|
Autor: Andrew Mayo Wydawca: Wolters Kluwer Polska - ABC Rok wydania: 2002 Okładka: Miękka Wymiary: 176x250 Ilość stron: 208 ISBN: 83[zasłonięte]88597-8
Cena detaliczna: 63,00 V |
Opis: Trudno dziś znaleźć firmę, w której nie byłyby prowadzone szkolenia czy podejmowane inne działania mające na celu rozwój pracowników. Rzadko jednak działania te są traktowane całościowo i powiązane z ogólną strategią organizacji. Zdarza się, że kadra zarządzająca traktuje je jedynie doraźnie, nie dostrzegając, jak ważną rolę mogą one odegrać w zwiększaniu wartości firmy i w osiąganiu długofalowych celów biznesowych. W książce tej opisano, jak opracować plan rozwoju kapitału intelektualnego, nie ograniczający się tylko do określenia potrzeb szkoleniowych, ale zajmujący ważne miejsce w strategii firmy i w polityce prowadzonej przez dział rozwoju zasobów ludzkich. Analizie poddano m.in.:
# modele systematycznego kształtowania strategii działu rozwoju zasobów ludzkich, # miejsce działu rozwoju zasobów ludzkich w strukturze firmy, # zalety i wady orientacji na szkolenia i na wspieranie ogólnej kultury uczenia się, # metody zarządzania procesem uczenia się, # sposoby godzenia rozwoju indywidualnego pracowników z interesami organizacji, # przykładowe strategie rozwoju zasobów ludzkich, opracowane w znanych organizacjach międzynarodowych.
Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla kierowników i pracowników działów zasobów ludzkich, szkoleniowców i przedstawicieli kadry zarządzającej - bez względu na to, czy zajmują się oni tylko programami kształcenia, czy też ogólną strategią firmy. Teoretycy zarządzania zasobami ludzkimi znajdą w niej nie tylko interesujące ujęcia podstawowych pojęć - takich jak kapitał intelektualny, zarządzanie wiedzą, uczenie się, edukacja, szkolenia i rozwój - ale przede wszystkim szczegółowy opis planowania i realizacji zadań przez dział rozwoju zasobów ludzkich.
Adresaci: # Kadra zarządzająca - osoby odpowiedzialne za przygotowanie całościowej strategii firmy # Pracownicy działów rozwoju personalnego i zarządzania zasobami ludzkimi # Osoby odpowiadające za planowanie szkoleń # Osoby prowadzące szkolenia # Teoretycy zarządzania zasobami ludzkimi
|
|
|