Opis produktu
Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
ISBN:
978-83-[zasłonięte]-1592-0
Warszawa
2012, wydanie 2, format 145 x 205, objętość 400 str., oprawa
miekka
Publikacja jest vademecum standardów organizacji
kształcenia specjalnego w szkołach publicznych i niepublicznych oraz innych
placówkach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego. Omówiono w
niej sposoby realizacji kształcenia różnych grup uczniów niepełnosprawnych oraz
możliwe formy spełniania przez nich obowiązku szkolnego i obowiązku nauki na
wszystkich etapach edukacyjnych, w szczególności przez:
•zagwarantowanie
przez władze lokalne edukacji dostosowanej do potrzeb, możliwości i talentów
tych uczniów,
•łączenie zajęć edukacyjnych z organizacją zajęć
rewalidacyjnych, kreatywności i sportowo-rekreacyjnych,
•tworzenie strategii
wyrównywania szans edukacyjnych dzieci z różnymi niepełnosprawnościami oraz
prowadzenie kształcenia specjalnego najbliżej miejsca
zamieszkania.
Opracowanie pozwoli rodzicom, nauczycielom, dyrektorom
placówek oświatowych oraz organom prowadzącym na lepszą organizację nauki dzieci
niepełnosprawnych, prawidłowe rozumienie i stosowanie przepisów prawa oraz
wypełnianie obowiązków organizatorów oświaty. Kuratorom ułatwi monitorowanie i
ocenę realizacji prawa dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do działań
edukacyjnych dostosowanych do ich potrzeb i możliwości rozwojowych.