„Kto zabrał mój ser?” to prosta, a zarazem mądra, alegoryczna przypowieść, odkrywająca najgłębsze prawdy o zmianach dokonujących się w naszym życiu. „Ser” jest tutaj metaforą wszystkiego, czego pożądamy w życiu – dobrej pracy, zdrowych związków z innymi ludźmi, majątku, zdrowia czy spokoju duchowego.
Co sprawiło, że tytuł ten gościł wiele tygodni na pierwszych miejscach list bestsellerów tak poczytnych pism jak: The New York Times, Wall Street Journal, USA Today? Odpowiedź zawiera się w jednym zdaniu: jasne, pełne mocy przesłanie wypływające z tej książki – „to nieprawda, że zmiany są najważniejsze. Po prostu nic innego ważnym nie jest. Otwórz się na zmiany, nie walcz z nimi.”
Ta książka jest prostą i łatwą do odczytania mapą, której możemy użyć szukając drogi wiodącej nas do rozwiązania osobistych problemów związanych ze zmianami w naszym życiu.
„Kto zabrał mój ser?” S. Johnsona stała się książką niemalże kultową. Publicysta czasopisma TIME Walter Kirn nazwał ją „literacką podwaliną Nowej Ekonomii”.
Opracowanym w oparciu o nią programem szkoleniowych CHEESE Experience objęto zarządy i grupy menedżerskie wielu renomowanych firm, jak: Chase Manhattan, Procter and Gamble, General Motors, Kodak, Marriott, Citibank, Hewlett-Packard, Hardford Insurance, IBM, Time-Warner, US Army, Xerox i wiele innych.
Sprzedała się, jak dotychczas, w niewiarygodnym łącznym nakładzie 10 [zasłonięte] 000 egzemplarzy.