Opis książki: Książka jest przeznaczona przedewszystkim dla kierowników i pracowników działów zasobów ludzkich, szkoleniowców i przedstawicieli kadry zarządzającej - bez względu na to, czy zajmują się oni tylko programami kształcenia, czy też ogólną strategią firmy. Teoretycy zarządzania zasobami ludzkimi znajdą w niej nie tylko interesujące ujęcia podstawowych pojęć - takich jak kapitał intelektualny, zarządzanie wiedzą, uczenie się, edukacja, szkolenia i rozwój - ale przede wszystkim szczegółowy opis planowania i realizacji zadań przez dział rozwoju zasobów ludzkich.
Podziękowania Wstęp Rozdział 1. Myślenie strategiczne Strategia organizacji Pojecie kapitału intelektualnego Terminologia Model kształtowania strategii szkolenia i rozwoju Jakie czynniki determinują strategie rozwoju zasobów ludzkich Profesjonalne zarządzanie rozwojem zasobów ludzkich Kierunki polityki działu rozwoju zasobów ludzkich Wprowadzanie w życie przyjętego kursu Dokumentacja strategii Jak w rzeczywistości wyglądają dokumenty dotyczące strategii Podsumowanie Rozdział 2. Determinanty strategii rozwoju zasobów ludzkich Determinanty ogólne Determinanty szczegółowe Podsumowanie Rozdział 3. Strategie profesjonalnego zarządzania rozwojem zasobów ludzkich Deklaracja misji, wizji i wartości działu rozwoju zasobów ludzkich Podstawowe przekonania dotyczące strategii wewnętrznej i sposoby podejścia do niej Procesy rozwoju ludzi Podstawowe procesy przeglądu i oceny efektywności i rozwoju Różnica miedzy planami szkolenia a planami uczenia się Procesy zarządzania rozwojem i karierą Profesjonalne metody w pracy działu rozwoju zasobów ludzkich Mierniki sukcesu w pracy działu rozwoju zasobów ludzkich Podsumowanie Rozdział 4. Tworzenie podstaw polityki organizacji w dziedzinie rozwoju zasobów ludzkich Wybory strategiczne w formułowaniu podstaw polityki Szczególne obszary mogące wymagać określonej polityki Podsumowanie Rozdział 5. Hierarchizacja potrzeb i pozyskiwanie zasobów Ustalanie hierarchii ważności potrzeb w dziedzinie kształcenia Decyzje dotyczące pozyskiwania zasobów Strategie finansowania Zasoby obce a zasoby własne Podsumowanie Rozdział 6. Marketing i polityka Każda organizacja ma swą ciemną stronę Powodzenie zależy od wsparcia kadry kierowniczej najwyższego szczebla Analizowanie poziomów zaangażowania działu rozwoju zasobów ludzkich w obszarach decyzji strategicznych W jaki sposób dział rozwoju zasobów ludzkich może zyskać większe poparcie i zwiększyć swoje wpływy Marketing i reklama Usytuowanie działu rozwoju zasobów ludzkich w organizacji Końcowe przemyślenia Podsumowanie Załącznik. Dokumenty Rady Hrabstwa Hertfordshire Strategia organizacji w dziedzinie szkolenia i rozwoju Karta rozwoju Przesłanie dyrektora naczelnego Lektura uzupełniająca Indeks
|