Opis:
Tematyka podjęta w książce dotyczy niezwykle aktualnych problemów społecznych związanych z komunikacją społeczną młodzieży w obliczu ekspansji mediów elektronicznych. Praca wnosi istotny wkład do toczącego się sporu nad wpływem komunikacji za pośrednictwem telefonu komórkowego i Internetu na relacje interpersonalne młodzieży. Jej celem jest zweryfikowanie panujących opinii i sądów dotyczących komunikacji pośredniej. Jednocześnie ukazuje całokształt społecznych aspektów towarzyszących komunikacji wirtualnej, determinujących preferencje w zakresie sposobów komunikowania się przy użyciu nowych mediów, jak również okoliczności sprzyjające kształtowaniu kompetencji interpersonalnych przez nastolatków. Anna Brosch, doktor nauk humanistycznych. Od około 10 lat zajmuje się problematyką mediów elektronicznych oraz wpływem przekazów medialnych na dzieci i młodzież. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z grami komputerowymi, kulturą medialną oraz komunikacją wirtualną. Badania o charakterze teoretycznym i empirycznym obejmują transformacje kultury medialnej i interakcji pośrednich dzieci i młodzieży oraz wykorzystanie komunikacji wirtualnej w tworzeniu społeczeństwa wiedzy. W obszarze jej zainteresowań badawczych znajduje się również zagadnienie uwodzenia dzieci za pośrednictwem Internetu (ang. child grooming), który obecnie stanowi bardzo poważny problem społeczny. [17.07.2013] Wybrane publikacje: 1. Komunikacja tekstowa a poczucie alienacji wśród młodzieży, [w:] "Kultura i Edukacja" 2007, nr 2, s. 82-92. 2. Kultura medialna młodzieży gimnazjalnej w obliczu ekspansji mediów elektronicznych, [w:] "Chowanna" 2007, nr 2 (29), s.130-141. 3. Text-messaging and its effect on youth's relationships, [w:] "The New Educational Review" 2008, Vol. 14, No. 1, p. 91. 4. Tekstowy charakter komunikacji wirtualnej a problemy edukacyjne młodzieży gimnazjalnej, [w:] "Chowanna" 2012, nr 2(39), ss. 289-300. 5. Oblicza anonimowości w sieci - Child Grooming, [w:] "Kognitywistyka i Media w Edukacji" 2012, nr 1, ss. 169-179.
|