kultury medialnej
    6.1. Postulaty
    6.2. Propozycje
    6.3. Konkluzje
    Zakończenie
    Bibliografia
    Spis tabel
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa