|
KULTURA MASOWA
jako produkt reklamowo-marketingowy
Przemysław Kołak
2006 rok, stron 93
SPIS TREŚCI
Wstęp.........................................................................................................5
Rozdział I
Kultura masowa.......9
1.1. Definicje..............................................................................................9
1.2. Uwarunkowania historyczne............................................................12
1.3. Czas wolny społeczeństwa masowego..............................................18
1.4. Krytyka kultury masowej..................................................................20
1.5. Środki komunikowania masowego...................................................26
1.6. Kultura masowa w Polsce.................................................................30
Rozdział II
GRA PRZEKAZU REKLAMOWEGO..........................................34
2.1. Reklama......................................................,......'...............................34
2.2. Przekonywanie..................................................................................38
2.3. Reklama-komunikacja...................................................................43
2.4. Oddziaływanie i propagowanie........................................................45
2.5. Reklama i psychologia......................................................................54
2.5.1. Teorie psychologiczne w reklamie..........................................55
2.5.2. Portret nadawcy- tworzenie wizerunku.................................57
2.5.3. Emocje w reklamie..................................................................58
2.6. Człowiek-konsument.......................................................................59
Rozdział III
EGZEMPULIFIKACIA KULTURY MASOWEJ ..................................64
3.1. Zatracanie siebie-wiara w idola......................................................64
3.2. Masowy charakter magazynów.........................................................67
3.3. Amerykańskie symbole kultury popularnej.......................................68
3.4. Film-aktor-idol-show........................................................................72
3.5. Niebanalna twórczość też pobudza tłum.........................................79
3.6.Pop-idol.............................................................................................S4
3.7. Masowy kicz.....................................................................................86
Podsumowanie..........................................................................................89
Bibliografia............................................................................................91
POZYCJA JESTNOWA W STANIE IDEALNYM